پس از گذشت یک سال وعده، احداث کشتارگاه صنعتی توسط شهرداری آمل در حال اجرا شدن است.
۰
plusresetminus
گره کور کشتارگاه آمل در یک قدمی باز شدن/ کشتارگاه صنعتی آمل با اخذ مجوز نهایی احداث می‌شود
به گزارش بلاغ، داستان احداث کشتارگاه صنعتی در آمل و همچنین وضعیت غیربهداشتی کشتارگاه سنتی در این شهر، هرکدام یک سر دارند و هزار سودا و این معضل برای امروز و دیروز نیست و یک دهه شده که احداث کشتارگاه صنعتی در آمل در حد حرف باقی مانده است.

 

کشتارگاه سنتی آمل واقع در بلوار جانبازان موجب نارضایتی بسیاری از ساکنان آن منطقه شده است، یکی از ساکنان به خبرنگار ما گفت: سال گذشته آپارتمانی در اطراف کشتارگاه سنتی خریدم و متاسفانه از وضعیت آنجا نا آگاه بودیم و وقتی ساکن شدیم در همان شب اول بوی بدی در محیط پیچیده بود موجب اذیت‌مان شد به گونه‌ای که نتوانستیم در خانه بمانیم.

 

 دیگر ساکن این منطقه با بیان اینکه به‌واسطه حضور کشتارگاه فروش پوست گوسفند و گوسفند زنده در این محیط رواج پیدا کرد، متذکر شد: این اقدام کاملاً غیربهداشتی و موجب مریضی و اذیت و آزار همسایه‌ها‌ شده است.

 

وی افزود: ساعت به 2 الی 3 شب که می‌رسد، به‌خاطر ریخته شدن مستقیم خون‌آبه و مابقی اضافات به رودخانه، بوی بد در محیط می‌پیچد به گونه‌ای که با بسته شدن پنجره هم تغییری ایجاد نمی‌شود.

سال گذشته بود که کاسه صبر مسئولان بهداشت و محیط زیست هم لبریز شد و اقدام به پلمپ کشتارگاه سنتی و شکایت از شهردار آمل به‌واسطه ادامه کار کشتارگاه سنتی در وضعیت غیربهداشتی کردند که با اعتصاب قصاب‌ها‌ مقابل فرمانداری و صحبت با مسئولین ذی‌ربط موضوع ختم به خیر شد و همان‌جا صحبت‌ها‌یی در خصوص خلع ید پیمانکاری که ده سال احداث کشتارگاه را به عقب انداخت، زمزمه شد به گونه‌ای که فرماندار وقت در گفت‌و‌گو با یکی از نشریات محلی متذکر شده بود که از صحبت‌ها‌ی پیمانکار این‌گونه برداشت می‌شود که وی به دنبال شریک در احداث و وام است.

 

حال پس از گذشت یک سال از این اتفاقات با پیگیری این موضوع صحبت‌ها‌ حکایت از احداث کشتارگاه صنعتی توسط شهرداری آمل دارد.

 

مجید غلامپور، رئیس دامپزشکی شهرستان آمل به مصوبات جلسه‌ی شورای تامین شهرستان آمل در خصوص پروانه کشتارگاه آمل اشاره کرد و گفت: مصوبات این جلسه در کمیته ساماندهی کشتارگاه‌ها‌ مصوب شد تا گام‌ها‌ی مثبتی برای کشتارگاه صنعتی آمل برداشته شود.

 

وی با اشاره به اینکه از این پس فرمانداری و شهرداری آمل پیگیر مابقی امور کشتارگاه صنعتی هستند، اظهار کرد: شهرداری آمل قول یک ساله بابت احداث کشتارگاه صنعتی داده و امیدواریم این اتفاق هرچه سریع‌تر رخ دهد.

 

رئیس دام‌پزشکی آمل درباره پیمانکار قبلی، که اقدام موثری در خصوص احداث کشتارگاه صنعتی انجام نداده بود، گفت: کارگروه سلامت استان تصمیم گیر این موضوع است که رئیس این کارگروه استاندار مازندران است و مابقی اعضا جهادکشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی، محیط زیست، منابع طبیعی و دام‌پزشکی و چندتن دیگر است و خلع ید پیمانکار توسط دامپزشکی صورت نگرفت.

این مسئول با بیان اینکه با توجه به عدم صلاحیت پیمانکار قبلی در ساخت‌و‌ساز، تقاضای سلب پروانه از وی در آن جلسه شدیم، افزود: در کمیته ساماندهی اعلام شد که شهرداری آمل از این پس به دنبال مجوزات مربوط به احداث کشتارگاه صنعتی باشد.

 

غلامپور با اشاره به اینکه هنوز هیچ زمینی به صورت رسمی ‌و مکتوب به دامپزشکی بابت بازدید اعلام نشد، خاطرنشان کرد: رسماً و مکتوب چیزی اعلام نشده و زمین‌ها‌یی که گفته می‌شود در حد حرف است و تا زمان بازدید و بررسی شرایط نمی‌توان چیزی را اعلام کرد.

 

یک مقام آگاه در شهرداری آمل با اعلام اینکه زمینی به وسعت 3.5 هکتار در نزدیکی امام زاده عبدالله برای احداث کشتارگاه صنعتی آمل انتخاب شد، تصریح کرد: پس از تایید دامپزشکی و دیگر ادارات ذی‌ربط پروانه احداث کشتارگاه صنعتی به نام شهرداری آمل صادر خواهد شد.

 

وی افزود: در صورت صدور پروانه احداث کشتارگاه به نام شهرداری آمل در بودجه سال 97 و 98 مواردی برای آن در نظر گرفته می‌شود تا هرچه سریع‌تر از سال آینده اقدام به ساخت آن کنیم.

 

این مسئول با بیان اینکه زمینی که در حال حاضر برای احداث کشتارگاه در نظر گرفته شده در گذشته قرار بود برای زباله سوز استفاده شود، اظهار کرد: زباله‌سوز به پاساکش منتقل شد و با توجه به وسعت و موقعیت مناسب مکانی این زمین گزینه خوبی برای احداث کشتارگاه است.

وی با اشاره به اینکه استانداری و اداره کل دام‌پزشکی استان مازندران به صورت تلویحی با احداث کشتارگاه در این مکان موافقت کردند و تنها نقشه و برخی امور دیگر مانده، ادامه داد: مجوز کشتارگاه صنعتی توسط اداره کل دام‌پزشکی صادر می‌شود که پس از آن در کارگروه سلامت استان موضوع مطرح و در صورت مصوب شدن امورات آن انجام خواهد شد.

 

این مقام آگاه با اشاره به اینکه تا پایان سال مجوز صادر خواهد شد، افزود: شهرداری بعد از احداث پروژه هم ادامه کار را در دست خواهد گرفت و به پیمانکار دیگری واگذار نخواهد شد.

وی در پایان متذکر شد: برآیند هزینه احداث کشتارگاه صورت نگرفته و نمی‌توان هزینه و رقم دقیقی را در حال حاضر اعلام کرد.
منبع : سفیر هراز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴