تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۱
کد مطلب : ۳۹۴۹۰۲
مدیران باشگاه استقلال در شرایطی از حل شدن پرونده 400 هزار دلاری این باشگاه بابت مطالبات پروپیچ خبر می‌دهند که کماکان چگونگی ورود این بازیکن بی‌کیفیت به فوتبال ایران محل ابهام است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، مشکل بزرگی که باشگاه استقلال را در پرونده مطالبات مالی پروپیچ بازیکن پیشین این تیم تهدید می‌کرد، در حال رفع شدن است. هفته گذشته کامران منزوی عضو هیئت مدیره استقلال در مصاحبه‌ای از وزارت خارجه و وزارت ورزش درخواست کرد تا به کمک این باشگاه بیایند و جلوی محرومیت این باشگاه از نقل و انتقالات و کسر امتیاز را بگیرند. باشگاه استقلال که در حال حاضر محدودیت‌های مالی دارد، به مطالباتش در فیفا که حدود ۸۵۰ هزار دلار است دل بسته بود تا از این طریق، طلب ۴۰۰ هزار دلاری پروپیچ را پرداخت کند.
روز گذشته خبرگزاری مهر در گزارشی عنوان داشت مذاکرات وزارت خارجه و فدراسیون فوتبال با فیفا نتیجه داده و به زودی پولی که استقلال از فدراسیون جهانی می‌خواهد، به نحوی در اختیار این باشگاه قرار می‌گیرد. احتمالاً استقلالی‌ها این پول را مستقیم از فیفا صرف مطالبات پروپیچ می‌کنند و بخشی از آن هم صرف پرداخت قرارداد خارجی‌هایشان می‌شود.
اما نکته جالب اینجاست که علاوه‌بر استقلال، مشکل پرسپولیس و فدراسیون فوتبال هم به صورت همزمان با استقلالی‌ها رفع می‌شود و آنها هم به مطالباتشان از فیفا می‌رسند. کامران منزوی عضو هیئت مدیره استقلال امروز این خبر را اعلام کرد و گفت: وزیر ورزش، فدراسیون فوتبال، وزارت خارجه و مدیرعامل استقلال همه متفق‌القول و متحد وارد این قضیه شده‌اند. خدا را شکر هفته گذشته آقای تاج رایزنی‌هایی را با فیفا انجام داد و نماینده‌ای اعزام شد. امیدواریم ظرف امروز و فردا دو، سه مشکل همزمان حل شود. اول مشکل ما و پروپیچ و دوم مشکل فدراسیون بابت وصول مطالبات و پرداخت هزینه مربیانش.به گفته منزوی، این مشکل تا ۹۹ درصد برطرف شده است.

طلبی که 13 برابر شد
مدیران باشگاه استقلال در شرایطی از حل شدن مشکل 400 هزار دلاری پروپیچ می‌گویند که طلب این بازیکن بی‌کیفیت 30 هزار دلار بود اما آنقدر در پرداخت آن تعلل شد تا امروز به 400 هزار دلار رسیده است.
سه، چهار فصل پیش وقتی در دو سه بازی قابلیت‌های فنی و توان تکنیکی در حد «صفر» بازیکنی به نام پروپیچ در تیم استقلال بر ما مسلم و مسجل شد در همین صفحه به صراحت نوشتیم اگر کسی و مسئولی واقعاً راست می‌گوید که می‌خواهد با دلال‌بازی افسار گسیخته و شارلاتانیسم حاکم بر کار و بار فوتبال ایران مبارزه کند، رد همین آقای بلند بالای بی‌هنر را در پیشانی تیم استقلال بگیرد و برود جلو تا معلوم شود کی و چه دست‌هایی چنین بازیکن فاقد استانداردهای معمول را در آستین فوتبال ایران کرده است.
 متأسفانه حرف آن روز ما که حرف خیلی از کارشناسان و فوتبال فهم‌ها بود در هیاهوی دلال‌های صاحب قلم! و بلندگو و سایت و خبرگزاری و برنامه تلویزیونی به گوش مسئولان نرسید یا اگر رسید طبق معمول و مثل همیشه از سوی آنان- که اکثراً هم خودشان را محتاج انتقاد و حرف‌های ناصحانه و دلسوزانه معرفی می‌کنند- با بی‌اعتنایی مواجه شد و بار دیگر بر ما معلوم شد حداقل در نزد اکثر کسانی که در این فوتبال اینجا و آنجا ردای مسئولیت بر تن کرده و مناصب مدیریتی را‌اشغال کرده‌اند نه تنها اراده‌ای برای اصلاح وضع نابسامان فوتبال وجود ندارد بلکه این گونه مدیران عوضی آمده و کار نابلد یا اصلاً بعضاً همدست همان دلالی افسار گسیخته و شارلاتانیزم حاکم بر فوتبال هستند و یا اینکه به خاطر ناشی بودن و ضعف شخصیتی عنان حوزه کاری خود را به دست همان جریانات مخرب داده و خیلی جاها عین «موم» در مشت آنها هستند!
پروپیچ زمانی پیراهن استقلال را بر تن کرد که بهرام افشارزاده مدیرعامل این باشگاه بود.وی در تازه‌ترین صحبت‌های خود درباره چگونگی انعقاد قرارداد پروپیچ گفته: قرارداد پروپیچ در سال 94 و توسط علی نظری جویباری و بهرام امیری به مدت 2 سال منعقد شد.در آن زمان پرویز مظلومی سرمربی تیم بود.
وی حتی یادآور شد: پروپیچ سال بعد توسط علیرضا منصوریان از تیم کنار گذاشته شد ولی در آن زمان باشگاه به این بازیکن نامه زد که به تمرینات تیم برگردد اما وی مطالبات معوقه خود را بهانه کرد و به ایران برنگشت.
آنچه که افشارزاده درباره قرارداد پروپیچ مطرح کرده، بدیهیات بوده که تقریبا بسیاری از اهالی فوتبال به آن آگاهی داشتند، اطلاعاتی که انتظار می‌رفت افشارزاده ارایه کند این بود که او به سفارش چه کسی و توسط چه کسانی به استقلال آورده شد؟!
مگر می‌شود در باشگاه بزرگی چون استقلال با چشمانی بسته و بدون گرفتن تست فنی با بازیکنی قرارداد امضا شود که توانایی‌های فنی‌اش نزدیک به صفر است؟! حال به هر علتی این قرارداد امضا شد، چرا مدیران بعدی 30 هزار دلار طلب پروپیچ را ندادند تا حالا مجبور شوند که 13 برابر بیشتر از طلب واقعی این بازیکن را پرداخت کنند؟!
متاسفانه نبود نظارت در ورزش بازهم ضرر و زیان میلیاردی به جا گذاشت.اگر دو سه فصل قبل پرسپولیس بابت مانوئل ژوزه میلیاردها تومان جریمه داد، امسال نوبت استقلال رسید و خدا می‌داند در این سیستم ناکارآمد، سال بعد قرعه به نام کدام تیم بیفتد!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷