کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همسایه‌آزاری در جنوبی‌ترین نقطه مازندران

ابراز نگرانی یک نماینده سمنانی از دفن غیربهداشتی زباله‌های ساری

26 شهريور 1397 ساعت 9:57

همسایه آزاری مسؤولان شهری مازندران در جنوبی‌ترین نقطه مازندران زمینه ابراز نگرانی نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی از وضعیت دفن نامناسب زباله را فراهم کرده و در بازدیدی خواستار تغییر محل دفن زباله شده است.


به گزارش بلاغ، حکایت این روزهای انباشت زباله شهرستان ساری و آلوده کردن بخشی از مناطق مرزی در استان سمنان، شبیه مسافر کشتی است که می‌گفت من همان قستمی را که مربوط به خودم هست،سوراخ می‌کنم و با بقیه کاری ندارم.

درباره دپوی زباله و مشکلاتی که برای مردم چهاردانگه به ویژه مناطق بالادست ایجاد می‌شود، بارها و بارها مطلب نوشته شد، اما ظاهراً گوش متولیان امور شهری به این حرف‌ها بدهکار نیست!

ظاهراً مشکل زباله و دفن نامناسب آن به حدی بغرنج و خطرناک شده است که همسایه جنوبی استان مازندران و مردم یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های این منطقه هم احساس خطر کردند و پای نماینده خود را به محل دپوی زباله شهرستان ساری کشاندند.

اینکه در این بازدید چه اتفاقاتی افتاده مطالبی در دست نیست، اما ظاهراً نماینده استان سمنان هم پس از شنیدن گلایه‌های مردم در فولادمحله ساری قول جابجایی محل دپو زباله را داده است.

مشکل زباله در منطقه چهاردانگه مازندران با دپوی آن در نقطه دیگر حل نمی‌شود مشکل منفعت طلبانی هستند که از محل انتقال زباله عواید زیادی نصیب آنها شده و چندان راغب به تغییر محل دفن زباله و ساخت نیروگاه زباله‌سوز نیستند.

14 سال انتقال زباله به صورت نامناسب به یک مکان مدت زمانی کمی نیست، جریانی که از محل انتقال زباله به عواید مالی مناسبی رسیده است به ظاهر حاضر نیست به راحتی دست از منابع مالی که برای آنها ایجاد شده بردارد و از طرفی کم کاری متولیان استانی در پیگیری برای ایجاد کارخانه زباله سوز ساری مزید بر علت شده و همچنان زباله در منطقه چهاردانگه مازندران به صورت غیر بهداشتی دفن می‌شود.

جدای از دفن غیر بهداشتی قرار شده بود که دستگاه تصفیه شیرابه زباله در محل نصب شود و شیرابه‌های جمع آوری شده در محل را تسویه و حتی برنامه‌ریزی کرده بودند که این شیرابه برای مصارف کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد، بعدها کاشف به عمل آمد که همان جریان که در حمل زباله دست دارند، تصمیم گرفتند مدیریت تصفیه شیرابه زباله را هم به عهده بگیرند و از این محل هم عوایدی نصیب آنها شود، با وجود بازدیدهای میدانی استاندار مازندران از محل دپوی زباله، نه تنها دستگاه تصفیه شیرابه زباله راه‌اندازی نشد بلکه حداقل انتظار این بود که متولیان راه‌اندازی این دستگاه به مقامات نظارتی پاسخ بدهند هزینه‌ای که بابت دستگاه تصفیه زباله از مردم ساری کسر شده، چرا قابل استفاده نیست؟

نکته آخر اینکه عدم ساماندهی زباله به حدی در منطقه چهاردانگه ساری بغرنج شده است که داد همسایه جنوبی را درآورده است، اگر دلتان به حال مردم روستاهای اطراف محل دپوی زباله نمی‌سوزد و صدایشان به جایی نمی‌رسد، حداقل برای جلوگیری از فریادهای نماینده مردم سمنان در مجلس شده، جلوی آبروریزی بیشتر را بگیرید و زمینه جذب اعتبارات کارخانه زباله‌سوز ساری را فراهم کنید.

انتهای پیام/


کد مطلب: 363477

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/363477/ابراز-نگرانی-یک-نماینده-سمنانی-دفن-غیربهداشتی-زباله-های-ساری

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com