کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سفر پیاده به کربلا زیباتر از لذت‌های دنیایی است

40 روز عاشقی برای رسیدن به اربعین/پیاده‌روی اربعین تمرین عاشقان حسینی برای ظهور

21 شهريور 1398 ساعت 9:10

هر چقدر که از واقعه عاشورا می‌گذرد علاقه به کربلا و امام حسین(ع) در بین نسل‌های مختلف بیشتر می‌شود و انسان‌های زیادی در جای جای دنیا تلاش می‌کنند تا در مسیر حسینی قرار گیرند.


به گزارش بلاغ، محرم و جریان کربلا زیبایی‌های زیادی دارد که هر کسی می‌تواند سهمی از این زیبایی‌ها را به خود اختصاص دهد تا هم به نوعی در این جریان شریک باشد و هم بتواند دِین خود را نسبت به حضرت سیدالشهدا(ع) ادا کند.
 
برگزاری مراسمات مختلف، اطعام دهی و دسته‌روی از جمله آدابی است که به صورت معمول در ایام محرم برگزار می‌شود، اما در سال‌های اخیر برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین توانسته فصل جدیدی از سوگواری برای شهدای کربلا را رقم بزند تا پیرو مرام جابرابن عبدالله انصاری و حضرت زینب(س) باشند.

در این میان اما افرادی پا را فراتر گذاشته‌اند و از شهر و دیار خود که شاید فاصله هزاران کیلومتری با کربلا داشته باشد را با پای پیاده طی می‌کنند تا ارادت خود را به حضرت اباعبدالله(ع) ثابت کنند.

جعفر خسروی از زائران فریدونکناری است که امسال برای دومین سال پیاپی از این شهر با پای پیاده عازم کربلا شده و درحالی که در سال گذشته تنها بود اما اینبار همسفری به او ملحق شده که با آن‌ها به گفت‌وگو نشسته‌ایم تا ببینم چه رمز و رازی آن‌ها را به این کار وا می‌دارد.

پیاده‌روی کربلا تمرینی برای انتظار فرج
جعفر خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: هدف و شعار ما از مسافرت به صورت پیاده‌روی از شهر فریدونکنار تا کربلا، حفظ محیط‌زیست و همچنین عقب نماندن از مسیر حسینی است که شهدا برای ما به جای گذاشته‌اند.

وی که خود از جانبازان دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: ما در این مسیر پا می‌گذاریم تا در لیست دوست‌داران امام حسین(ع) اسممان درج شود و همچنین راه و رسم شهیدان را زنده نگه داریم.

این زائر کربلا تصریح کرد: در حال حاضر دنیا رنگ و لعاب‌های زیادی پیدا کرده که انسان را به راحتی جذب خود می‌کند و این حرکت پیاده‌روی به انسان کمک می‌کند تا مدت زمانی از رنگ و لعاب‌های دنیایی دور بمانیم.

خسروی که تمثال شهدا بر لباسش نقش بسته است، درباره این کار گفت: باورم بر این است که شهدا زنده‌اند و همین امر موجب شده تا تمثال آنان را بر روی لباسم حک کنم و همیشه احساس کنم که آنان همراه من هستند.

این جانباز دفاع مقدس افزود: شهید حاج حسین بصیر به عنوان سردار، فرمانده و خط قرمز من، شهید امیر منفردی نیاکی به عنوان شهید ارتش، شهید حججی نماد شهدای مدافع حرم و برادر شهیدم حمزه خسروی از شهدایی هستند که در این سفر مرا همراهی می‌کنند.

این زائر کربلا با پیش‌بینی اینکه ۴۰ روز این سفر طول می‌کشد یادآور شد: پیش‌بینی می‌کنیم تا دو روز مانده به اربعین در کربلا باشیم و وصیت می‌کنم در هرکجای این مسیر که از دنیا رفتم همانجا مرا دفن کنند و برای همیشه در حسرت و انتظار کربلا بمانم.

خسروی با بیان اینکه انتظار کربلا لذت‌بخش است اذعان داشت: از سال گذشته تاکنون به انتظار مانده‌ام تا دوباره راهی کربلا شوم و به دنبال این هستم تا این انتظار را در خودم تقویت کنم تا منتظر امام زمان(عج) باشم چراکه اگر ما منتظران واقعی باشیم ظهور محقق می‌شود.

جوانان مسیر سربلندی را برای خود ترسیم کنند
سیدعلی اکبر کاظمی که برای نخستین بار به صورت پیاده‌روی از شهر خود عازم کربلا می‌شود در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: درحالی که ۶ بار به کربلا مشرف شدم و پنج بار آن به صورت پیاده روی در اربعین بود اما حدود ۱۰ سال است که قصد داشتم سفر پیاده از شهر خود به کربلا را تجربه کنم اما به دلیل اینکه همراه نداشتم این امر محقق نشد اما وقتی متوجه شدم که آقای خسروی از سال گذشته با پای پیاده به سفر کربلا رفته و امسال هم قصد این کار را دارد، تمام مسائل زندگی خود را رها کرده‌ام تا در این مسیر پا بگذارم.

وی با توصیه به جوانان از آنها خواست که در این حرکت‌ها سهیم شوند و خاطرنشان کرد: هر فرد در جوانی و قبل از اینکه به سن میانسالی برسد باید قدمی برای خود بردارد که البته پیدا کردن مسیر با تشخیص آن شخص است؛ من از شهدا شروع کردم و به این مسیر پا نهادم و امیدوارم جوانان فلش زندگی خود را به سمتی ترسیم کنند که در آن سربلند باشند.

این زائر کربلا به نقل قولی از پدرخانم شهیدش می‌پردازد و یادآور می شود: شهید سیدرضا بابایی از شهدایی بوده که از او نقل می‌کنند همیشه به خواهرش می‌گفت “ما می‌رویم راه شهدا را باز می‌کنیم و شما به راحتی به زیارت سیدالشهدا(ع) می‌روید” و هم‌اکنون می‌بینیم که این امر محقق شده است.

گفتنی است این دو زائر فریدونکناری از روز ۱۴ شهریور حرکت خود را از شهر فریدونکنار آغاز کرده و در زمان انتشار این گزارش به شهر مقدس قم رسیده‌اند و بنابر اذعان خودشان ۴۰ روز این سفر به طول می‌انجامد که به لطف خدا دو روز قبل از اربعین حسینی در کربلا خواهند بود.

به گزارش بلاغ، هر چقدر که از واقعه عاشورا می‌گذرد علاقه به کربلا و امام حسین(ع) در بین نسل‌های مختلف بیشتر می‌شود و انسان‌های زیادی در جای جای دنیا تلاش می‌کنند تا در مسیر حسینی قرار گیرند و خوشا به حال کسانی که به این امر مهم دست پیدا می‌کنند که همانا مسیر حسین(ع) مسیر سعادت است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 403041

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/403041/40-روز-عاشقی-رسیدن-اربعین-پیاده-روی-تمرین-عاشقان-حسینی-ظهور

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com