تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۳۷۱۹۶۷
اجرای برنامه‌های بدون پیوست فرهنگی در فریدونکنار که بهانه آن‌ها شاد کردن عده‌ای از مردم با هر ترفندی است در حال گسترش است. برنامه‌هایی که همه جوانان بویژه دختران و بانوان را مورد هدف بی‌حیایی قرار داده‌اند.
۰
plusresetminus
گسترش برنامه‌های غیرفرهنگی در فریدونکنار/ به نام سرطانی‌ها به کام چه کسانی؟!+عکس
به گزارش بلاغ، یکی از مهم‌ترین ضروریاتی که از نظر روانشناسان برای هر جامعه و ملت‌ها بیان می‌شود، شادابی و نشاط اجتماعی است که مسئولان امر باید برای ایجاد این مهم اقدامات لازم را انجام دهند تا جامعه دچار افسردگی و عدم انگیزه برای زندگی نشود.
 
کارهای بسیاری را می‌توان برای افزایش نشاط اجتماعی و امیدآفرینی در نظر گرفت که تمامی این امور باید دارای پیوست فرهنگی باشد چراکه اگر مسئله فرهنگ در هر موضوعی رعایت نشود می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری را در باورها و اعتقادات مردمی شاهد بود.
 
برگزاری جشن‌ها و کنسرت‌ها به بهانه‌های مختلف در چند سال اخیر با افزایش چشم‌گیری رو به رو بوده است که بسیاری از این موارد در سایه غفلت مسئولان به محلی برای سوءاستفاده برخی افراد و جریان‌ها، که بویی از فرهنگ ایرانی اسلامی نبرده‌اند، تبدیل شده و آن‌ها با برگزاری اینگونه برنامه‌ها به مقاصد پلید خود دست پیدا کردند.
 
فریدونکنار از جمله شهرهایی است که در ۱۵ روز گذشته با برپایی دو جشن بزرگ در سالن ورزشی این شهر، که با حضور خوانندگان و کمیدین‌های استانی همراه بود، محفلی برای شادی شهروندان را فراهم کرده که البته انتقادات زیادی توسط گروه‌های مختلف نسبت به این برنامه‌ها وارد شد که در نهایت امام جمعه شهرستان هم به برگزاری این جشن‌ها واکنش نشان دادند.
 
در روزهای اخیر اطلاعیه‌ای از سوی کانال‌های اطلاع رسانی در فریدونکنار منتشر شد مبنی بر برگزاری جشنی دیگر، اما این بار ویژه بانوان با هدف کمک به کودکان سرطانی در یکی از هتل های سطح شهر.

 
برگزاری این برنامه در وهله نخست و فی نفسه بسیار پسندیده است چراکه حمایت از کودکان سرطانی امری شایسته و در خور تحسین است، اما وقتی دعوتنامه این مراسم را مشاهده می‌کنیم به مواردی می‌رسیم که ذهن هر فرد را ممکن است درگیر کند که انگار “کاسه‌ای زیر نیم کاسه است”.
 
در مشاهده اولیه، دعوتنامه صادر شده فاقد نام و نشان برگزار کننده و متولی این مراسم است، درصورتی که وقتی یک دعوتنامه رسمی برای دعوت از افراد ارسال می‌شود باید نام و مسئولیت متولی در آن گنجانده شود.
 
همچنین فارغ از اینکه این برنامه ویژه بانوان درنظرگرفته شده و شاید این امر هم تامل برانگیز باشد؛ در کنار آن گفته شده که مراسم همراه با برنامه‌های شاد و موسیقی زنده سنتی است که دیگر نمی‌توان به راحتی از آن گذشت و جا دارد مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نظارتی پا به میدان بگذارند چراکه بر اساس قانون وزارت ارشاد، اجرای موسیقی زنده در تالارها تابع ضوابط و مقرراتی است که ذر غیر این‌صورت ممنوع است.
 
شرط حضور در این برنامه خرید بلیط به ازای هر نفر ۲۰ هزار تومان است که گفته شده عواید حاصل از این جشن به کودکان سرطانی اختصاص پیدا می‌کند در حالی که فریدونکنار از هیچ انجمن یا نهادی مبنی بر حمایت از کودکان سرطانی برخوردار نیست و این سوال مطرح می‌شود که اگر قرار است عواید حاصل از بلیط فروشی به کودکان سرطانی اهدا شود، هزینه اجاره هتل، دعوت از هنرمندان برای اجرای برنامه‌های شاد و احیاناً پذیرایی چگونه پرداخت می‌شود.
 
بنابر اخبار رسیده برگزارکنندگان این برنامه هیچگونه مجوزی از اداره بهزیستی که به عنوان نهاد متولی بیماران خاص در شهرستان است نگرفته‌اند، همچنین اداره ارشاد که باید مجوز برگزاری جشن و حضور هنرمندان برای اجرای موسیقی زنده یا برنامه‌های شاد را صادر کند، از تصمیم برای برگزاری این مراسم اظهار بی اطلاعی کرده است.
 
با توجه به اینکه اجرای برنامه‌های بدون پیوست فرهنگی در فریدونکنار، که هدف آن‌ها شاد کردن عده‌ای از مردم با هر ترفندی است، در حال اپیدمی شدن است، نیاز دارد مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نظارتی به صورت دقیق‌تر با اینگونه موارد رو به رو شده تا “خطه مبارک فریدونکنار” که مزین است به نام سردار شهید حاج حسین بصیر، دستخوش اهداف برخی افراد که به دنبال جریان های خاص هستند نشود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷