تاریخ انتشارجمعه ۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۳۶۵۳۷۴
حفظ شأن آسمانی اربعینیان بر همگان بویژه دولتیان واجب است. کسانی را که فرشتگان آسمانی بال‌های خود را زیر پای‌شان می‌گسترانند، را با عملکرد ضعیف خود توهین نکنید.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،  چند سالی است که مردم متدین بویژه جوانان غیرتمند و انقلابی کشورمان با حضور حماسی خود در اربعین سیدالشهداء، مراتب ارادت و جان‌نثاری خود برای تحقق آرمان‌های سید و سالار شهیدان را به تصویر می‌کشانند.
 
بواقع باید اذعان داشت که حرکت عمومی متدینان ایرانی بزرگ‌ترین رخداد فرهنگی کشور را رقم می‌زنند و در سطح جهانی، پیام ظلم‌ستیزی و زنده بودن آرمان عدالت‌خواهی انقلاب اسلامی را به گوش همه آزادگان می‌رسانند، که در کنار همه امتیازات خود، ایجاد وحدت و انسجام جهانی مظلومان بر محور آرمان اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام در ستیز با نظام ظالمانه سلطه جهانی را وجهه همت خویش ساخته‌اند.
 
طبیعی است که بیش از همه، این دولت جمهوری اسلامی ایران باید باشد از این حرکت تحول‌برانگیز داخلی و خارجی استقبال کند و همه سازوکارهای لازم را برای توسعه و تعمیق این حرکت انقلابی فراهم بیاورد، که دراین ارتباط گفتنی‌های فراوانی است که این مقال قصد طرح آنها را ندارد؛ اما توزیع ارز مورد نیاز زائران، چیزی نیست که در وقت پایانی دولت به فکر آن بیفتد و به ترتیبی که این روزها در عراق مشغول اذیت و آزار زائران است، کار را پی بگیرد، هرچند نباید از اقدامات خوب دولت در حمایت از عشق‌ورزی اربعینیان نادیده عبور کرد و از آن تقدیر بعمل نیاورد.
 
مقام رسمی کشورمان هنگامی که خیل عظیم زائران حرکت خود به عراق را شروع کردند، اعلام می‌کند که در مرز و کشور عراق اقدام به برپایی 50 باجه برای فروش دینار عراقی کرده است، یعنی ایجاد صف‌های چند کیلومتری و تضییع وقت زائران و ایجاد تشتت و نارضایتی و تضعیف و تحقیر زائر تنها بدلیل عدم تدبیر دولت و بی‌اعتنایی عملی به ظرفیتی تاریخی اربعین.
 
به گزارش بلاغ، معطلی ساعات متمادی زائران و خانواده‌هایی که به همراه خود فرزندان دلبندشان را نیز آورده‌اند، این پرسش را بوجود می‌آورد که اگر مسئولین مربوطه خود در اینجا می‌بودند، می‌توانستند این نحوه کار را خدمت به زائران تلقی کنند یا به شدت منتقد مسببان این تصمیم می‌شدند؟.
 
بسیاری از مردم کلافه‌شده در صف تهیه ارز اظهار می‌داشتند که آیا این حرکت میلیونی مردم ایران برای دولت این مقدار ارزش نداشت که لااقل چند جلسه دولت را به رتق و فتق امور اربعین اختصاص دهد و خدمات قابل ارائه به زائران را طوری ساماندهی کند که این‌گونه به زائران سیدالشهداء  آنهم در عراق توهین نشود و آنها قادر می‌بودند که چند ورز قبل از حرکت با سازوکارهای دولت ارز را تهیه می‌کردند تا به این شکل تحقیر نشوند؟!.   
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما