تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۲
کد مطلب : ۳۹۴۷۶۵
یکی از شکات گفت: یک میلیارد و خرده‌ای در این شرکت سپرده گذاری کرده‌ایم که از هشتاد تا ۱۸۰ و تا ۲۰۰ درصد سود می‌دادند.
۰
plusresetminus
روایت شاکیان از عاقبت اعتماد به وعده‌های پوچ سودآوری هنگفت یک شرکت دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات
به گزارش بلاغ، دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مدیرعامل شرکت نادین فرتاک پارسیان و ۹ متهم دیگر در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.
در این جلسه و به دستور قاضی صلواتی از شکات خواسته شد که با حضور در جایگاه شکایت خود را مطرح کنند.

یکی از شکات گفت: یک میلیارد و خرده‌ای در این شرکت سپرده گذاری کرده‌ایم که از هشتاد تا ۱۸۰ و تا ۲۰۰ درصد سود می‌دادند.
شاکی دیگر این پرونده با حضور در جایگاه با بیان اینکه ۱۲۰ میلیون سپرده‌گذاری کرده‌ام عنوان کرد: ما همسایه در تهرانپارس بودیم، ارزش ریالی پولی ما نسبت به سه سال گذشته کم شده است.

شاکی دیگری افزود:۶۰۰ میلیون سرمایه‌گذاری در این شرکت کرده‌ام. فرزند معلول ذهنی دارم، آنها به ما می‌گفتند که استخاره باز کرده‌ایم و این شرکت پول شما را نمی‌خورد. سنوات همسرم و پول خواهرشوهرهایم را در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌ایم آنها در بازپرسی قبل گفتند پول‌هایتان با سودش هست نباید شکایت می‌کردید.

شاکی دیگر پرونده با حضور در جایگاه خطاب به قاضی گفت: ۵۸۰ میلیون به مدت چهار سال سرمایه‌گذاری کرده‌ام. همسایه بودیم. ما همگی به یک نحوی درگیر این قضیه شده‌ایم و ماحصل زحمات ۲۰ و ۳۰ ساله‌ام را جمع کرده بودم، شرکت ثابت و ریشه‌دار نبوده است.
وی ادامه داد: متاسفانه بار‌ها چک‌ها برگشت می‌خورد و هنگامی که مراجعه می‌کردم می‌گفتند پول‌ها در حساب است و بلوکه شده است. من در آن دفتر خوابیدم و با خودم گفتم حتما پول بلوکه شده است ما همسایه دیوار به دیوار بودیم فکر نمی‌کردم کلاهبرداری شود. در اینجا از مبلغ ۵ میلیون تا ۲ میلیارد سرمایه‌گذاری شده است.

در ادامه برخی از شاکیان نیز با حضور در جایگاه به توضیح مشکلات خود پرداختند. از نکات قابل توجه این جلسه شکایت سه متهم ردیف آخر این پرونده از متهمه مریم هاشمی بود که با حضور در جایگاه به قرائت متن شکایت خود پرداختند.
در ادامه متهمه مریم هاشمی با حضور در جایگاه به دفاع از خود پرداخت.
بعد از دفاعیات متهمه ردیف اول، نماینده دادستان در جایگاه حاضر شد و سؤالات خود را از وی پرسید.
بعد از پایان دفاعیات متهمه مریم هاشمی، قاضی صلواتی با اعلام ختم جلسه، ادامه رسیدگی را به صبح امروز موکول کرد.
گفتنی است، ده متهم این پرونده به سرکردگی مریم هاشمی، متهم هستند به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور به نحو عمده از طریق جذب سپرده در قالب عقد مضاربه منتهی به حیف و میل سپرده گذاری و تحصیل مال از طریق نامشروع و پولشویی به مبلغ ۶۹۶ میلیارد و ۸۱۲ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۴۰۵ ریال.
منبع : میزان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲