تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۱
کد مطلب : ۳۵۸۵۷۱
سال 97 سال برنامه محوری برای قائم‎شهر خواهد بود و باید با مدیریت درست برای پیشرفت شهر تلاش کنیم و با درآمدزایی و دریافت بودجه‌های ملی پروژه‌های شهرستانی را اجرا کنیم.
۰
plusresetminus
قائم‌شهر در سال ۹۷ با برنامه‌ریزی درست مدیریت می‌شود/قائم‎شهر به ۲۰ ناحیه تقسیم شد
به گزارش بلاغ به نقل از قائم آنلاین، اولین جلسه شورای اسلامی شهر قائم‌‎شهر با حضور اعضای شورای شهر و شهردار و معاونین شهرداری در سالن جلسات شورای شهر قائم‌شهر برگزار شد.

در این جلسه ابتدا علی‌اکبر حسین‌زاده رئیس شورای شهر قائم‎شهر اظهار کرد: در سال حمایت از کالای ایرانی که شعار سال امسال است شهرداری باید پیرو منویات مقام معظم رهبری این مورد را تاکید کنند و از اجناس ایرانی خریداری کنند تا بتوان تولیدکنندگان داخلی را حمایت کرد.

وی افزود: شهرداری باید طبق برنامه‌های مصوب و از قبل تعیین شده برای سال ۹۷ برنامه داشته باشد تا بتوان طبق مصوبات و برنامه، سال خوبی را برای همشهریان انجام دهد و رضایت مردمی را جلب کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قائم‌شهر بیان کرد: مشکل هندسی زیرگذر میدان جانبازان قائم‌شهر، برای دوربرگردان‌های آن که باعث ترافیک شده بود شب گذشته توسط شهرداری برطرف شد تا از ترافیکی که توسط این ضعف بوجود آمد برطرف شود و ترافیکی که بعد از بهره‎برداری از پل جانبازان رخ می‌داد و مردم را دچار مشکل می‌کرد برطرف شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: شورا یعنی تعدد آراء یعنی اختلاف سلیقه، به همین دلیل تعداد شورا به این عدد می‎رسد پس نباید نگران تعدد آراء و اختلاف سلیقه‌های اعضای شورا بود بلکه این موضوع باید به کمک رفع مشکلات مردم بیاید تا دغدغه‌های مردم در شورا برطرف شود.

حسین‌زاده در ادامه تصریح کرد: کمیسیون‌های مختلف شورای شهر با برگزاری جلسات متعدد و مطالعات و دعوت افراد مختلف به جلسات خود بدنبال رفع مشکل موجود در قائم‌شهر بودند و امیدواریم در سال ۹۷ این مصوبات و برنامه‌ها توسط شهرداری اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری باید در سال ۹۷ برنامه محور باشد، بیان کرد: شهرداری قائم‌شهر باید با تمام توان خود برای رضایت مردم تلاش کند و با پولی که مردم به شهرداری پرداخت می‌کنند بتوانیم شهری در شان آن‎ها بسازیم و شورای شهر نیز در کنار پرسنل شهرداری بعنوان نمایندگان مردم برای اجرای برنامه‌ها کمک خواهد کرد.

غلامرضا میرزایی عضو شورای شهر قائم‎شهر نیز در ادامه نشست به معضلات موجود در قائم‌شهر اشاره کرد و گفت: ضروریات کار شهرداری در سال۹۷ اجرای طرح سیماک اسن که باید با یک دقت نظر بیشتری انجام شود درحالیکه قرار بود بعنوان پایلوت و اولین شهر استان باشد کمی از برنامه عقب هستیم و باید برای راه اندازی بهتر و ارائه خدمات به مردم هرچه زودتر رفع شود.

وی افزود: معضل دستفروشان در روز پایان سال که چهره شهر را کثیف کرده بود و همچنین اعتراض کسبه‎‌ها را نیز بهمراه داشت، باید از ظرفیت‎ها و مکان های مختلف شهرستان استفاده کرد تا دستفروشان در یک جای مناسب سازماندهی شوند و به مرکز شهر نیایند تا مشکلات ترافیکی بوجود آید.

عضو شورای شهر قائم‎شهر با اشاره به نیروهای زیادی که در شهرداری هستند، تصریح کرد: بسیاری از نیروهای شهرداری شرح وظیفه ندارند و بیکار هستند که باید به ان رسیدگی شود و برای هریک از آنها کاری تعریف شود تا بتوانند با برنامه به سرکار بیایند.

این مسوول در ادامه خاطرنشان کرد: زمان رفع مشکلات زباله و فاضلاب‌های خانگی توسط فاضلاب کش‌ها باید مشخص شود تا هرچه زودتر این مشکلات رفع شود و توسط شورا و شهرداری به آن رسیدگی شود.

ایمان پویامهر نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: سال ۹۷ سال برنامه محوری خواهد بود، خط قرمز ما طرح‌ها و برنامه‎های‎ است که شهرداری ارائه می‎دهد و طبق آن اجرا می‌کند، شهردار باید بداند در کمیسیون‎های مختلف موضوعات متفاوتی تبادل نظر می‌شود و باید مصوبات شورای شهر و کمیسیون اجرا شود و در بحث ساماندهی نیروهای انسانی و هزینه کرد شهرداری باید به مردم ارائه شود.

وی ادامه داد: توقع ما این است که شهردار باید درامد و هزینه‎های ماهانه شهرداری را به شورا ارائه دهد و این موضوع را با جدیت در سال ۹۷ پیگیری خواهیم کرد تا مردم به حق خود که دانستن این موارد است برسند و همچنین برنامه محوری یک امر ضرور است که شهرداری باید برنامه‌های پربار کمیسیو‌ها رسیدگی کند.

عضو شورای شهر قائم‌شهر، بیان کرد: برای رفع معضل زباله با ده سرمایه گذار جلسات متعدد در خارج و داخل کشور انجام داده شد تا این معضل رفع شود و انتظار داریم شهردار کار خود را آغاز کند تا مردم بتوانند این تغییرات را ببینند و باید به دنبال افزایش سرانه فضای سبز و مراکز تفریحی در سال ۹۷ باشیم تا چشم انداز زیبای پیدا کند.

این مسوول خاطرنشان کرد: ارتباط شهرداری و شورا باید با دستگاه‌های دیگر بخصوص استانداری برای دریافت اعتبارات دولتی بیشتر شود تا بتوان بودجه‌های ملی را برای شهر خود جذب کنیم و بتوان از این بودجه‌ها برای شهروندان کاری انجام دهیم.

پویامهر با بیان اینکه پیاده کردن طرح سیماک که نشان بارز اقتصاد مقاومتی است هرچه زودتر انجام شود تا مشکلات ارباب رجوع حل شود، گفت: برنامه‌های اولویت شورای شهر که شهردار موظف به اجرای ان است را به شهرداری ابلاغ می‌کنیم که شهردار باید در اجرای ان کوشا باشد تا مردم تغییرات را مشاهده کنند.

وی تصریح کرد: شهرداری باید موظف شود تا در سال ۹۷ حمایت از کالای ایرانی را در اولویت همه‌ی امورات خود قرار دهد تا برای کار و فعالیت‌های مالی نظارت ویژه‌ای انجام شود توقع دارم همه‌ی اعضای شورا در سال ۹۷ تمام اختلاف نظرها را کنار بگذارند تا برای ابادانی شهر در کنار هم قرار بگیریم، تا خدمات رسانی به مردم بیشتر شود .

احسان اسماعیلی‌نجار دیگر عضو شورای شهر قائم‌شهر نیز بیان کرد: برنامه محوری در سال ۹۷ سرلوحه کار شورای شهر است و تشکر ویژه از همکاران شهرداری و اصحاب رسانه و مردم را داریم که در سال ۹۶ همکاری بسیار خوبی با ما داشتند.

وی افزود: دستگاه‌های که در روزهای پایانی باید با شهرداری همکاری داشته باشند، متاسفانه سال گذشته این اتفاق رخ نداد و باعث شد شهر به شلوغ شود و کسبه‌ها نیز معترض شوند و برخی از مردم به مشکل شدیدی بخورند.

عضو شورای شهر قائم‌شهر بیان کرد: پارکینگ و پارکبان که مزایده گذاشته شده است، یک مزایده سنتی مانند سال های قبل انحام شده که باید به ان رسیدگی کرد که افرادی که شرکت کردن در این مزایده بسیار اعتراض داشتند و باید به این موضوع نیز پرداخت تا به نفع مردم شود.

این مسوول با بیان اینکه تخریب فروشگاه نساجی شماره دو توسط شهرداری به چه علتی بوده که باید توضیح داده شود، خاطرنشان کرد: آسفالتی که در پل میدان جانبازان در روزهای پایانی سال انجام شد، غیر استاندارد است و باید بصورت فنی به ان رسیدگی شود.

اسماعیلی تصریح کرد: ایجاد کانال‎های هدایت آب‌های سطحی در خیابان بابل کوچه ارغوان، کوچه تیر، منطقه درزی‎کلا و جاهای دیگر که نیاز به اسفالت دارند باید زودتر انجام شود و این موضوع که در شب عید مناطق پرتردد اینگونه با مشکل روبه‌رو شوند زینده نیست.

محمد نصیرمتانی نیز در ادامه اظهار کرد: در سال ۹۷ چند طرح برای گرفتن پیشنهادات فراخوان گذاشته می‎شود که نمایان ورودی ها وخروجی های شهر را انجام دهیم تا به کمک خود مردم مشکلات موجود فرهنگی شهر نیز انجام شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قائم‎شهر بیان کرد: تلاش باید کرد تا برخی از مشکلان موجود شهر بخصوص اسفالت برخی از مناطق با سرعت بیشتری انجام شود تا مردم رضایت مندی بیشتر داشته باشند و با اولویت بندی مناطقی که با مشکلات زیادی روبه رو هستند رفع شود.

مجید عباسی عضو شورای شهر قائم‎شهر بیان کرد: شهردار باید با زمانبندی که توسط شورا اعلام می‌شود کارهای اجرایی خود را هرچه زودتر انجام دهد و طبق برنامه بودجه سال ۹۷ که توسط شورای شهر مصوب شد کارهای اجرایی را شهرداری قائم‎شهر آغاز کند.

وی افزود: شهردار قائم‌شهر در پایان سال ۹۶ بودجه سال ۹۷ را به شورا فرستاد که اعضا شورا با جلسات متعددی آن را تصویب کردند و اکنون که منطقه بندی در قائم‎شهر اجرا شد بودجه باید منطقه‎ای شود و باید با نگاه توزیع عادلانه باید مناطق کم برخوردار بودجه بیشتری تعلق پیدا کنند.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر قائمشهر بیان کرد: شورا و شهرداری باید مکمل هم باشند نه اینکه مقابل هم قرار گیرد، اختلافی بین شورا و شهرداری نیست و این موضوعات تنها تعدد آراءست تا مشکلات حل شود و با انعکاس اختلافات تنها کام مردم تلخ خواهد شد و روزنه امید کوتاه خواهد شد پس نباید معضلات و اختلاف نظرها با بزرگ نمایی به مردم منتقل داده شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: از عملیات ضربتی که شهرداری در روزهای پایان سال ۹۶ انجام دادند، باید تشکر کرد و با زمانبندی و برنامه ریزی دقیق برای ۶ماه اول سال برای مردم و دستفروشان فرهنگسازی شود تاسازماندهی دستفروشان با همکاری تمامی دستگاه‎های اجرایی مشکلات روزهای پایان سال رفع شود تا با برنامه ریزی درست برای شهروندان و کسبه مشکلی رخ ندهد.

بهمن معین پور شهردار قائم‌شهر در ادامه این جلسه برای توضیح برنامه یک ساله شهرداری قائم‌شهر در شورای شهر حضور یافت و اظهار کرد: سه ماه از شروع فعالیت بنده بعنوان شهردار قائم‌شهر می گذرد که روزهای پرتلاطم ان زمان را با کمک مسئولان شهرستان و شورای شهر و بخصوص صبوری پرسنل شهرداری توانستیم پشت‌سر بگذاریم و اکنون آرامش را به شهرداری برگرداندیم و جزو آرام ترین شهرهای استان مازندران بودیم.

وی افزود: در دی ماه ۹۶ کمک یک و نیم میلیاردی شهرداری به کارگران نساجی باعث شد تا تفکیک بین اشوبگران و کارگرانی که بدنبال مطالبات خود بودند انجام شود و امروز که در خدمت شما هستم معوقات کارگران پرداخت شده است.

شهردار قائم‎شهر، بیان کرد: جدا از همه پرداختی‌های که به پرسنل زحمتکش شهرداری پرداخت کردیم، بن خرید کالا به کارکران زحمتکش شهرداری در پایین‌ترین سطح شهرداری فعالیت دارند پرداخت شد و تشکری در حد وسع شهرداری از این عزیزان انجام دادیم که در شب‌های پایان سال بسیار زحمت کشیدند و جای تشکر دارد.

این مسوول خاطرنشان کرد: سال ۹۷ را با نگاه جدیدتری آغاز کردیم و مصوبه‌ای که برای برنامه بودجه سال ۹۷ انجام شد تشکر میکنم که نگاه کیفی و خوبی توسط شورای شهر تصویب شد که بدنبال عملی کردن این برنامه‎ها هستیم .

معین‌پور ادامه داد: دومنطقه‌ای شدن قائم‌شهر برای این موضوع است که مردم بصورت حضوری با شهردار منطقه در ارتباط باشند و بدنبال کیفی کردن برنامه‎های شهری هستند و به زودی شهردار منطقه دو نیز معرفی خواهد شد.

وی همچنین به ۲۰ ناحیه شدن قائم‌شهر اشاره کرد و گفت: افرادی بعنوان نماینده ناحیه معرفی شدند که باید نواحی موجود را بررسی کنند و هرهفته نماینده نواحی باید بازدید کنند و موارد مشکلات موجود مشخص شود و دسترسی شهروندان به اسانی صورت می‌گیرد و مردم منطقه می توانند نماینده ناحیه خود را بشناسند و پیگیر کارهای شهرداری شوند.

شهردار قائم‌شهر تصریح کرد: بدلیل کاهش درامدها رکورد اقتصادی و تورم بعید است که همچون سال ۹۶ درامد داشته باشیم و باید پروژه هایی را اغاز کنیم تا پایان سال بتوانیم ان را انجام دهیم و به درآمدزایی برسیم.

این مسئول با اشاره به شعار سال ۹۷، بیان کرد: جهت حمایت از کالای ایرانی به کارپردازی و مالی متذکر شدیم تا خریدهای ایرانی انجام دهند، از خرید خودکار و لوازم التحریر گرفته تا باقی تجهیزات باید ایرانی خریداری شود تا بتوانیم پایبند به شعار و منویات مقام معظم رهبری باشیم تا بتوان فرهنگسازی را از برنامه کلان انجام شود.

معین‌پور به برنامه‎های عمرانی قائم‎شهر در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: پروژه‌های فنی عمرانی با نگاه همسان‌سازی باید با مدیریت کیفیت پیاده شود متاطق کم برخوردار در سال ۹۷ سیبل نگاه مدیریتی ماست که تا شاهد پیشرفت آن منطقه باشیم، برخی از مناطق شهری پیاده‌روسازی انجام نشده است که باید به ان بپردازیم، پروژه پارک ساحلی و تفریحی با همکاری دستگاه‎های اجرایی ساماندهی منطقه سیاه‌رود و زیباسازی با نگاه به ورود سرمایه گذاری زیرگذر دخانیات که با معبر ایمن ایجاد شود، زیرگذر قائم محله، توسعه فضاهای راه‎آهن که باید ادامه فعالیت شهرداران گذشته انجام دهیم که باعث ساعت فراغت همشهریان شود.

وی افزود: جهت اجرای پروژه تقاطع شهید مهدوی با مدیران کل مربوطه نهایی شد تا بتوانیم هرچه زودتر این پروژه شروع شود که می‌توان بعنوان پروژه ملی قلم داد کرد تا ترافیک موجود بعد از بازگشایی محور سوادکوه رفع شود، که با بودجه ملی و شرکت زیرساخت، احداث خواهد شد تا خدمات رسانی به مسافرین صورت گیرد.

شهردار قائم‌شهر با بیان اینکه شهرداری قائم‌شهر در سال ۹۷ به جهت درامدی بودن پروژه‌ها، پروژه محور است، اظهار کرد: کارخانه تولید لوله‌های مسلح برای استفاده از برخی پروژه‌های مورد نیاز شهرداری احداث شود و می‌توانیم جوی‌های اب را بپوشانیم و جوب‌ها صرفا انتقال آب را انجام می‌دهیم تا کسی اشغال‌های خود را به جوی اب نریزد و گستردگی معابر را نیز به همراه خواهد داشت که هم بخشی از نیروهای مازاد شهرداری مشغول میشوند و هم درامدزایی خواهیم داشت.

این مسئول بیان کرد: برای خرید تابلوهای راهنمای معابر با عدد بسیار بالای مواجه شدیم که می توانیم با ایجاد کارگاه تولید تابلو می‌توانیم خودمون تولید کنیم و درامدزایی نیز داشته باشیم.

معین‌پور خاطرنشان کرد: بچینگ بتن در شهرداری تولید نمی‌شود و در شهرداری ۱۵۰ مهندس عمران داریم و نتوانستیم کارخانه بچینگ داشته باشیم که باید بچینگ بتن راه اندازی شود.

وی افزود: با فراخوان طرح تفکیک زباله از مبدا فرهنگ سازی باید صورت گرفت تا مسئله از ادارات حداقل آغاز شود تا نیاز به کمک دستگاه‌های شهرستان است تا با سرعت بیشتری اجرا شود.

شهردار قائم‌شهر تصریح کرد: تابلوهای تبلیغاتی که قائم‌شهر بیشترین تعداد را دارد باید ساماندهی شود تا افرادی که متولی این موضوع هستند با چه قراردادی تابلوها را در اختیار گرفتند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴