تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۳۷۸۳۲۴
فرمانده سپاه کربلا مازندران در مراسم بهره‌براری از 130 پروژه محرومیت زدایی استان و تحویل کلید خانه‌های محروم همراه با 50 جهیزیه توسط بسیج مازندران، گفت: اگر مسئولان دولت‌ها از اول انقلاب مردم را شناخته، کار را به مردم واگذار و اعتماد می‌کردند قطعاً گرهی در مملکت نمی‌ماند.
۰
plusresetminus
بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی و خانه‌های محروم مازندران توسط بسیج/ سردار بابایی: اگر کارها به مردم واگذار می‌شد گرهی در کشور نداشتیم
به گزارش بلاغ، سردار محمدحسین بابایی در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی، تحویل خانه‌های محروم و جهیزیه نوعروسان مازندران در شهرستان نکا که با حضور سردار غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد با اشاره به پاک شدن آلودگی‌ها از اجزای این مملکت به برکت خون شهدا، اظهار کرد: باید از رزمندگانی که در این سال‌ها در عرصه‌های مختلف نظامی، علمی، فرهنگی، امر به معروف و اقتصادی مردانه ایستادگی و مبارزه کردند در کنار دستگاه‌هایی که برای خدمت‌رسانی به مردم پای کار آمدند تقدیر کرد.

وی بهترین صحنه مبارزه با آمریکا را در خدمت به مردم ارزیابی کرد و افزود: برهمین اساس امروز سپاه کربلا مازندران که میراث‌دار رزمندگان و شهدای عرصه‌های مختلف کشور از سپاه و بسیج است با درایت در عرصه‌های مختلف ورود کرده و خوش درخشیده است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان گوشه‌ای از اقدامات سپاه و بسیج در این استان، خاطرنشان کرد: در عرصه نظم و امنیت، در جهاد علمی و پژوهشی و دیگر عرصه‌ها اقدامات شایسته‌ای صورت گرفته اما جهاد امروز جنگی است که دشمن در عرصه اقتصادی به ما تحمیل ساخته است.

این مسئول با بیان اقدامات مناسب جهادگران عرصه‌های اقتصادی در مازندران، اضافه کرد: در زمینه‌های محرومیت‌زدایی، ایجاد اشتغال و افزایش اشتغالزایی، خدمت‌رسانی به مردم، کمک به دولت برای پیش‌برد پروژه‌ها، آموزش‌های مختلف به مردم، برپایی اردوهای جهادی و کمک به افزایش تولید در استان تنها بخشی از اقدامات مد نظر بوده‌اند.

وی گفت: برای انجام پروژه‌های مختلف جمعیت 651 هزار و 397 نفر در قالب گروه‌های جهادی در انواع سازماندهی‌های رزم اقتصادی در این سال‌ها فعالیت داشته‌اند که اقشار مختلفی ازجمله دانشجویان، مهندسان، طلاب، فرهنگیان و کارمندان را شامل شده است.

* برگ زرینی از افتخارات جهاد اقتصادی بسیج در مازندران

سردار بابایی با اشاره به ایجاد 25 هزار کارگاه شغلی در مازندران، تصریح کرد: این کارگاه‌ها توسط همین بسیجیان با مدیریت بسیج سازندگی استان ایجاد شده و بیش از 40 هزار نفر در سطح استان در قالب کارگاه‌های تولیدی کوچک زود بازده مشغول به کار شدند.

وی افزود: در این مراسم 200 واحد از 646 واحد خانه محرومی که امسال توسط مجموعه بسیج استان احداث آن برای محرومان پذیرفته شده افتتاح می‌شود که کار ساخت آن‌ها از شهریورماه امسال آغاز شده و تلاش می‌شود تا پایان سال نیز تعداد دیگری از واحدها با پایان عملیات احداث تحویل صاحبان آن‌ها شود.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان آغاز ساخت یک هزار و 600 پروژه جدید در این استان بعد از دهه فجر، اذعان کرد: پروژه‌های جدید را نیز تلاش می‌کنیم در یک بازه زمانی 6 ماهه به اتمام رسانده و تحویل دهیم.

این مسئول اضافه کرد: 130 پروژه محرومیت‌زدایی با اعتبار 30 میلیارد تومان، تحویل 200 خانه محروم با هزینه 10 میلیارد تومانی در کنار تحویل 50 جهیزیه عروس به ارزش دو میلیارد و 500 میلیون تومان امروز در قالب این همایش اجرایی می‌شود.

وی گفت: امسال یک هزار و 80 پروژه با اعتبار 50 میلیارد تومان در دست اقدام داریم که البته با کار ارزان، فوری و دقیق بسیجی حساب شده و اگر قرار باشد در کش و قوس‌های دستگاه‌های دولتی محاسبه شود وقت و هزینه تقریباً سه برابری را باید برای آن در نظر بگیریم.

سردار بابایی اشکال حل نشدن برخی از مشکلات در کشور را تفاوت نگاه دل مردم با دل مسئولان برشمرد و تأکید کرد: اگر مسئولان دولت‌ها از اول انقلاب مردم را شناخته، کار را به مردم واگذار و اعتماد می‌کردند قطعاً گرهی در مملکت نمی‌ماند.

وی عزت امروز کشور را به خاطر تبعیت آگاهانه و عاشقانه مردم از نایب امام و ولی فقیه دانست و افزود: چراکه برخی از مسئولان مقداری مرعوب غرب و برخی که اصلاً سمت غرب بوده گوش به فرمان رهبری نمی‌دهند، اما این مردم 40 سال است که بر خلاف مردم مدینه در زمان امیرالمومنین(ع) رهبران خود را تنها نگذاشتند که اگر چنین بود تاکنون سقیفه‌هایی که هنوز نیز پابرجا هستند کار خود را کرده بودند.

* کار شد اما نه آنقدری که باید می‌شد

در ادامه این مراسم نیز رضا نوروزی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با اشاره به محدودیت‌ها و محرومیت‌هایی که برای برخی طبقات ضعیف جامعه وجود دارد و بارش نعمت الهی که آرزوی همگان است برای این اقشار ضعیف دردسر ساز می‌شود، اظهار کرد: متأسفیم که نمی‌توانیم برای همه قشر محروم سقف‌هایی بسازیم که دعاهای خوب بالا برود.

وی افزود: البته کارهای خوبی شده و آنقدر کار شده که بعضی وقت‌ها باور برخی نمی‌شود اما آنقدر که در جمهوری اسلامی نعمت داده شده کار نشده و به قدر نعمت‌هایی مثل نفس کشیدن در فضایی که امام راحل در آن تنفس کرده کار نکردیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران خاطرنشان کرد: پیش از این تصور می‌شد که کمک به قشر محروم یک نگاه اجتماعی در علما است اما در باطن نگاه رهبران انقلاب و علمای اسلام گفته می‌شود که انقلاب کردیم تا قشر محروم به جایی برسند و این یک نگاه با باطن کاملاً اعتقادی است.

این مسئول اضافه کرد: در این مسیر خدمت‌رسانی مجموعه‌های سپاه و بسیج پای کار بوده‌اند و خیرین نیز به صورت پنهانی کمک‌های بسیاری داشته‌اند تا کارها به صورت با کیفیت و در سریع‌ترین زمان ممکن تحویل شوند که جای تقدیر دارد.

وی گفت: یکی از بهترین نتایج این کارها دعای محرومان است که برکت بالایی دارد و اثر خود را سرانجام در جایی نشان می‌دهد بنابراین امیدواریم خداوند توفیق دهد تا بتوانیم خدمت بیشتری را به محرومان جامعه انجام دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴