نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای

دست‌وپا زدن برجام‌بازان برای مذاکره!

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۹
کد مطلب : ۴۰۲۰۲۰
با وجود تجربه تلخ خسارت محض برجام، اثبات چندباره پیمان‌شکنی آمریکا و غرب و آشکاری این گزاره که حریف تنها زبان اقتدار می‌فهمد، مدعیان اصلاح‌طلبی روی مذاکره با آمریکا معرکه گرفته‌اند.
۰
plusresetminus
دست‌وپا زدن برجام‌بازان برای مذاکره!
 


محمد‌هاشمی‌رفسنجانی، عضو حزب کارگزاران سازندگی در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «من معتقدم منافع ملی بر هر چیزی ارجحیت دارد. یعنی اگر منافع ملی ایجاب کند رئیس‌جمهور حتماً باید به دیدار رئیس‌جمهور آمریکا برود و از منافع ملت ایران محافظت کند. در بحث منافع ملی، دولت و دیگر نهادهای حاکمیتی تفاوتی ندارند و همه باید در راستای حفظ آن گام بردارند. منافع ملی چیزی نیست که به‌خاطر منافع شخصی یا جناحی کنار گذاشته شود و اگر تأمین منفعت مردم ایران در دیدار حسن روحانی و دونالد ترامپ باشد، حتماً باید این اتفاق بیفتد... اصولاً نظام جمهوری اسلامی ایران نه با کسی سر جنگ دارد و نه خواهان تشنج و تنش در منطقه است. نظام ما می‌خواهد با همه کشورهای جهان تعامل سازنده داشته باشد.»

هاشمی ‌در ادامه گفت: «حتی امام خمینی(ره) هم نفرمودند که تا ابد با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم و کاری با آن کشور نداریم. حضرت امام تأکید داشتند که آمریکا اگر آدم باشد ما با آن کشور رابطه برقرار می‌کنیم... اگر شروط مدنظر رئیس‌جمهور که تبیین همان شروط مدنظر امام خمینی(ره) است، پذیرفته شود، هیچ مشکلی در دیدار و مذاکره با رئیس‌جمهور آمریکا وجود ندارد.»

مدعیان اصلاحات برای فرار از پاسخگویی در برابر مشکلات کشور در تلاشند حداقل تا ایام انتخابات مجلس، با زنده و روی آنتن قراردادن ‌ترفند مذاکره، در افکار عمومی مرده برجام را بزک کرده تا شاید به سوی آینده تاریک خود، روزنه‌ای از امید بگشایند. غافل از آنکه افکار عمومی می‌دانند که آنچه باعث بروز و ظهور مشکلات کشور و تشدید تحریم‌های بی‌سابقه شده، از سویی ناکارآمدی و سوء‌تدبیر دولت و از سوی دیگر راهبرد انفعالی دولت در برابر غرب بوده است.

عصبانیت اصلاح‌طلبان از بازگشت نجفی به زندان
روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم عباس عبدی نوشت: «اكنون كه آقاي نجفي بر اساس قانون آزاد شده است، منطق اين آزادي را نيز مي‌فهمم، زيرا دادگاه نمي‌توانسته او را آزاد نكند، زيرا هنگامي كه رضايت حاصل شود، دادگاه بايد قرار بازداشت را تبديل به وثيقه كند. اين اتفاق براي تعداد زيادي از متهمان به قتل رخ مي‌دهد ولي چون حساسيتي نسبت به متهمان آنها وجود ندارد كسي متوجه ماجرا نمي‌شود... هنگامي كه قانون براي همه يكسان باشد، بخشي از انتظارات عمومي ناديده گرفته مي‌شود. به‌جاي نگاه منفي به آزادي موقتي آقاي نجفي، بهتر است قدري نگران حوادث ناخواسته و عجيبي باشيم كه ممكن است براي خودمان و عزيزان‌مان رخ دهد.»

گفتنی است، ماجرای قتل همسر محمدعلی نجفی، نفاق اصلاح‌طلبان را از جهات مختلف روشن کرد. در برخی از حوادث شرایطی به‌وجود می‌آید که شعار و اهداف یک جریان سیاسی نزد افکار عمومی در بوته آزمایش قرار می‌گیرد. جریانی که همواره خود را مدافع زنان جا زده، اما حقوق بانوان ایرانی را به حضور در استادیوم به‌عنوان تماشاچی تقلیل داده و از زنان تنها به‌عنوان عنصر ویترینی و نمایشی در لیست‌های خود استفاده کرده است، برای تطهیر قاتل یک زن که یکی از اعضای اصلی این جریان سیاسی است، تمام شعارها و ادعاهای خود را لگدمال کرده است.

به عبارت دیگر، اقدام جنایتکارانه نجفی در قتل عمد همسر دوم خود، بار دیگر چهره واقعی اصلاح‌طلبان در موضوع حقوق زنان را بدون روتوش نمایش داد.

آدرس غلط یک مدعی اصلاحات
روزنامه آفتاب یزد در شماره روز پنج‌شنبه خود ضمن گزارشی به صراحت از آدرس غلط‌دادن یک فرد مدعی اصلاحات نوشته است: «حمیدرضا جلائی‌پور، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه که خیلی‌ها او را با عنوان تئوریسین اصلاحات می‌شناسند در آخرین صحبت‌های خود در رابطه با وزیر پیشنهادی دولت نه تنها از انتخاب حاجی میرزایی به‌عنوان وزیر استقبال کرده بلکه به نکاتی در رابطه با دلایل انتخاب آن‌ اشاره کرده است که تفاوت زیادی با دیدگاه عمومی جامعه به‌ویژه کارشناسان حوزه آموزش دارد.»

 او در این‌باره گفته است: «محسن حاجی میرزایی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش را حدود چهل سال است که می‌شناسم. انتخاب وی برای وزارت آموزش و پرورش چند امتیاز مهم دارد، در تعیین جهت‌گیری‌های راهبردی از بهترین متخصصان و کارشناسان و نیروهای کشور استفاده می‌کند، اهل کار جمعی و مشورت‌پذیری است، جهت و اهداف اصلی را گم نمی‌کند، اسیر حواشی نمی‌شود، باندباز نیست، سلامت اقتصادی و رفتاری کمیابی دارد، با سابقه موفق دبیری هیئت دولت به دالان‌ها و فرآیندها و نهادهای دولت تسلط کمیابی پیدا کرده است، مورد اعتماد همه اعضای کابینه است، توان بسیج بهترین نیروهای کشور در حوزهای تحت مدیریت‌اش و جلب اعتماد و حمایت مهم‌ترین نهادهای کشور را دارد و دو دهه تجربه کار موفق در نهضت سوادآموزی در جوانی شناخت خوبی از اقتضائات بسط عدالت آموزشی به او داده است و توان بسیج بهترین نیروهای کشور را دارد.»

سپس این روزنامه طیف موسوم به اصلاح‌طلب در این‌باره نوشته: «در شرایطی که جلایی‌پور در اظهاراتی به استقبال وزیر پیشنهادی رفته است، یک کارشناس آموزشی در گفت‌و‌گو با آفتاب یزد می‌گوید حاجی میرزایی نه از بدنه آموزش و پرورش است که دردها را بداند و نه از نفوذ سیاسی لازم برخوردار است.»

در این‌باره گفتنی است که متأسفانه از این دست آدرس‌های غلط توسط افراد اصلاح‌طلب زیاد دیده شده که حالا در یک مورد تضاد منافع باعث شده تا آفتاب یزد به افشای آن بپردازد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما