تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۳۹۷۶۰۹
منابع مطلع می‌گویند که بر اساس شواهد قابل توجه، یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توسط رژیم صهیونیستی به قتل رسیده است.
۰
plusresetminus
احتمال قتل آمانو توسط اسرائیل قوی‌تر شد
روز دوشنبه هفته جاری خبر فوت یوکیا آمانو، مدیرکل سابق آژانس انرژی اتمی به‌صورت رسمی در دنیا اعلام شد اما منابع آگاه به جزئیات موضوع، به خبرنگار تسنیم گفتند که مرگ او چند روز پیش‌تر به وقوع پیوسته بود، اما آمریکا و اسرائیل از اعلام خبر آن ممانعت کرده بودند.

این منابع همچنین اعلام کردند که از مدت‌ها پیش دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی دوره جدیدی از فشار سنگین را به آمانو برای گشودن پرونده‌ای دروغین علیه ایران در موضوع هسته‌ای آغاز کرده بودند. بر اساس اطلاعات موجود دولت ترامپ و رژیم اسرائیل به نحو پیگیرانه‌ای از آمانو می‌خواستند که برخلاف گزارش‌های فنی و حقوقی متعددی که پایبندی ایران به برجام را نشان می‌دهد، اعلام کند که ایران برجام را نقض کرده است تا بدین‌صورت پروژه فشار-مذاکره ترامپ علیه ایران تقویت شود.

بااین‌حال آمانو در این مقطع در برابر فشارهای آنان ایستادگی کرده و به همین علت به‌وسیله صهیونیست‌ها از میان برداشته شده است تا فرد دیگری جایگزین او شود. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون ۱۵ بار پی‌درپی پایبندی کامل ایران به برجام و صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تأیید کرده است.
آمانو که سابقه تحصیل در آمریکا و فرانسه را دارد سال ۱۹۶۸ از رشته حقوق در دانشگاه توکیو فارغ‌التحصیل شد و به وزارت امور خارجه ژاپن پیوست. وی پس از برعهده گرفتن سمت‌های مختلف در وزارت خارجه ژاپن به بخش خلع سلاح این وزارتخانه ملحق شد و از سال ۱۹۷۲ به‌صورت تخصصی در زمینه خلع سلاح بین‌المللی و عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای آموزش دید.

آقای آمانو که بارها به‌عنوان عضو، نمایندگی کشورش در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را برعهده داشت دوم ژوئیه سال ۲۰۰۹ و در اوج شدت گرفتن فشارهای سیاسی کشورهای غربی علیه برنامه هسته‌ای ایران جانشین «محمد البرادعی» در این نهاد زیرمجموعه سازمان ملل متحد شد.

آمانو در سال ۲۰۰۹ با حمایت آمریکا به مدیر کلی آژانس رسید. اندکی بعد در اسناد «ویکی لیکس» مشخص شد که او به واشنگتن اطمینان داده است که در مسئله پرونده هسته‌ای ایران، «کاملاً در زمین ایالات‌متحده» بازی می‌کند و تلاش می‌کند تا فشار بر جمهوری اسلامی ایران را افزایش دهد.

او برای سال‌ها همین پروژه را تا حد قابل‌توجهی برای آمریکا پیش برد، اما پس ‌از آنکه براساس گزارش‌های فنی و حقوقی پی‌درپی آژانس هیچ دلیل و مبنایی برای طرح دعاوی دروغین علیه ایران ندید، رفته‌رفته در مقابل برخی از پروژه‌های آمریکا و صهیونیست‌ها ایستادگی کرد و حالا منابع مطلع می‌گویند که شواهد قابل‌توجهی وجود دارد که او به همین دلیل چند روز پیش «با اقدام صهیونیست‌ها» جان خود را از دست داده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما