گزارش بلاغ از افتتاح یک مدرسه استثنایی در بابل؛

خدمت به مردم حزب و جناح نمی‌شناسد/وجود 185 مدرسه خیرساز استثنایی در کشور

تاریخ انتشارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۳۷۲۷۱۰
به‌همت نیک اندیش بابلی و با حضور رئیس سازمان آموزش‌و پرورش استثنایی کشور و مسئولان استانی مدرسه استثنایی زنده‌یاد مشهدی مصطفی شاه‌حسینی به بهره‌برداری رسید.
۰
plusresetminus
خدمت به مردم حزب و جناح نمی‌شناسد/وجود 185 مدرسه خیرساز استثنایی در کشور
به گزارش بلاغ، با حضور مجید قدمی معاون وزیر آموزش و پرورش مدرسه ۹ کلاسه زنده‌یاد مشهدی مصطفی شاه‌حسینی ویژه دانش‌آموزان اسثنایی بابل در منطقه موزیرج افتتاح شد.

در آیین افتتاح این مدرسه که با استقبال مردم این شهرستان علی‌الخصوص خانواده‌های دانش‌آموزان استثنایی این شهرستان همراه بود از زحمات خیر نیک‌اندیش حاج حمیدرضا شاه‌حسینی که عضو هیات مدیره خیرین کشور هم هستند به پاس ساخت این مرکز آموزشی خاص تقدیر به عمل آمد.

   
خدمت به مردم حزب و جناح نمی‌شناسد
قربانعلی ولیزاده در حاشیه آیین بهره‌برداری مدرسه استثنایی موزیرج بابل ضمن تقدیر از عمل این نیک‌اندیش بابلی اظهار کرد: خوشحالیم که یکی از بزرگترین سرمایه‌های این شهرستان خیرین علی‌الخصوص نیک‌اندیشان مدرسه‌ساز هستند.

وی افزود: حضور مستمر این عزیزان در امور خیریه علی‌الخصوص مدرسه سازی و کسب جایگاه ممتاز در کشور در طول سال‌های مختلف نشان از ایمان بالا و تعهد مثال زدنی به مردم است.

فرماندار ویژه بابل ادامه داد: در راه خدمت‌رسانی به مردم باید از قید حزب‌و جناح خارج شد چون خدمت به مردم حزب‌و جناح نمی‌شناسد.
   

73 مدرسه تخریبی همچنان در بابل وجود دارد
اسفندیار نظری سرپرست آموزش‌و پرورش بابل اظهار کرد: بزرگی می‌فرماید"برای انهدام یک تمدن، سه چیز لازم است اول خانواده، زمانی که منزلت زن شکسته شود، دوم نظام آموزشی زمانی که منزلت معلم شکسته شود و سوم الگوها زمانی که به فراموشی سپرده شوند".
      
وی افزود: امروز در این فضا جمع شدیم تا تجلیل کنیم، البته صفر تا ۱۰۰ این کار خیر را خودشان زحمت کشیدند، که بگوییم خیرین بزرگوار ما در جمهوری اسلامی ایران و مازندران، هم گفتار نیک دارند و هم عمل صالح، هم متانت دارند و هم اعتقاد، همه این توصیفات در وصف همه بزرگواران نیک‌اندیش و آقای شاه‌حسینی خیر است.

این مسئول اذعان کرد: افتخار جمهوری اسلامی به خیرین عزیزیست که ۳۴ درصد مدارس کل کشور بعد از انقلاب به دست این عزیزان ساخته شده و بیش از نیمی از مدارسی که ایران اسلامی ساخته تا به امروز به همت خیرین عزیز بود اما در مازندران ۱۹۵۴ خیر وجود دارد و خیرین مدرسه‌ساز ما ۱۵۹۷ مدرسه در این استان ساخته‌اند.
         
سرپرست آموزش‌و پرورش بابل ادامه داد: در خود شهرستان بابل ۲۳ مدرسه را خیرین ساختند که جای تقدیر دارد از آقای بزرگی و مجموعه تیم هیات مدیره خیرین مدرسه‌ساز بابل، در مازندران ۳۲ درصد مدارس تخریبی و در بابل ۷۳ مدرسه است، مجموع ۵۳۵۴۶۳ دانش‌آموز مازندرانی در  ۴۴۳۸ مدرسه فعالیت آموزشی می‌کنند و در شهرستان بابل ۷۸۲۵۴ دانش‌آموز در ۵۲۷ مدرسه که از این تعداد ۱۷ مدرسه با نیاز ویژه وجود دارد که ما در هشت مدرسه فعالیت ویژه ارائه می‌کنیم که شامل پیش‌دبستانی، ابتدایی متوسط اول،دوم و هنرستان است.
         
نظری گفت: امیدواریم با همت خیرین و شما عزیزان بتوانیم با نیت پاک مثل آقای شاه‌حسینی در مازندران و کشور کارهای بزرگ مدرسه‌سازی را در دستور کار قرار دهیم، اگر قرار است در هر کشوری اصلاح و توسعه‌ای صورت بگیرد در کشور ما مسیرش آموزش و پرورش است.
          

هزینه‌کردن نیک‌اندیشان در آموزش‌و پرورش یک فرصت با برکت است
عسگری‌نیکزاد در بخش دیگر این مراسم ضمن تقدیر از عمل خداپسندانه مدرسه‌سازی اظهار کرد: هرچه انفاق کنید خداوند جایش را پر می‌کند و خداوند بخشنده بسیار بزرگی است، در شرایط کاری پیش‌آمده خدمت خیرین بودیم همه می‌گفتند وقتی‌که دست آموزش‌و پرورش را می‌گیرند و کمک می‌کنند خداوند قطعا هوایشان را دارد و به کارشان خیر و برکت می‌دهد.
           
وی افزود: هزینه کردن افراد برای دانش‌آموزان و آموزش کشور یک برکت و فرصتی است که خودشان را در دنیا و آخرت سعادتمند کنند،     آقای شاه‌حسینی کارهای بزرگی در ایران و خارج از ایران انجام دادند.
                                                                                
مدیرکل آموزش‌و پرورش مازندران ادامه داد: من در این مدت کوتاه که مسئولیت دارم در چمستان کنار آقای فیاضی خدمتشان بودیم در افتتاحیه بسیار با شکوه، این عزیزان خیر ایمان دارند به کارشان و خوب می‌دانند چه کار می‌کند به‌خصوص که برای بچه‌های استثنایی به معنی واقعی بچه‌های با نیازهای ویژه، بچه‌هایی که لازم است توجه خاصی به آن‌ها داشته باشیم.
    
این مسئول تاکید کرد: بعد از تغییراتی که در نظام آموزشی ایجاد شد آموزش و پرورش نیازمندی‌اش چندین برابر شد در مقطع دبستان پنج کلاسه یک دفعه به شش کلاسه تبدیل شد با نیازهای مختلفی داشت، ما علاوه بر این که حدود ۳۳ درصد از مدارس ما تخریبی هستند مدارسی هم داریم که نیازمند مقاوم‌سازی هستند.
   
نیکزاد با درخواست از حاضرین و نیک‌اندیشان برای کمک بیشتر به آموزش گفت: با سه ساله شدن هنرستان‌ها به بحران کارگاه و تجهیزات برخوردیم که باید در آموزش و پرورش کاری شود تا بتوانیم کارگاه‌های و تجهیزات جدیدی را ایجاد کنیم و با توجه به پیشرفت تکنولوژی رشته‌های بومی و جدید بیاوریم اما متاسفانه کارگاه نداریم.
      

185 مدرسه خیرساز استثنایی در کشور وجود دارد
مجید قدمی به‌عنوان مهمان ویژه این مراسم در بخش پایانی سخنرانی‌ها اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۵۶۰ مدرسه استثنایی در سطح کشور با استعداد حدود ۱۵۲ هزار دانش‌آموز داریم که نزدیک به ۱۸۵ مدرسه را خیرین ساختند.
       
وی افزود: به‌هر حال این مجموعه، مجموعه‌ای است که خیرین راغب هستند بیایند در این فضا مدرسه را احداث کنند، وسایل و تجهیزات توانبخشی را برای ما ارائه کنند و ما به کمک خیرین نیازمندیم چرا که مدرسه‌های فعلی ما هم ۳۰ درصدشان فرسوده هستند که باید بازسازی شوند.
                                                                         
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: خیرین می‌توانند در زمینه بازسازی مدارس هم ورود پیدا کنند و نتیجه کارشان را ببینند، بچه‌های ما توانستند در کنکور امسال بیش از ۲۵۰ نفرشان قبول شوند، حتی رتبه‌های زیر ۱۰۰ داشتیم که این نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری کردن در این بخش هم جواب می‌دهد.
        
این مسئول تصریح کرد: از طرف دیگر آموزش‌هایی که در این مدارس می‌دهیم جنبه‌های کاربردی دارد، جنبه‌های فنی و حرفه‌ای و در حقیقت به شکلی است که بچه‌ها را به کفایت اقتصادی‌و اجتماعی برساند تا بچه‌ها بتوانند از طریق آموزش‌ها خودشان را اداره کنند،حتی اگر به دانشگاه‌ها هم بروند در زمینه‌های فنی و حرفه‌ای جذب شوند.
               
گفتنی است این مدرسه استثنای در مدت هشت ماه با تمام امکانات روز ساخته و تحویل آموزش و پرورش بابل شد و دارای 9 باب کلاس، چهار اتاق اداری، اتاق فعالیت‌های گروهی، هنر و موسیقی، کتابخانه، سایت رایانه، اتاق‌های شنوایی‌سنجی، گفتاردرمانی، مشاوره و مددکاری، بهداشت، کار درمانی، انتظار و استراحت والدین، سالن ورزشی، آشپزخانه و غذاخوری است.
                                                                             
انتهای پیام/

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲