کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرانجام پس از چند ماه رایزنی مشخص شد

ترکیب جدید در معاونان فرمانداری و بخشداران نکا/ چند ابهام از یک انتخاب مهم

11 تير 1398 ساعت 14:54

سرانجام نفرات نهایی مسئولیت‌های مختلف معاونت‌ها و بخشداری‌های فرمانداری نکا مشخص شد اما سوالات فراوانی برای چگونگی انتصاب پست حساس معاون غیربومی سیاسی و امنیتی فرمانداری این شهرستان باقی مانده است.


به گزارش بلاغ، در نهایت پس از نزدیک به 6 ماه رایزنی و بررسی‌های متعدد به منظور معرفی مسئولان فرمانداری نکا در بخش معاونت‌ها و بخشداران سرانجام نفرات مورد نظر برای تصدی این مسئولیت‌ها معرفی و معارفه شدند.

برهمین اساس با پایان عمر مسئولیتی و خدمتی محمد محمدیان در بدنه وزارت کشور وی پس از 35 سال خدمت بازنشسته و به جای وی سید زکریا علوی از شهرستان بابل به عنوان معاون جدید سیاسی امنیتی فرمانداری نکا منصوب شد.

ابراهیم طاهری برمایی نیز به عنوان بخشدار مرکزی جدید نکا منصوب شد تا عقیل محمودی سفیدکوهی که همزمان مسئولیت معاونت عمرانی فرمانداری و بخشداری مرکزی نکا را برعهده داشت از این پس تنها با تمرکز بر معاونت عمرانی فرمانداری نکا به خدمت خود ادامه دهد.

حسین حمزه‌ای بریجانی نیز پس از تأیید استاندار مازندران حکم خود را به عنوان بخشدار هزارجریب نکا دریافت کرد تا از این به بعد بتواند با قدرت و انگیزه بالاتری به انجام مأموریت‌های خود بپردازد.

این درحالی است که طبق شنیده‌ها حسین حمزه‌ای نیز به عنوان یکی از گزینه‌های تصدی پست معاونت سیاسی امنیتی فرمانداری نکا مطرح بوده اما سرانجام به عنوان بخشدار هزارجریب منصوب شد.

گفته می‌شود که ابراهیم طاهری که از اهالی روستای برمای نکا به شمار می‌آید پیش از این به عنوان کارشناس یکی از بخش‌های فرمانداری بهشهر فعالیت داشته و باید دید در مسئولیت جدید تا چه اندازه می‌تواند در خدمت به مردم موفق باشد.

* چند ابهام از یک انتخاب مهم

اما آنچه در ترکیب جدید فرمانداری نکا سبب بروز سوالاتی در میان خواص و اقشار مردم در فضای حقیقی و مجازی شده انتصاب سید زکریا علوی به عنوان معاون سیاسی امنیتی در این دستگاه است.

اول آنکه طبق بررسی‌های به عمل آمده علوی که کارشناسی ارشد مرتع داری از دانشگاه منابع طبیعی مازندران را در رزومه خود دارد تا قبل از تصدی پست مسئولیت در معاونت فرمانداری نکا در اداره منابع طبیعی ساری مسئولیت داشته که این نشان از عدم هم‌خوانی پست جدید با مسئولیت و تخصص سابق وی دارد.

از سوی دیگر وی تا پیش از این به عنوان استخدام وزارت کشور نبوده و در منابع طبیعی فعالیت داشته درحالیکه بنابر تأکید شخص وزیر کشور معاونان فرمانداری باید از بدنه وزارت کشور انتخاب شوند.

شنیده‌ها از انتخاب علوی با چراغ سبز یکی از نمایندگان مازندران که دارای نفوذ و مسئولیت همسو با فعالیت قبلی علوی در مجلس شورای اسلامی فعلی است حکایت دارد.

درکنار این موارد باید به غیربومی بودن معاون جدید سیاسی امنیتی فرمانداری نکا نیز اشاره کرد که در مجموع این انتصاب را باتوجه به حساسیت مسئولیتی مربوطه که برگزاری انتخابات‌های متفاوت تنها یکی از مأموریت‌های آن تعریف می‌شود باتوجه به عدم برخورداری از تجربه کافی آن هم در سال منتهی به انتخابات این انتصاب را با سوال‌های متعددی مواجه می‌سازد.



* نگرانی مردم از تکرار انتصابات پر حاشیه گذشته در نکا

تجربه تلخ شهرستان نکا پیش از این و در سال‌های ابتدایی دولت یازدهم در انتصاب فرمانداران دولت در این شهرستان که با چالش‌های فراوانی نیز همراه بوده بر میزان حساسیت خواص و عموم مردم در انتصاب مسئولان خود افزوده است.

حوادث تلخی مانند سرپرستی 10 ماهه قاسمی طوسی با حواشی بسیار زیاد مربوطه که سرانجام نیز موفق به دریافت حکم فرمانداری نشد و یا دوره ناموفق فرمانداری جعفر احمدی که با چالش‌های پیش آمده در آن زمان سرانجام با بازنشستگی وی این مسئولیت اکنون به عبدالجواد توحیدی مقدم در دوره فعلی رسیده است.

به یقین مسئولان به خصوص شخص استاندار مازندران با در نظر گرفتن تمام شرایط مطلوب برای انتخاب فردی در پستی جدید، هم می‌توانند به عملکرد بهتری برای خدمات‌رسانی به مردم دست یافته، هم آینده افراد منتصب در پست‌های حساس غیر آشنا به آن را با چالش و حاشیه روبرو نساخته و هم کارنامه انتصابات خود در دوره استانداری را مخدوش نسازد.

چراکه حافظه تاریخی مردم، انتخاب مسئولان شهرستان خود را به صورت مستقیم منتصب به استاندار مازندران می‌داند و همانطور که انتصاب فردی مانند قاسمی طوسی تجربه تلخی از ربیع فلاح استاندار وقت مازندران را در ذهن مردم این شهرستان قرار داد درصورت تکرار اشتباه این امکان برای استاندار فعلی مازندران نیز دور از ذهن نیست.


کد مطلب: 394829

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/394829/ترکیب-جدید-معاونان-فرمانداری-بخشداران-نکا-چند-ابهام-یک-انتخاب-مهم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com