کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وثیقه ۵۰۰ هزار متری هنگامه شهیدی برای سلطان قیر

محکومان امنیتی برای مفسدان اقتصادی سنگ تمام گذاشتند!

29 آذر 1397 ساعت 0:24

«حمید باقری درمنی» یکی از بزرگترین مفسدین اقتصادی سال‌های گذشته یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های اقتصادی یک دهه اخیر است؛ اما نکته جالب این است که در شرایط خاص گاه روابط میان مجرمان اقتصادی و سیاسی از پرده برون می‌افتد، حال سؤال این است که باقری درمنی با هدایت‌الله آقایی و هنگامه شهیدی چه ارتباطی دارد؟


به گزارش بلاغ، باقری درمنی در جریان رسیدگی به پرونده‌اش از هیچ تلاشی برای انحراف در مسیر رسیدگی، تطمیع و حتی فرار از کشور دریغ نکرده است و یک‌بار پیش از خروج از کشور و بار دیگر نیز پیش از اجرای نقشه فرار، به دام افتاده است. اما یکی از نکات جالب این پرونده، اقدام دو محکوم امنیتی تابلودار برای آزادی باقری‌درمنی بوده است؛ در این ماجرا نام «هدایت‌الله آقایی» و «هنگامه شهیدی» که هر دو از محکومان امنیتی هستند به چشم می‌خورد.
«حمید باقری‌درمنی» که به عنوان یکی از بزرگترین مفسدین اقتصادی شناخته می‌شود، از سال ۱۳۸۳ به بعد دارای پرونده‌های قضایی گوناگون بود؛ از «قاچاق کالا» و «پولشویی با ارزش نجومی» تا «پرونده معوقات بازپرداخت وام‌های بانکی» و «قاچاق شمش طلا». رسیدگی به پرونده باقری‌درمنی به دلیل پیچیدگی‌ها و شگردهای او در انجام اقدامات مجرمانه زمان‌بر شد.
یکی از شگردهای درمنی برای اینکه دستگاه‌های نظارتی به فسادش پی نبرند این بود که به محض شروع رسیدگی به پرونده بزرگ کلاهبرداری، حلقه اول اطرافیانش را به خارج از کشور فراری داد تا حلقه وصل فساد به وی از بین برود و دستگاه قضایی نتواند به یکی از بزرگترین مفسدان اقتصادی سال‌های اخیر برسد غافل از اینکه با رسیدگی‌های بدون اغماض و دقیق نقش سرکردگی وی در این فساد بزرگ کشف شد.
دور جدید تشکیل پرونده‌های قضایی جدید درمنی که منجر به حکم افساد فی‌الارض وی شده است با شکایت «شرکت پالایش نفت جی» از باقری درمنی در تاریخ ۱۲شهریور ۹۱ ثبت و آغاز شده است؛ در دادخواست شرکت مزبور آمده بود که شرکت‌های ۶ گانه‌ای با عناوین مشخص با توسل به عملیات متقلبانه اقدام به اخذ ۱۷۸ هزار تن قیر از شرکت نفت جی و تحصیل نامشروع اموال شرکت مذکور کرده‌اند. گزارش مرکز عملیات ویژه پلیس ناجا نیز که در همان مقطع شهریور ۹۱ واصل شد، حاکی از این بود که «حمید باقری‌درمنی» سرشاخه شبکه‌ای است که با شرکت‌های شش‌گانه فوق‌الذکر اقدام به کلاهبرداری و تسهیل مال نامشروع کرده‌اند.
با ورود پرونده باقری درمنی به مراحل حساس خود و اثبات اهتمام و جدیت دستگاه قضایی در تعیین تکلیف پرونده این سرشبکه اصلی یکی از بزرگترین باندهای کلاهبرداری از سیستم بانکی و نفتی، جریان آلوده حامی قدیمی وی که توانسته برخی عناصر داخل و خارج از کشور را در پول‌های کثیف خود شریک کند دست به کار شده‌اند تا به هر طریقی روند رسیدگی عادلانه به پرونده و حکم صادر شده از سوی دادگاه انقلاب اسلامی و دیوان عالی کشور را زیر سؤال ببرند. این جریان تابلو‌دار قصد دارد با پول‌های به غارت رفته از بیت‌المال یک‌بار دیگر حمید باقری‌درمنی مفسد بزرگ اقتصادی نقش‌آفرین در پرونده‌های متعدد بانکی و نفتی را از چنگ قانون و عدالت نجات دهد.
حوالی ساعت ۹ صبح روز دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶، خانمی ۴۲ ساله به شعبه سوم بازپرسی مجتمع امور اقتصادی تهران مراجعه و به صورت کتبی اعلام می‌کند قصد دارد ۵ سند تک برگی زمینی به متراژ ۵۰۰ هزار متر مربع را به عنوان وثیقه برای آزادی یک متهم ابر فساد اقتصادی، تودیع کند. 5 سند فوق‌الذکر در بخش‌های گرمسار و آرادان از توابع استان سمنان، به ثبت رسیده بودند.
۵۰۰ هزار متر مربع زمین مورد ‌اشاره شامل تاسیساتی همچون حلقه چاه آب ۳۰ متری، سالن‌های پرورش شترمرغ، سالن جوجه کشی، انبار خوراک دام، فضای مسقف نگهداری جوجه‌ها، آب انبار، فضای فنس‌کشی شده و... می‌شدند.
این ۵۰۰ هزار متر مربع زمین به واسطه ۵ سند تک برگی با شماره پلاک‌های ثبتی مورد ‌اشاره، قرار بود ضامن آزادی متهم پرونده کلاسه ۹۳۰۰۰۷ باشد؛ پرونده‌ای که در آن ردیف‌های مختلفی از اتهامات اقتصادی به ثبت رسیده بود؛ از غارت بیت‌المال تا کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیارد تومانی. پس از این درخواست تودیع وثیقه توسط آن خانم ۴۲ ساله، بازپرس مربوطه، استعلام سوابق کامل ثبتی پلاک‌های مورد‌ اشاره را از اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان آرادان خواستار شد.
۶ روز بعد یعنی در تاریخ ۲۶ آذر ۱۳۹۶، جواب این استعلام از اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان آرادان به شعبه سوم بازپرسی مجتمع امور اقتصادی تهران واصل و مشخص شد شش دانگ پلاک‌های ثبتی اسناد ۵۰۰ هزار متر مربع زمین گرمسار، به نام «هدایت‌الله آقایی» ثبت و سند شده است.
اما «هدایت‌الله آقایی» کیست که صاحب ۵۰۰ هزار متر مربع زمین با کاربری ویژه و مجوز حفر چاه آب عمیق است؟ این فرد از اعضای حزب کارگزاران سازندگی در سال ۸۸ از عناصر تاثیر‌گذار در ستاد یکی از سران فتنه بود و به جرم اخلال در نظم عمومی از طریق آشوب، و همچنین تحریک و تشویق مردم به شورش و اغتشاش همراه با فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی به پنج سال حبس که دو سال و نیم آن قطعی و دو سال و نیم آن تعلیقی بود، محکوم شده بود. سؤالی که در این بین مطرح می‌شود، آن است که اگر سندهای آن ۵۰۰ هزار مترمربع زمین گرمسار، به نام «هدایت‌الله آقایی» است؛ چرا فرد دیگری غیر از او، با ادعای مالکیت این ۵۰۰ هزار مترمربع زمین قصد وثیقه‌گذاری برای یک متهم به فساد اقتصادی را داشت.
پاسخ به این پرسش نیز در همان استعلامی نهفته است که ۲۶ آذر ۱۳۹۶، از اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان آرادان به شعبه سوم بازپرسی مجتمع امور اقتصادی تهران واصل شد؛ در آن برگه استعلام قید شده بود که شش دانگ پلاک‌های ثبتی آن ۵ سندِ متعلق به ۵۰۰ هزار متر مربع زمین گرمسار، در تاریخ ۲۵ آذر ۱۳۹۴، از سوی «هدایت‌الله آقایی» به نام «هنگامه شهیدی» انتقال یافته و سند این انتقال نیز صادر شده است!
«هنگامه شهیدی» همان خانم ۴۲ ساله‌ای بود که سالها در انگلیس زندگی کرده است و روز دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶، با ۵ سند تک برگی زمین ۵۰۰ هزار مترمربعی گرمسار به شعبه سوم بازپرسی مجتمع امور اقتصادی تهران مراجعه کرد و قصد داشت این سندها را به عنوان وثیقه برای آزادی یک متهم به فساد اقتصادی، تودیع کند. «هنگامه شهیدی» نیز همچون «هدایت‌الله آقایی» در زمره فعالان فتنه ۸۸ بود. او چندی پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ از انگلیس به تهران آمد و عضو ارشد ستاد انتخابات یکی از سران فتنه شد.
قطعا برای مخاطبان جالب خواهد بود که بدانند آن مفسد اقتصادی کیست که در مقطعی، «هنگامه شهیدی» حاضر شده سندهای زمین ۵۰۰ هزار مترمربعی را برای آزادی‌اش، وثیقه بگذارد. آن مفسد اقتصادی همان «حمید باقری‌درمنی» است. فردی که ۱۸ آذر ۱۳۹۷، اعلام شد که به استناد ماده ۴ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شده و این حکم در دیوان عالی کشور ابرام و تایید شد.


کد مطلب: 370762

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/370762/محکومان-امنیتی-مفسدان-اقتصادی-سنگ-تمام-گذاشتند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com