تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۰۷۶۲۶
انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای حیات‌بخش فراوانی را برای مستضعفان جهان به ارمغان آورد که در رأس آنها، رونمایی از پرورده بی‌بدیلی است که چشم جهانیان را خیره کرده و آن چیزی جز "بسیج مستضعفان" نبود؛ همان فرهنگی که زمینه شکل‌گیری جبهه مقاومت در جهان را بوجود آورد و مقدمه‌ای خواهد بود برای شکل‌گیری حکومت گسترده اسلامی.
۰
plusresetminus
ولایت‌مداری و فرهنگ بسیجی، نسخه شفابخش مشکلات کشور/تفکر بسیجی نیاز امروز جهانیان
به گزارش بلاغ، هفته بسیج فرصتی است برای بازخوانی بهترین دستاورد انقلاب اسلامی و ولادت نیروی جدیدی که در ظلّ آموزه‌های اسلام و سیره اهلبیت علیهم‌السلام توانست اصیل‌ترین انقلاب سده‌های معاصر را به بهترین شیوه مراقبت کند و آن را از گزند بدسگالان صهیونیست‌های مسلط بر امریکا و اروپا حفظ کند.

بسیج در هفته میلاد خود مکرر مورد تجلیل و تکریم قرار می‌گیرد و از محاسن و سجایای خود زیاد می‌شنود و مراسم‌های مختلفی را با حضور مسئولان می‌بیند؛ اما به نظر می‌رسد آگاهانیدن جامعه و نسل جدید به ویژگی‌های فکری و رفتاری بسیج و تهذیب و وارستگی بسیجی، نیاز هر مناسبتی برای شاداب‌بخشی به حرکت جامعه و حفظ و تعمیق روح انقلابی‌گری باشد.

بسیج، بی‌همتایی بی‌مانند
حسن مهدیان دانشجوی معماری، تشکیل بسیج را ابتکاری بی‌نظیر از سوی حضرت امام دانست و اظهار داشت: هیچ انقلاب و کشوری را نمی‌توان در جهان یافت که بدون پشتوانه مردم بتواند در مقابل مشکلات مقاومت کند و انقلاب اسلامی کشور ما، که از روز نخست تحت شدیدترین تهاجم از سوی کشورهای غربی و شرقی بوده، می‌بایست از حمایت‌های جانانه و قاطع قاطبه مردم برخوردار می‌بود و تفکر امام خمینی(ره)، که مردم‌باور بود و از روز اول نهضت به مردم بهاء جدی می‌داد، در ایجاد بسیج مستضعفین نیازی فوق‌العاده هوشمندانه و بر مبنای مهندسی جامع نظام‌سازی انقلابی بود.

وی با اشاره به نقش بسیج در مقابله با انواع توطئه‌ها و خنثی‌سازی بسیاری از تحرکات مخربانه دشمنان، رسالت بسیج را صیانت از انقلاب در همه زمینه‌ها توصیف کرد و گفت: انقلاب متعلق به همه مردم است و برای حفظ و نگهداری آن و تسری انقلاب به زوایای زندگی فردی و اجتماعی، باید همه مردم نقش داشته باشند و خودشان از دستاوردهای انقلاب خود اسداری کنند، همچنان‌که تاکنون نیز این‌گونه بوده که اگر کمترین بی‌توجهی به بسیج بشود، خسارات جبران‌ناپذیری متوجه انقلاب و کشور می‌شود که بهیچوجه جبران‌پذیر نیست.

بسیج یعنی انقلاب و بسیجی یعنی انقلابی
مظفر حسنی دبیر دبیرستان، بسیج را ثمره انقلاب و انقلاب را محصول بسیج بیان می‌دارد و می‌گوید: بسیج یعنی مکتب اسلام و بسیجی، تربیت شده مکتب اسلام است که انقلابی و سخت‌کوش و مصمم و خستگی‌ناپذیر است و برای دین و مکتب و انقلاب خود، هیچ مانعی جلودار او نیست و از همه موانع با اراده پولادین عبور می‌کند و به هیچ کسی اجازه تعرض به ارزش‌های انقلاب اسلامی را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی اگر همه آنچه را ما امروز داریم داشت، ولی بسیج عمومی و مردمی را نداشت، قطعاً لنگی مهمی در کارهایش به وجود می‌آمد، یادآور شد: در تمام عرصه‌ها بسیج مردمی همواره آماده بوده است. حتی در مواردی که امکان حضور وسیع امدادگران میسر نبوده. بسیج مردمی به شکل خودجوش و با تمام توان چه مالی و چه فیزیکی یاری رساندند. آخرین شواهد مثال، حضور تعیین‌کننده بسیجیان در حوادث طبیعی اخیر و در مقابله با اراذل اجاره‌ای در اغتشاشات اخیر است. بنابراین می‌توان از بسیج به عنوان نیروی کارآمد و همواره آماده کشور در همه میدان‌ها یاد کرد.
 
اخلاص و ایثار بی‌توقع در بسیج باید تقویت شود
لیلی ذوالفقارنسب، دانشجوی رشته پزشکی با اشاره به اینکه : به عقیده من بسیج برای همه زمان‌هاست. همان طور که لازم است مردم تا آخر پشتیبان انقلاب و نظام باشند، ادامه داد: بارزترین ویژگی‌های بسیج را می‌توان در فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیدا کنیم و آن اخلاص و فداکاری و ایثار و بی‌توقع بودن است. این‌ها را باید در جامعه احیا کنیم. بسیج و تفکر بسیجی وقتی در جامعه فعال باشد هرگز اتفاقاتی چون اغتشاشات و بحران‌های اخیر نمی‌تواند خودنمایی کند.

وی به توصیف نقش به سزای بسیج در زمینه آگاهی دادن و روشن کردن بینش عمومی جامعه پرداخت و گفت: به فرموده امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری تمام آحاد جامعه باید تفکر و روحیه بسیجی و خدمت به مردم داشته باشند و نقش بسیجی خود را به درستی ایفا کنند. اخیراً بسیج با تمام قدرت هم برای صیانت و حفظ امنیت اجتماعی هم از نظر نظامی و انتظامی و هم از نظر فرهنگی و بصیرتی با کلاس‌‌های آموزشی و سخنرانی‌های سیاسی که در مساجد و محلات ایراد می‌شود فعالیت‌های بصیرتی خود را آغاز کرده است و در این برهه از زمان با دعوت از سخنرانان خبره در جهت آگاه‌سازی و افزایش بینش سیاسی و اجتماعی مردم قدم‌های بزرگی برمی‌دارد.
 
تفکر بسیجی نیاز امروز جهانیان  
خودمحوری و بی‌توجهی به نیازهای جامعه و افراد، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به بدنه جامعه می‌زند لذا ضروری است با تفکر بسیجی و صرفاً در جهت خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی جامعه را به سوی وحدت فکری رهنمون شویم تا افراد جامعه خود را در حل مشکلات هم‌نوعان‌شان موظف بدانند.

محمود صداقتی مدرس دانشگاه و حقوقدان می‌گوید: بسیج یک فرهنگ اجتماعی و نیاز جامعه امروز است. این فرهنگ، خاص فعالیت‌های نظامی نیست و به لحاظ اینکه بسیج در حال حاضر در شرایط صلح هم می‌تواند بسیار موفق و مفید واقع شود، فرهنگ بسیجی هیچ‌گاه نباید از اذهان ما ایرانی‌ها پاک و یا حتی کمرنگ شود.

وی می‌افزاید: «جوانان ما، فرهنگ بسیجی با گوشت و پوست و خونشان عجین شده، به همین خاطر فرهنگ بسیجی در حال گسترش است و حضور این عزیزان در تمام عرصه‌ها مشهود است. امروز با توجه به جنگ نرم، جنگ سایبری و جنگ‌هایی که دشمن به‌راه انداخته برای مصونیت از این آفات، ترویج تفکر بسیجی‌ از ضروریات است و جوانان ما باید عمیق‌تر و حساس‌تر از قبل به این مقوله توجه کنند تا ما بتوانیم از فرهنگ بسیجی در حل مشکلات جامعه از اقتصادی و فرهنگی تا مسائل بین‌المللی استفاده کنیم.
 
 رسالتی بی‌پایان و سترگ
‌حجت‌الاسلام والمسلمین ساداتی رسالت بسیجی را سترگ و بی‌پایان ذکر می‌کند و می‌گوید: ترویج اخلاق و معنویت و فرهنگ اسلامی، از رسالت‌های بسیجی است و قطعاً تا فرد بسیجی خود متخلق به اخلاق اسلامی و آگاه به معارف دینی و عامل به احکام اسلام نباشد، نمی‌تواند به وظائف تبلیغی و اثربخشی خود عمل کند. بدین جهت، رسالت بسیجی وقفه‌ناپذیر و دائمی است و هیچ‌گاه از جوش و خروض بازنمی‌ایستد.

این مبلغ دینی و مدرس حوزه با اشاره به اینکه باید خالصانه و مخلصانه به عنوان بسیجی به مردم خدمت کرد و تنها رضایت خداوند را مورد نظر داشت که از ارزشمندترین خدمات در کنار خدمات اجتماعی، فعالیت‌های فرهنگی و تبیینی و روشنگری شرائط موجود و اقدام‌های بصیرتی است؛ چراکه دشمنان اسلام با تخریب بسیج و بسیجی سعی دارند تا اذهان جامعه را روی بسیج و بسیجی تخریب کند و بسیجی را از الگوشدن برای نوجوانان و جوانان مانع شود.

وی با بیان این نکته که خدمت به مردم بویژه محرومان، از ارجمندترین کارها نزد خداوند است و بسیجی در میدان عمل و خدمت به مردم و محرومان باید جلودار و پرچم‌دار باشد همچنانکه در بسیج سازندگی و اردوهای جهادی، بسیجیان پیشقراول و پیشتاز هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما