کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بررسی بازار لوازم التحریر در مازندران؛

حمایت از تولیدات داخلی قدم خوب برای رونق اقتصادی

31 مرداد 1398 ساعت 0:00

تحقق حمایت از تولید داخل به حمایت همه جانبه مردم و تولیدکنندگان نیاز دارد، اینکه کالای خارجی را در زمانی نخریم که کالای ایرانی همان کیفیت یا کیفیت بهتری داشته باشد معقول به نظر می‌رسد.


به گزارش بلاغ، با توجه به اینکه به شهریور ماه نزدیک می‌شویم و در پایان این ماه با بازگشایی مدارس همراه است‌ والدین برای خرید نوشت افزار و لوازم تحریر به بازار عرضه این محصولات رجوع می‌کنند.

در شرایط تحریم حال حاضر در کشور که کسبه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند توجه به رونق اقتصادی باید با نگاه ویژه‌ای دنبال شود بدین منظور که به تولیدکنندگان داخلی در این حوزه بال و پر بدهیم و از آنها بخواهیم کالای مرغوب با کیفیت و کمیت مناسب ارائه کنند و توجه دانش آموزان را به خرید لوازم تحریری که تولید داخل کشور باشد جلب کنیم.

قدم خوب در رونق تولید؛ حمایت از تولیدات داخلی
از این رو به سراغ معاون نظارت سازمان صنعت مازندران رفتیم تا در این باره اظهار نطر کند، حسین اصغرزاده گفت: توجه و حمایت از تولیدات داخلی قدم بسیار خوبی در رونق تولید است.

اصغرزاده بیان کرد: در این بحث نکته مهم این است که توجه به قیمت، کیفیت، ظاهر و تنوع محصول صورت گیرد، قیمت پایین، کیفیت بالا، تنوع محصول با ظاهرسازی زیبا باید توسط تولیدکنندگان داخلی صورت بگیرد.
اصغرزاده اضافه کرد: نکته بعدی بحث تبلیغات برا جذب محصول در بازار است که در ایجاد انگیزه و تقاضا مؤثر است.

*وجود شرایط خوب در کشور برای تولید
این مسوول بیان کرد: در حال حاضر در کشور شرایط مناسبی برای تولیدکنندگان داخلی حاکم است، در شرایط خوب تولیدکردن بهتر است و وارد کردن محصولات مشکلات زیاد دارد.

وی افزود: تقاضا کنندگان هم در راه پیشرفت و رونق در تولید وظایفی برعهده دارند، اول خانواده‌ها باید دغدغه اشتغال فرزندان خود را در راه تولید داخلی داشته و حمایت کنند، وزارت آموزش و پرورش هم باید سازوکار مناسبی در این زمینه ترتیب دهد چرا که دانش آموزان ساعات زیادی را در مدارس گذرانده و می‌توانند مورد آموزش صحیح قرار بگیرند.

*تغییر چندانی در قیمت محصولات تولیدی نداریم

اصغرزاده بیان کرد: امسال میزان قیمت تولیدات داخلی در بخش لوازم التحریر و نوشت‌افزار نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشت، بخش اعظمی از لوازم التحریر از کشور چین و مابقی از کشورهای دیگر وارد می‌شود.

بهاره ولیپور فعال بازار که چندین سال در این حوزه فعالیت دارد در این باره اظهار کرد: بازار فروش در بخش نوشت‌افزار و لوازم التحریر در طول سال به‌غیر از فصل تعطیلی مدارس تقریبا خوب است.

* خرید نوشت افزار توسط دانش آموزان

وی خاطرنشان کرد: پس از اتمام تیرماه کارمان روی غلطک افتاد و تعدد تقاضاکنندگان به چشم می‌خورد، اکثر والدین دست فرزندان خود را گرفته و به ما برای خرید کالا رجوع می‌کنند.

ولیپور اضافه کرد: تنها 10 درصد از مراجعه کنندگان که افراد معتقد و مذهبی هستند فقط کالای تولید داخلی را تقاضا کرده و به سراغ محصولات دیگر نمی‌روند.

*توجه ۹۰ درصد خریداران به ظاهر محصول
این فروشنده گفت: ۹۰ درصد خریداران به اجناسی با ظاهری زیبا و کیفیت زیبا توجه داشته و خرید می‌کنند، و گویی برایشان تعریف شده که کالای خارجی مرغوب‌تر است.

*پایین بودن کیفیت محصولات ایرانی
وی یادآور شد: در شرایط تحریم امروز ما فقط از کشور چین محصول وارد می‌کنیم که خیلی تفاوت قیمت و کیفیت با اجناس داخلی ندارد، ولی در مورد برخی کالاها چون خودکار می‌توان گفت محصولات ایرانی از کیفیت پایین‌تری برخوردارند.

ولیپور تصریح کرد: با توجه به اینکه تفاوت قیمت بین کالاهای داخلی و خارجی زیاد نیست ولی خانواده‌های دارای بضاعت مالی پایین کالای ایرانی می‌خرند.

*کودکان و توجه به قهرمان کارتون!
فروشنده لوازم تحریر مرکز ساری خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه دیگر اینکه محصولات انتخاب فرزندان است تا والدین! و کودکان هم به ظاهر توجه خاصی دارند، کارتون خارجی را مشاهده کرده و با دیدن عکس قهرمان کارتون روی محصول، آن را طلب می‌کنند.

*فروش کیفیت خوب با قیمت مناسب
وی در پایان گفت: در حال حاضر ما از زن جوان تولیدکننده ای که جامدادی زیبایی طراحی کرده و قیمت مناسبی دارد خرید کرده و به مرحله فروش می‌رسانیم، و امیدواریم قدمی هر چند کوچک در راه حمایت تولیدکنندگان موفق داخلی داشته باشیم.

یکی دیگر از فروشندگان لوازم التحریر در گفت‌وگو با ما اظهار کرد: کودکانی که همراه خانواده به خرید می‌آیند عموما در پس ذهنشان شخصیت‌های کارتونی که در تلویزیون می‌بینند وجود دارد و به محض دیدن عکس آنها روی کیف، جامدادی یا لوازم دیگر درخواست خرید آن را دارند و این نشان می‌دهد که کشورهای خارجی برای فروش محصولات خود در زمینه ساخت برنامه‌های کودک سرمایه‌گذاری می‌کنند یا در تعاملی این دو مکمل هم می‌شوند.

این فروشنده خاطرنشان کرد: کالاهای ایرانی هم برای فروش بهتر سعی در چاپ عکس این شخصیت‌ها را بر روی اجناس خود دارند و حتی در دوره‌ای کالاهایی که عکس شخصیت‌های کارتون شکرستان را داشتند به خوبی فروش می‌رفتند اما این برنامه ادامه پیدا نکرد و کم کم تاثیر آن کم شد.

وی بیان کرد: این روزها بیشترین خریدار لوازم ایرانی ادارات هستند که به آنها الزام شده که از کالاهای ایرانی استفاده کنند که یک روند خوب در حمایت از تولید داخل است.

تحقق حمایت از تولید داخل به حمایت همه جانبه مردم و تولیدکنندگان نیاز دارد، اینکه کالای خارجی را در زمانی نخریم که کالای ایرانی همان کیفیت یا کیفیت بهتری داشته باشد معقول به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 400638

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/400638/حمایت-تولیدات-داخلی-قدم-خوب-رونق-اقتصادی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com