وقتی پس از 1400 سال هنوز اهل‌بیت در بین تشییع غریب‌اند

امتداد مظلومیت و غربت یگانه دخت نبی مکرم اسلام در شهر تنکابن

تاریخ انتشاردوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۳۵۱۶۰۷
چند روزی است که ایام فاطمیه دوم را سپری کرده‌ایم اما می‌توان گفت در سکوت شهر، گم شد عزاداری‌های‌مان. گویی دست دشمنان به دین‌مان رسیده، تا جایی که دین را به گوشه مساجد و هیئت‌ها برده و خبری از حزن و اندوه نمای شهر نیست!
۰
plusresetminus
امتداد مظلومیت و غربت یگانه دخت نبی مکرم اسلام در شهر تنکابن
به گزارش بلاغ به نقل از تنکابن24، غربت حضرت زهرا(س) غربت عجیبی‌ است، غربتی غم‌بار که حتی اشک چشم هم تسکینش نمی‌دهد.

بخشی از این غریبی به خاطر خود واقعه است و بخشی دیگر شاید به دلیل قصور ما در حق اهل‌بیت علیهم‌السلام.

چه سنگین بود صحنه سکوت مردم، وقتِ هل من ناصر فاطمی... به‌راستی من اگر بودم، کجا بودم؟ حال کجا هستم...؟!

چند روزی است که ایام فاطمیه دوم را سپری کرده‌ایم، اما می‌توان گفت در سکوت شهر..... گم شد عزاداری‌های‌مان.

گویی دست دشمنان به دین‌مان رسیده، تا جایی که دین را به گوشه مساجد و هیئت‌ها برده و خبری از حزن و اندوه نمای شهر نیست! یا بسیار بسیار کمرنگ است...




کم نیستند افرادی که معتقدند گرفتاری‌ها و مشکلات روزمره، حزن و اندوه مکفی به دل مردم دیار این شهر نشانده...

اما استناد می‌کنیم به حدیثی موثق از امام صادق (ع) که فرمود: شیعیان ما در شادی‌های ما شاد و در حزن و اندوه ما، محزون و غمگین هستند.

به‌راستی آیا می‌توان شیعه بود و فقط مرد روزهای جشن و عید بود اما همچون منافقین، در روزهای سخت و حزن حداقل ظاهر همدردی یک عزیز را نداشت؟!

در سال‌های گذشته به‌رسم مرسوم شهرداری‌ها، نمایی سیه‌پوش از شهرمان شاهد بودیم اما امسال، کمرنگِ کمرنگ بود...

تا جایی که حتی شاید تنها نماد و اقدام زیبای دسته‌ای از جوانان هیئتی در مرکز اصلی شهر، توسط مسئولین شهری دیده نشد.

سال گذشته به‌صورت خودجوش نخستین ایستگاه صلواتی توزیع اقلام عفاف و حجاب در میدان امام خمینی(ره) تنکابن برگزار شد و باتوجه به استقبال خوب مردم از این کار فرهنگی و مذهبی، امسال نیز هیئت انصار المهدی به کمک موسسه نور و سماء این ایستگاه را برپا کرد.

یکی از جوانان هیئت انصار المهدی (عج) تنکابن در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: سال گذشته حدود هشت میلیون تومان برای برگزاری پنج شب ایستگاه صلواتی به‌صورت مردمی هزینه شد و امسال تا سه شب اول سه و نیم میلیون تومان خرج شد.

سهیل صادقی افزود: نسبت به سال گذشته مقنعه برای کودکان تا سن هشت سال اضافه‌شده و برای چادری‌ها جانماز و برای غیر چادری‌ها 100 چادر تا به امشب توزیع شده است.

وی با انتقاد از مسئولان شهرستان، عنوان کرد: آوازه برگزاری این ایستگاه صلواتی تا شهرهای هم‌جوار رفته، اما آیا ممکن است که مسئولین ما، آن را در میدان اصلی شهر ندیده باشند؟!

یکی دیگر از جوانان هیئت با دلی پر گلایه از عدم‌حمایت مسئولان، تصریح کرد: تا شب سوم برگزاری این ایستگاه صلواتی، جز یکی از مسئولان، کسی برای خداقوت و حداقل حمایت معنوی و کلامی هم نزد ما نیامد! آقایان نباید به حرف زدن در سخنرانی‌ها اکتفا کنند، چه فرصتی مناسب‌تر از این ایام وجود دارد؟ بیایید در عمل از مسائل فرهنگی و مذهبی حمایت کنند.






وی با اشاره به اینکه در همه‌ی دستگاه‌ها برای امور فرهنگی بودجه‌ای مشخص اختصاص داده شده است، یادآور شد: تاکنون این مراسم با کمک‌های مردم و شخصی همین جوانان هیئتی پیش رفته و هیچ نهاد یا اداره‌ای، ریالی برای این منظور پرداخت نکرده است.

این جوان با قدردانی از شهرداری تنکابن جهت اعطاء مجوز مکان برپایی نمایشگاه، گفت: خیلی از مردم به‌صورت لسانی از ما تشکر کردند، بسیار خوشحالیم که این طرح بازخورد خوبی در سطح شهر دارد.

در ادامه مسئول موسسه فرهنگی نور و السماء تنکابن اضافه کرد: به مدت پنج شب به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به کمک جوانان هیئتی و این موسسه مردم‌نهاد، طرح نقاشی بکش و هدیه بگیر به اجرا درآمد و کودکان و نوجوانان در ازای کشیدن نقاشی به این مناسبت، چادر و مقنعه دریافت کردند.

زهرا علیزاده با بیان اینکه به دلیل استقبال خوب مردم چادر کم‌آمد، خاطرنشان کرد: باید در خصوص عفاف و حجاب فرهنگ‌سازی شود تا در آینده‌ای نزدیک شاهد نتیجه‌ی آن باشیم.

در پایان لازم به ذکر است، اگر مسئولان شهرستان همچون عموم مردم انقلابی و ولایی دغدغه‌ها را نه در کلام بلکه در عمل و به‌صورت آتش به اختیار پیگیر باشند، قطعاً وضعیت بسیاری از مسائل ازجمله فرهنگی، مذهبی و حتی اقتصادی ما بهبود خواهد یافت.

مدتی دیگر شاهد جشن میلاد یگانه دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) خواهیم بود، از شهرداری به‌عنوان متولی شهری انتظار داریم حداقل این کاستی‌ها را در نمای شهری در مناسبت‌های این‌چنینی و این زادروز مبارک جبران کند تا اندکی از غم غربت این بانو در شهرمان کم شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴