پروژه ساخت و انتقال میدان جدید تره‌بار در ساری پایان مشخصی ندارد و تمام امید شهروندان به مأموران راهنمایی و رانندگی جهت روان‌سازی این ترافیک کلافه‌کننده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، ترافیک یکی از مشکلات اجتماعی در جوامع امروزی و در شهرهای بزرگ است که خود ناشی از عوامل مختلف می‌باشد، شاید سرمنشأ مشکلات کنونی، زمینه تاریخی ایجاد شبکه معابر و رانندگی در ایران باشد، اما در ساری برخی نقاط به‌صورت فصلی دچار ترافیک می‌شوند که یکی از آن‌ها کمربندی غربی و محدوده میدان بار تره‌بار ساری است.

گره ترافیکی در مسیر پرتردد

هرساله در اوج برداشت محصولات باغی در زمستان و تابستان، حدفاصل ابتدای کوی شهید باهنر قُرِق تا میدان بار ساری و ابتدای کوی اصحاب و شریف‌آباد حجم بالایی از ترافیک را تحمل می‌کنند که این در حالی است این جاده جزو جاده‌های ترانزیتی و کنارگذر مرکز استان است.

این شرایط برای بسیاری از شهروندان آزاردهنده است. کسانی که باید روزانه مسیر میدان فرح‌آباد تا میدان امام خمینی(ره) را بارها طی کنند، دچار هدررفت فراوان وقت می‌شوند.

مرضیه جعفری کارشناس شهرسازی با غلط دانستن سیاست‌های توسعه راه‌های مرکز مازندران، گفت: درگذشته وسایل نقلیه بسیار کم بود و عملاً مشکلات چندانی احساس نمی‌شد، علی‌الخصوص ابعاد ساری چنان نبود که نتوان بخشی از آن را پیاده طی کرد، ولی افزایش تعداد وسیله نقلیه و رشد مرکز مازندران موجب بروز فشار روی سیستم شبکه معابر شد که می‌بایست بستر مناسب جهت تردد فراهم می‌آمد و همراه با این افزایش در نظر گرفته می‌شد.

این دیگر کمربندی نیست، خیابان اصلی شهر است

وی میان‌گذر شهیدان شمشیربند را پروژه‌ای تسکین‌دهنده اعلام کرد و گفت: کمربندی همان‌طور که از نامش برمی‌آید باید از اطراف شهر بگذرد که با توسعه فضای شهری، اکنون به یکی از خیابان‌های داخل شهر مبدل شده که روزانه هزاران اتومبیل سنگین و عبوری، که متعلق به این شهر نیستند و لزومی ندارد ساری جولانگاه آن‌ها باشد، از آن می‌گذرند.

این کارشناس با انتقاد از بافت صنفی اطراف کمربندی ساری، گفت: وجود گاراژ‌های متعدد نمایندگی‌ها شرکت‌های خودرویی و از همه مهم‌تر میدان تره‌بار در حاشیه کمربندی مرکز مازندران ترافیک مضاعفی را متحمل این جاده ترانزیتی کرده است.

لزوم انتقال میدان میوه و تره‌بار ساری

جعفری چاره رفع ترافیک را در تعریض علمی جاده و یا انتقال این مراکز به نقاطی دیگر دانست و گفت: در گذشته این منطقه در حاشیه شهر بود اما وقتی باگذشت زمان جزو مناطق پرتردد شهر قرار گرفت، باید گره‌های ترافیکی آن ازجمله میدان تره‌بار به نقاطِ دیگر منتقل شود.

سرهنگ مهدی باقری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با تائید نقص مهندسی در شهرسازی ساری، گفت: تا سال‌های گذشته که آمار خودروها پایین بود این مشکل حاد نبود، اما در سال‌های اخیر که هم آمار خودروها افزایش چشمگیری داشت و هم‌سطح برداشت باغ‌ها در روستاها زیاد شد، این مشکل خود را نشان داد.

استقرار روزانه پلیس در این نقطه ترافیکی

وی به برنامه‌های ترافیکی پلیس اشاره کرد و گفت: برای نقاطی مانند اطراف میدان مرکزی میوه و تره‌بار ساری در کمربندی غربی، هم در فصل تابستان و در زمان برداشت هلو و شلیل و هم در این ایام و هم‌زمان با برداشت مرکبات، به‌طور روزانه مأمورانی را مستقر می‌کنیم تا از قفل ترافیکی جلوگیری شود.

رئیس راهنمایی و رانندگی استان ابراز امیدواری کرد به‌زودی و با انتقال دائم میدان میوه و تره‌بار به مکان جدید در بزرگراه ساری به قائم‌شهر، این مشکل برای همیشه مرتفع گردد.

پروژه ساخت و انتقال میدان جدید تره‌بار در ساری پایان مشخصی ندارد و تمام امید شهروندان به مأموران راهنمایی و رانندگی جهت روان‌سازی این ترافیک کلافه‌کننده است.
منبع : عصرساری
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷