آیا اظهارات مسئولان سمنانی جنبه تبلیغاتی دارد؟

نظر مثبت علی لاریجانی برای انتقال آب دریای خزر

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۳۷۲۸۰۷
نماینده مردم استان سمنان در مجلس شورای اسلامی از نظر مثبت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ارتباط با طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان خبر داد.
۰
plusresetminus
نظر مثبت علی لاریجانی برای انتقال آب دریای خزر
به گزارش بلاغ، طرح انتقال آب دریای خزر با وجود اینکه مورد نقد و نظر جدی کارشناسان حوزه محیط زیست قرار دارد، اما مدیران و نمایندگان استان سمنان در تلاش هستند تا نسبت به اجرایی کردن این طرح اقدام کنند.

واکنش‌های چند روز گذشته محمد دامادی و انتقاد از عملکرد رئیس جمهور نسبت به اجرای این طرح با اظهارات دیگر توسط نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی پاسخ داده شد تا این دوئل همچنان برپا باشد.

هرچند سمنانی‌ها با مطرح کردن طرح انتقال آب دریای خزر بنا دارند که آب مورد نیاز خود را از حوزه‌های آبریزی دیگر مازندران تامین کنند اما ظاهرا طرح انتقال آب خزر بیشتر از اینکه نماد دغدغه و دلسوزی برای مردم را داشته باشد به یک چالش سیاسی بین دو استان و نمایندگان آنها تبدیل شده و به نوعی صحنه زورآزمایی نمایندگان تبدیل شده است.

احمد همتی نماینده مردم سمنان در مجلس در آخرین اظهارات در فضای مجازی منتسب به خو اعلام کرده است، ردیف بودجه‌ای برای انتقال آب دریای خزر در نظر گرفته شده است.

وی با اعلام اینکه صحبت‌های اولیه با سرمایه‌گذاران برای اجرای انتقال آب انجام شده است، گفت: جلسه‌ای با لاریجانی داشتیم که نظر مثبتی در این ارتباط داشته است و مقرر شد که با نمایندگان استان‌های شمالی کشور و نمایندگان استان سمنان با حضور علی لاریجانی برگزار شود.

به گزارش بلاغ، به لحاظ سازمانی علی لاریجانی نماینده استان قم در مجلس شورای اسلامی است و یک شهروند اهل مازندران است اما در حوزه کلان نمی‌تواند نظر خود را نسبت به مسائل کارشناسان زیست محیطی ببند و در ارتباط با چالش‌های زیست محیطی استان مازندران تصمیم بگیرد، هر چند این اظهارات نماینده مردم استان سمنان بیشتر جنبه تبلیغی داشته و برای جلب نظر افکار عمومی در مرکز استان سمنان مطرح می‌شود.

طرح انتقال آب دریای خزر در حالی توسط نمایندگان استان سمنان مطرح می‌شود که در حاشیه دریای خزر مردم در شرق استان و حتی در مناطق مرکزی با تامین آب به شدت مشکل دارند و از طرفی بر اساس برآورد اولیه در سال 91 هزینه هر لیتر آبی که قرار است از مازندران به سمنان منتقل شود بدون چالش‌های زیست محیطی حدود 15 تا 20 هزار تومان در آن سال‌ها برآورده شده است.

آیا با همه این مشکلات و چالش‌ها مدیران و دلسوزان محیط زیست موافق اجرای طرح انتقال آب دریایی خزر هستند!

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴