تاریخ انتشارجمعه ۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۴
کد مطلب : ۳۶۲۰۴۳
امام جمعه موقت تهران دادن ارز به سفرهای غیرضروری را خیانت به کشور دانست و تصریح کرد: گاهی سفر ضروری است مانند تحصیل دانشجویان که باید نسبت به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومان اقدام شود اما اختصاص ارز دولتی به سفرهای غیرضروری لزومی ندارد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌ کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با تبریک ولادت با سعادت امام رضا‌(ع) به تبیین برکات ولایتعهدی آن حضرت پرداخت و در ادامه چهار پیشنهاد ویژه به دولت در زمینه حل مشکلات اقتصادی ارائه کرد.

به گزارش رسا، وی با بیان این‌که مشکل اساسی کشور مسائل اقتصادی است، وظیفه سنگین دولت و مجلس را در این زمینه یادآور شد و تصریح کرد: کالاهای اساسی تنها باید با نرخ ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومان تهیه شود که عبارت از دارو، مواد غذایی، مواد اولیه نهاده‌های دامی و کشاورزی و سایر مایحتاج ضروری مردم است تا ارزان‌تر در اختیار آنان قرار گیرد.

ابراز تأسف از اختصاص ارز دولتی به کالاهای غیر ضروری
امام جمعه موقت تهران در ادامه از این‌که از اواخر فروردین ماه امسال تا اواسط خرداد، کالاهای غیرضروری با نرخ ارز ترجیهی ۴۲۰۰ تومان وارد کشور شده است ابراز تأسف و نگرانی کرد و افزود: متأسفانه بخش عظیمی از منابع ارزی کشور از دست رفت و سبب ایجاد فساد و رانت در اقتصاد شد. وی از دولت خواست که ایجاد بازار ثانویه ارز را به شکل جدی پیگیری کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین دادن ارز به سفرهای غیرضروری را خیانت به کشور دانست و تصریح کرد: گاهی سفر ضروری است مانند تحصیل دانشجویان که باید نسبت به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومان اقدام شود اما اختصاص ارز دولتی به سفرهای غیرضروری لزومی ندارد.

وی با بیان این‌که بخشی از مشکلات اقتصادی کشور در شرایط کنونی مربوط به وضعیت نظام بانکی است، گفت: به دلیل ضعف نظارتی از سوی بانک مرکزی شاهد افزایش گسترده حجم نقدینگی هستیم این حجم نقدینگی اگر مدیریت نشود کلیه بازارهای اقتصادی کشور را دچار نوسان و تلاطم می‌کند.

ضرورت استقلال بانک مرکزی از دولت
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: راهکارهای دولت برای جهت‌دهی نقدینگی به سمت بازارهای مولد اقتصادی باید هرچه سریع‌تر مشخص و عملی شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین با بیان این‌که عدم استقلال بانک مرکزی از دولت ریشه بخش عمده‌ای از معضلات کنونی کشور است، راه‌حل این مشکل را استقلال بانک مرکزی از قوه مجریه عنوان کرد.

وی در ادامه بر لزوم ترمیم و تغییر تیم اقتصادی کابینه تأکید کرد و افزود: گفته می‌شود بعضی از اعضای تیم کابینه سیاست‌های اقتصادی دولت را قبول ندارند، شنیدن چند صدایی در تصمیمات اقتصادی دولت پذیرفتنی نیست چراکه دولت باید صدای واحد اقتصادی داشته باشد. امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: لازم است از نیروهای جوان، فعال، همراه و یک صدا در تیم اقتصادی دولت استفاده شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی بازنگری در ساختارهای مدیریتی متمرکز را در شرایط کنونی کشور ضروری خواند و با تأکید بر تفویض اختیارات به استانداران و رونق اقتصاد منطقه‌ای، اظهار داشت: از رئیس‌جمهور انتظار می‌رود براساس اصول ۱۲۷ و ۱۳۸ قانون اساسی برای تحول در استان‌های کشور بخشی از اختیارات خود را به استانداران تفویض کند.

چند نصیحت امام جمعه به دولتمردان
وی همچنین به دولتمردان و مسئولان رده بالای کشور چنین نصیحت کرد: بکوشید دل را از محبت به مردم و عشق به خدمت جامعه و غم مستمندان پر کنید و واقعا غمخوار مردم باشید.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: برای آرامش مستضعفان جامعه، سطح زندگی خود را پایین بیاورید و به دریافت معمول و متعارف بلکه کمتر از بیت‌المال قانع باشید تا ضعیفان آرام گیرند و بگویند مسئولان مثل ما زندگی می‌کنند. امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: اجازه ندهید در بین مسئولان پاک، افرادی خائن پیدا شوند و میلیاردها تومان پول بیت‌المال را بدزدند و فرار کنند؛ با نظارت کامل و دقیق جلوی این خطر را بگیرید.

وی از قوه قضائیه خواست که غارتگران بیت‌المال را به‌اشد مجازات برساند و البته خطاب به دولتمردان، تصریح کرد: منتظر نباشید مردم به دلیل فشار اقتصادی به خیابان‌ها بریزند و خواسته‌های مشروع خود را مطالبه کنند آن وقت شما بیدار شوید و اقدام مناسب کنید، شما دولت تدبیر هستید مشکلات اقتصادی مردم را شناسایی کنید و به دفعِ قبل از رفع بپردازید. آیت‌الله موحدی کرمانی تأکید کرد: مردم انقلاب خود را دوست دارند و صبر انقلابی دارند، شما هم بکوشید انقلابی باشید و کار انقلابی کنید.

هوانیروز ارتش قدرتمندترین ناوگان بالگردی خاورمیانه است
امیر خلبان یوسفعلی قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش، پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران در سخنانی به مناسبت سالروز عملیات مرصاد گفت: هوانیروز به عنوان یک نیروی واکنش سریع نیروی زمینی ارتش، از بدو انقلاب در رکاب ولایت بوده است. در غائله‌هایی چون کردستان و خوزستان نوک پیکان دفاع از انقلاب بوده و در هشت سال دفاع مقدس بالغ بر 500 هزار ساعت پرواز عملیاتی انجام داد که در دنیا بی‌سابقه است و شهدا و جانبازان زیادی تقدیم نظام کرد. وی با بیان اینکه منافقین خود را مدافع خلق می‌دانستند، تصریح کرد: با این حال، در بیمارستان اسلام‌آباد، مردم بی‌گناه را به آتش کشیدند و حتی کسانی که با نظام مخالف بودند از حرکت آنها اعلام انزجار کردند. امیر قربانی یاد شهید صیاد شیرازی به عنوان فرمانده عملیات مرصاد را گرامی داشت و در ادامه گفت: هوانیروز با 425 ساعت پرواز و 3380 نفر عملیات هلی‌برن، توانست گورستانی برای منافقین درست کند به طوری که بعد از سال 67 تا کنون نتوانستند هیچ نفسی بکشند تا اینکه جدیدا در دامن ترامپ دیوانه افتاده‌اند و می‌‌خواهند خیانت دیگری بکنند، ولی باز هم نمی‌توانند هیچ غلطی بکنند و گورستانی دیگر برای آنها رقم خواهد خورد.
فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه امروز هوانیروز در جایگاه ویژه قرار دارد، تصریح کرد: مطیع امر ولایت و ولایی بودن، اساس کار ماست. امیر قربانی با یادآوری دیدار امرای ارتش با رهبر انقلاب در جریان زلزله کرمانشاه، گفت: رهبر معظم انقلاب دوبار فرمودند هوانیروز خیلی مهم است. امیر ولایتمدار ارتش امیر موسوی هم گفتند که هوانیروز می‌تواند برای نظام آبرو کسب کند. وی خاطرنشان کرد: ما امروز داریم این کار را انجام می‌دهیم و در زلزله کرمانشاه، به عنوان اورژانس هوایی در کمترین زمان پیاده شدیم و در کنار مردم بودیم و هر پنج دقیقه یک بالگرد را بلند کردیم.

هوانیروز در رکاب ولایت آماده هر جانفشانی است
امیر قربانی با بیان اینکه هوانیروز در رکاب ولایت آماده هر جانفشانی است، تصریح کرد: هوانیروز ما، قدرتمندترین ناوگان بالگردی خاورمیانه است. تمام بالگردهای هوانیروز به دست جوانان غیور این کشور آماده می‌شود و این همان کاری است که راهبرد ما است؛ یعنی «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم». این راهبرد سیاسی ماست و آماده برای هر عملیاتی هستیم. فرمانده هوانیروز ارتش تصریح کرد: امروز هوانیروز، بازوی قدرتمند نظام است و هر دشمنی با چشم چپ به کشور عزیز ایران نگاه کند، ما آماده‌ایم در رکاب ولایت از جان خود مایه بگذاریم. امیر قربانی گفت: امروز در بخش اورژانس، 17 استان کشور را پشتیبانی می‌کنیم و در حوادث، اولین یگانی که وارد می‌شود، هوانیروز ارتش است. فرمانده هوانیروز ارتش در پایان این شعر را به رهبر معظم انقلاب تقدیم کرد: همان جان شیرین همه بذل تو * جوانان ایران ابوالفضل تو * به ایران چو دست تطاول برند * تل‌آویو و حیفا که خاکسترند.

دادگاه جنگ اقتصادی ایجاد شود
علی دهقان، دبیر اتحادیه دانشجویی دفتر تحکیم وحدت نیز پیش از‌ خطبه‌های نماز جمعه تهران طی سخنانی اظهار داشت: مردم عزیز و انقلابی، امروز یکی از موضوعات اساسی شناخت مسئولینی است که نحوه مدیریت آنان هیچ قرابتی با اسلام و انقلاب و مبانی فکری امام و رهبری ندارد. وی تصریح کرد: اما دسته‌بندی مسئولین به همین جا ختم نمی‌شود. عده‌ای از مسئولین در کشور کار و تلاش می‌کنند اما نه تنها نگاهشان به ظرفیت‌های بومی و داخلی نیست بلکه غرب زده‌اند و می‌خواهند با مدل‌های اقتصادی نئوکینزی مشکلات جمهوری اسلامی  را حل کنند. جناب آقای نیلی مشاور رئیس‌جمهور در امور اقتصادی، وضعیت فعلی کشور دستاورد تلاش‌های شماست.

دبیر دفتر تحکیم وحدت افزود: اما دسته دیگری از مسئولین کشور نیز مجدانه کوشش می‌کنند و برای مردم و انقلاب تلاش می‌کنند لکن در شناخت اولویت‌ها دچار مشکل جدی هستند باید از مسئولین صدا و سیما پرسید که آیا پوشش خبری دستگیری مفسدان اقتصادی در اولویت است یا بازتاب خبری اعترافات چند فعال صفحه مجازی اینستاگرام؟

دهقان درباره ویژگی‌های مسئول مردمی، تاکید کرد: مسئول مردمی رنج مردم کف جامعه را درک می‌کند و از بطن جامعه خبر دارد و می‌داند که قشر محروم جامعه برای تهیه مایحتاج اولیه زندگی با چه سختی‌هایی روبروست.

وی ادامه داد: مسئول مردمی مردم را تکریم می‌کند و سازوکارهای اداری را طوری ترتیب می‌دهد که عزت و کرامت مردم حفظ شود و مردم را ارباب رجوع خود می‌داند و مصرانه به دنبال حل مشکلات مردم است و تحت تاثیر لابی‌های قدرت و ثروت فرایندها را طوری مدیریت نمی‌کند که منافع عامه مردم در مقابل منافع خواص پایمال شود.

دهقان تاکید کرد: آنچه امروز در مقابل اتاق جنگ اقتصادی دشمن باید در داخل کشور در اولویت نخست قرار بگیرد، تغییر سیستم اداره کشور متناسب با جنگ اقتصادی است. دبیر دفتر تحکیم وحدت تصریح کرد: باید دادگاه جنگی اقتصادی ایجاد شود و پرونده برهم زنندگان امنیت اقتصادی کشور در اولویت بررسی قرار بگیرد و مفسدان اقتصادی با سرعت محکوم شوند. وی گفت: باید آقایی دلار از بین برود و برای آن به بررسی و تصویب طرح‌هایی همچون پیمان پولی دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای موثر طرف قرارداد نیاز است.

دهقان خاطرنشان کرد: در همین جا خدمت برادران جریان اصلاح‌طلب می‌گویم که در این برهه حساس کنونی عدم همیاری و ضربه زدن به دولتی که خودتان برای به روی کار آمدنش تلاش کرده‌اید به امید دستیابی به کرسی‌های مجلس آتی تصمیمی به دور از اخلاق و انصاف است. دبیر دفتر تحکیم وحدت گفت: در سنگر انقلابی نماز جمعه به عنوان نماینده دانشجویان دفتر تحکیم وحدت اعلام می‌کنم که ما به آینده بسیار امیدواریم و برای پیروزی جمهوری اسلامی در همه نبردها همچون شهید صیاد شیرازی‌ها پرتلاش تا انتها خواهیم ایستاد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴