نماینده کارگران در واکنش به اظهارات روحانی:

می‌خواهند اموال کارگران و بازنشستگان را در شستا واگذار کنند

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۲
کد مطلب : ۳۸۲۲۸۹
یک نماینده کارگری با تاکید بر اینکه اموال شستا اموال خصوصی است، تاکید کرد: به جای واگذاری، این دولت است که باید پایش را از شستا بیرون بکشد و دست از تصدی‌گری اموال شستا بردارد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، اظهارات مداخله‌جویانه حسن روحانی درباره تعیین تکلیف واگذاری شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی که بخش مهمی از آن متعلق به کارگران و بیمه‌گزاران سازمان تأمین اجتماعی است، واکنش نمایندگان کارگری را برانگیخته است.
نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس گفت: سازمان تامین اجتماعی در صورتی که به این نتیجه برسد که باید اموال شستا را واگذار کند در واقع صلاحیت مدیریتی خود را زیر سؤال می‌برد و این مدیریت در سایر عرصه‌ها نیز زیر سؤال می‌رود و صرفاً شستا نیست.
خدایی عنوان کرد: اینکه سال‌های سال مدیریت این مجموعه تبدیل به مدیریت جناحی سیاسی شده باشد و این شرکت‌ها زیان‌ده شده باشند حالا بخواهیم به قول رئیس‌جمهور آنها را رایگان واگذار کنیم، صرفا حکایت از شکست مدیریتی دارد و قطعاً جامعه کارگری با این قضیه موافق نخواهد بود و مخالفت خود را به شدت ابراز می‌دارد. رئیس‌جمهور بگوید اگر اموال شستا متعلق به بیمه‌شدگان نیست، متعلق به چه کسی است؟
وی افزود: رئیس‌جمهور به صورت سؤال‌گونه مطرح می‌کردند که اطرافیان آقای ربیعی می‌گفتند این اموال متعلق به بازنشستگان است. از رئیس‌جمهور سؤال داریم که اگر اموال بازنشستگان و کارگران نیست پس متعلق به چه کسی است؟
رئیس‌ کانون عالی شوراهای اسلامی کار درباره موضع دولت درباره فروش اموال شستا و حتی واگذاری رایگان آنها به دلیل زیان‌ده بودن اظهار کرد: این موضوع ما را نگران می‌کند، با طرح موضوع واگذاری رایگان و اصرار بر واگذاری به هر شکلی ممکن است اموال تامین اجتماعی بدون هیچ ملاحظه‌ای از دست برود.
علی خدایی گفت: شرایط فعلی اقتصاد حتی بدون توجه به اینکه چه دولتی بر سر کار است، زمان مناسبی برای واگذاری اموال شستا نیست چراکه وضعیت اقتصادی به گونه‌ای نیست که خریدار واقعی بخش خصوصی وجود داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه اموال شستا اموال خصوصی است، ادامه داد: در واقع به جای واگذاری، این دولت است که باید پایش را از شستا بیرون بکشد و دست از تصدی‌گری اموال شستا بردارد چرا که این اموال متعلق به تامین اجتماعی است و اداره آن هم باید به صورت سه‌جانبه باشد.
رئیس ‌کانون عالی شوراهای اسلامی کار افزود: چه کسی می‌تواند ثابت کند که اموال شستا غیر از صاحبان واقعی خود مالک دیگری دارد؟ وقتی دولت حتی بدهی‌های خود را به این سازمان پرداخت نمی‌کند و به عنوان بزرگ‌ترین نهاد بدهکار به سازمان تامین اجتماعی مطرح است، نباید خود را آن قدر محق داند که این اموال را خصولتی اعلام کند.
خدایی یادآورشد: خصولتی اعلام شدن اموال شستا در واقع نشان‌دهنده این است که آن دید واقعی که باید نسبت به سازمان تامین اجتماعی در دولت وجود داشته باشد، وجود ندارد و این باعث نگرانی است.
وی تاکید کرد: گروه‌های کارگری و بازنشستگی متفق‌القول با واگذاری شرکت‌های شستا مخالفند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲