تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۳۷۲۹۱۰
هنگامیکه آمبولانس می‌ایستد و درب آن باز می‌شود، شوری به پا شده و این ازدحام جمعیت است که به شوق و طلب گذاشتن تابوت شهید روی شانه‌های خود از یکدیگر سبقت می‌گیرند.
۰
plusresetminus
سلام مسافر خانطومان/دل‌هایی که هوایی شد...
به گزارش بلاغ،"سلام مسافر خانطومان"، این روی شیشه آمبولانس حامل پیکر شهید مدافع حرم، علیرضا بریری نوشته شده، شهیدی که پس از 32 ماه، استخوان‌های دوست‌داشتنی‌اش به کشور بازگشته و در میان مردم مازندران شور و حال غریبی ایجاد کرده است.

هنگامیکه آمبولانس روبروی مسجد جامع پل‌سفید می‌ایستد و درب آن باز می‌شود، شوری به پا شده و این ازدحام جمعیت است که به شوق و طلب گذاشتن تابوت شهید روی شانه‌های خود از یکدیگر سبقت می‌گیرند. با فریاد "لا اله الا الله" پیکر شهید بریری بر روی دست‌ها به آسمان می‌رود.

*زائر حرم

خانمی با دود کردن اسپند به استقبالشان می‌شتابد؛ کسی که همیشه به یمن ورود پیکر شهدا به شهرش، اسپنددان به دست به پیشوازشان شتافته و می‌گوید: هنوز به زیارت حرم امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) نرفته‌ام و اینجا که به تشییع این شهید آمده‌ام، انگار زائر حرم شده‌ام.

*دلی که هوایی شد

متولد سال 42 است و عقیده دارد، همزمانی تولدش با قیام سال 42، انگار حسی را در وجودش ایجاد کرده و دلش همیشه برای این انقلاب در جوش و خروش است و امروز هم بی آنکه کسی بگوید، تا شنید که شهید مدافع حرم به شهرش می‌آید، دلش هوایی شد و اکنون اینجاست.

پیکر شهید بریری، بر روی دستان جمعیت در دل شهر پیش می‌رود. زنی گوشه‌ای تنها ایستاده است؛ با چادر رو گرفته و با چشمان سرخ از اشک، می‌گوید: انگار دوران جنگ و تشییع شهدای آن روزها دوباره برایم زنده شده است، به خانواده این شهید و این سال‌های چشم‌انتظاری که فکر می‌کنم و سختی روزگاری که فرزندشان کیلومترها دورتر از خاک کشور بوده است، دلم آتش می‌گیرد.

*تبریک به همسر شهید بریری با این همه صبر

زودتر از آمبولانس حمل پیکر شهید به شهر زیراب می‌رسم. از دور جمعیت منتظر پیداست و صدای نوحه می‌آید؛ به داخل جمعیت می‌روم، فاطمه ابراهیمی، همسر شهید مدافع حرم، روح الله عمادی نیز در میان منتظران است و می‌گوید: حال و هوای روزهایی که همسرم را آوردند به من دست داده است و حس غریبی دارم، از شهید بریری می‌خواهم که با عبور از این شهرها برکت را به این شهرها ببخشد و برای جوانان دعا کند تا همچون خودش عاقبت به خیر شوند.

با بغض حرف‌هایش را اینگونه ادامه می‌دهد: از زمانی که خبر شهادت روح الله‌ام را شنیدم تا زمانی که بازگشت، حدود 5 روز طول کشید و با تمام آن دلداری‌ها چقدر آن پنج روز برایم سخت بوده، اما همسر شهید بریری که این سه سال را تاب آورده، این همه صبرش را به او تبریک می‌گویم.

*مردم همچون پروانه به سمت شهید پر می‌کشند

آمبولانس که می‌رسد، در شهر غوغا می‌شود و مردم همچون پروانه به سمت شهید پر می‌کشند تا دستی بر تابوت بکشند و به یمن وجود شهید، زندگی خود را برکت بخشند. باران گلاب است که می‌بارد و هر کسی به تناسب خود حس و حالی دارد؛ از زنان و مردانی که با صدای بلند می‌گریند تا کسانی که چهره در دستان خویش پنهان کرده‌اند. علی 8 ساله که داغی اسپنددان را با دستان کوچک خویش تحمل می‌کند تا با عطر اسپند به استقبال شهید برود و در میان موج طلب‌کنندگان گم می‌شود و  عطرین 5 ساله که نمی‌تواند دستان کوچکش را به تابوت برساند و می‌گوید: شهدا را دوست دارم.

*تشییع پیکر شهید علیرضا بریری پس از 3 سال در دستان پاک مردم سوادکوه

سرهنگ سیدموسی حسین‌نژاد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سوادکوه با بیان اینکه شهید علیرضا بریری، در 16 اردیبهشت ماه سال 95 در منطقه خانطومان سوریه به شهادت رسید، افزود: منطقه خانطومان، اتوبان مابین حلب و دمشق بود و از این رو موقعیتی استراتژیک داشت و این شهدا برای حفظ این موقعیت و دفاع از حرم جان خویش را فدا کردند و پس از سه سال، پیکر این شهید در دستان پاک مردم سوادکوه تشییع شد.

شیرگاه شهر بعدی است که میزبان پیکر شهید بریری است. پیرمرد 78 ساله و همسرش می‌گویند که بیشتر از یک ساعت است که منتظر ورود شهید به شهرشان هستند اما اصلا خسته نشدند. عکس شهید را در تلویزیون دیده‌اند و برای تشییع آمده‌اند.

پیرزن از جوانی شهید بریری و فرزند خردسالش می‌گوید و پیرمرد اینگونه حرفش را ادامه می‌دهد: در تمام طول تاریخ جبهه حق و باطل در ستیز بوده و این شهدا با خون خود جبهه حق را حفظ کرده‌اند تا به صاحب آن امام مهدی (عج) تحویل دهند.

زنان در یک صف منظم، گل به دست، به ردیف ایستاده‌اند تا پیکر شهید برسد، اما همینکه تابوت نزدیک می‌شود، همه قرار از کف دهند و به سمت تابوت می‌شتابند؛ دست بر تابوت شهید مدافع حرم می‌کشند و به یاد خاطره ضریح حرم حضرت زینب (س)، خاک تابوت را به صورت مسح می‌کنند. دخیل و تسبیح بر آن می‌کشند و تابوت را به روی دست می‌گیرند تا جانشان به یمن شهید برکت یابد.

*اگر شهدای مدافع حرم نبودند باید در مرزهای کشور و حتی تهران با داعش می‌جنگیدیم

 محمدرضاخمیسه، فرمانده ناحیه مقامت بسیج سوادکوه شمالی، با بیان اینکه ما هر چه داریم، به برکت خون شهدا، بویژه شهدای مدافع حرم داریم، افزود: اگر آنها نبودند ما باید در مرزهای کشور و حتی تهران با داعش می‌جنگیدیم و برکت این شهدا ما توانستیم، جنگ را به دورترین نقطه این کشور انتقال دهیم و در برابر توطئه دشمنان مقابله کنیم و اگر این ملت امروز به این تشییع آمدند برای قدرشناسی از فداکاری این شهدای گرانقدر است.

*تشییع پیکر هفتمین شهید به دست مردم استان مازندران

بهرام سبک ملک، با بیان اینکه لشگر عملیاتی 25 کربلا در آزادسازی خانطومان در دو عملیات شرکت کرده، تعداد شهدای این دو عملیات را 16 نفر برشمرد و گفت: از این تعداد تا کنون پیکر 6 شهید به کشور بازگشته و امروز شاهد تشییع پیکر هفتمین شهید به دست مردم استان مازندران هستیم.

جانشین فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا با بیان اینکه پیکر شهید علیرضا بریری، پس از گذشت بیش از سی ماه به کشور بازگشته است، افزود: شب وداع با این شهید، شنبه شب در حسینیه عاشقان ساری و یکشنبه شب در مصلی بابلسر برگزار خواهد شد و روز دوشنبه، پیکر شهید بریری از مقابل سپاه شهرستان بابلسر به سمت گلزار شهدا تشییع خواهد شد.

*شهر به شهر مازندران منتظر حضور و برکت وجود پیکر شهید علیرضا بریری هستند

مسیر تشییع پیکر شهید علیرضا بریری در شهر شیرگاه به انتها می‌رسد و تابوت از روی شانه‌های بی‌قرار مردم به روی ماشین و در زیر طاق گل قرار می‌گیرد و اما این تازه شروع ماجرا است و شهر به شهر مازندران منتظر حضور و برکت وجود او هستند و این حیات دیگر شهید در این دنیا است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴