تاریخ انتشارشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۳۰۹۵۹۰
استفاده از مواهب خدادادی مازندران حق همه هموطنان عزیزمان است، منتها استفاده درست و بدون خسارت و هزینه و با رعایت شئونات اسلامی، اولین انتظار مردم و حکومت است که باید بر آن مراقبت کرد.
۰
plusresetminus
فرهنگی که زیر دست و پای مجادلات سیاسی پر پر می‌شود/ نقش مسئولان در قربانی‌شدن عفاف و فضیلت
به گزارش بلاغ، با آغاز فصل گرما و شروع سفر هموطنان عزیز به استان مازندران، مردم این استان بویژه ساکنان شهرهای ساحلی هرساله دچار این نگرانی می‌شوند که به بهانه گرما و تفریح، عده‌ای با نادیده گرفتن هنجارهای اجتماعی، عفاف و حجاب انسانی را زیرپا گذارده و خداوند بزرگ را مورد نافرمانی قرار دهند.
 
مشکلی که همه جایی شد
حسن بوذرنیا، دبیر ریاضی از شهرستان داراب، که با خانواده به مازندران سفر کرده، وضعیت فرهنگی شهرهای ساحلی مازندران را همانند سایر شهرستان‌های کشور دانست و گفت: در مجموع اوضاع فرهنگی کشور به‌خصوص در زمینه رعایت حجاب و پوشش خوب نیست و هیچ تناسبی با فرهنگ درخشان این ملت و سرزمین ندارد.
 
وی فضای فرهنگی کشور را رهاشده از سوی دولت و مسئولان دانست و اظهار کرد: هیچ تلاشی برای تغییر شرائط فرهنگی جامعه به چشم نمی‌خورد و سال‌هاست به زنگ خطر رهبری در شبیخون و یغمای فرهنگی از سوی غرب توجهی نمی‌شود و دولت در این رابطه هیچ توجیهی نمی‌تواند بکند؛ چرا که آقای رئیس جمهور قائل به این است که وظیفه دولت نیست مردم را به بهشت ببرد، غافل  از اینکه در حال حاضر با بی‌خیالی دولت و مسئولان، مردم در حال بدرقه به سوی جهنم‌اند.
 
همسر این مسافر، که خود را خانه‌دار معرفی کرد، می‌گوید: متاسفانه آسمان فرهنگ کشور در همه جا همین رنگ نگران‌کننده دارد. بسیاری از باورهای مردم به‌خصوص در میان جوانان در حال تغییر و عادی‌سازی گناه است و بابت این واقعیت تلخ، هیچ چشم تیزبینی از دولت اوضاع را رصد نمی‌کند تا به چاره‌جویی بپردازد.
 
بگذارید خوش باشیم
 جوانی از ماشین گران‌قیمت خود، که از آن صدای تند موسیقی با خوانندگی یک زن نظر هر عابری را به خود جلب می‌کند، پیاده می‌شود. یک تی‌شرت رکابی و بدون آستین به تن دارد و شلوارکی به پا. به او نزدیک می‌شوم. به او می‌گویم که به چند پرسش من به‌عنوان خبرنگار پاسخ بدهد. از پوشش او و دو جوان دیگر، که سرنشین ماشین او هستند، می‌پرسم. با بی‌حوصلگی می‌گوید: برو خدا پدرت رو بیامرزه، بگذار خوش باشیم. گیرمون آوردی؟.
 
بدون کوچک‌ترین درنگ به سوی سوپری می‌رود و ما را با دو دوست خود تنها می‌گذارد. از دوستان او سئوال را می‌پرسم؛ هیچ یک‌شان حوصله پاسخ نداشتند و از ما خواستند آنها را رها کنیم و اوقات خوش‌شان را خراب نکنیم. گفته بودند که برای تفریح از تهران به مازندران آمده‌اند.
 
در کنار شهرک دریاکنار بابلسر با خانواده‌ای که در خودروی خود منتظر نوبت در صف بنزین هستند، موضوع را مطرح می‌کنیم؛ جوان 18 ساله این خانواده یزدی اظهار می‌دارد: بسیاری از مسائل کنونی در عرصه فرهنگ ریشه در خانواده دارد هرچند بخشی نیز به نوع رفتار دولت‌ها برمی‌گردد.
 
وی که امسال رتبه زیر هزار در کنکور آورده، می‌افزاید: مسائل و مشکلات مالی ظرف سال‌های پس از جنگ بویژه طی سال‌های اخیر موجب شده تا خانواده‌ها بیش از فرهنگ، دغدغه معیشت و کسب درآمد داشته باشند و در میان تهاجم بی‌رحمانه بیگانگان به‌خصوص ماهواره و شبکه‌های اجتماعی فرزندان خود را تنها بگذارند و کاملاً طبیعی است که جوان بدون بن‌مایه دینی و خالی از دانسته‌های مذهبی به سادگی تحت تاثیر لذت‌جوئی‌های اغواءگر بیگانگان و سکس و پرنو قرار بگیرد.
 
وی در همین زمینه یادآور شد: به‌نظر می‌رسد وظیفه دولت اسلامی تنها نگذاردن جامعه به‌خصوص جوانان در وسط میدان جنگ نرم است که متاسفانه هیچ تحرک صالحانه‌ای از دولت در این امر حیاتی به چشم نمی‌آید.
 
نقش مسئولان در قربانی‌شدن عفاف و فضیلت 
لیلا قدوسی‌فر، مشاور خانواده، معتقد است که حساسیت جامعه و دولتمردان بر روی مسائل فرهنگی فوق‌العاده کاهش یافته و از مرز بی‌تفاوتی نیز عبور کرده است.
 
وی با اشاره به وضع از هم گسیخته پوشش خانم‌ها در جامعه، وضعیت جاری را نوعی آنارشیست رفتاری در مسیر بی‌هویتی نامید و گفت: خالی شدن از هویت فرهنگی و بی‌هویت‌سازی، مقدمه پرکردن ظرف فرهنگ جوانان‌مان از فرهنگ برهنگی غربی است، که مبتنی بر پوچی و نیهلیست است و این زنگ خطر بزرگی برای دلسوزان جامعه و اولیای فرهنگی کشور باید باشد.
 
این مشاور خانواده، سکوت و بی‌اقدامی مسئولان را بسیار خطرناک توصیف کرد و اظهار داشت: جای تعجب است نسل‌کشی فرهنگی و از دست رفتن نسل جوان را عده‌ای بوضوح می‌بینند و همچنان با سکوت خود مهر تائید بر اجرای طرح‌ها و برنامه‌های دشمن در میان جوانان و دختران و زنان‌مان می‌زنند. آیا مسئولان مدل‌های شهوانی لباس زنان و دختران را نمی‌بینند که چگونه این نوع از پوشش تندتر از غربی‌ها، آرامش جوانان‌مان را هدف تحریک شهوانی قرار داده؟!. چرا در قبال این آتش و تهیه نرم و بی‌صدای دشمن، مسئولان‌مان ساکتند و اقدامی انجام نمی‌دهند؟. 

فرهنگ زیر دست و پای مجادلات سیاسی
حسن یعقوب‌زاده، مدرس دانشگاه، اشتغالات دولتمردان در عرصه‌های سیاسی و اجرایی را مانع از توجه آنان به موضوع راهبردی فرهنگ می‌داند و می‌گوید: باید اذعان داشت که فرهنگ در چرخ دنده سیاست و اقتصاد، له شده و صدای این قربانی در میان هیاهوی سیاست و رقابت‌های جناحی اصلاً شنیده نمی‌شود و این ثقلت سامعه مسئولان، مانع از بروز عوارض طبیعی این ناشنوایی در جامعه نخواهد شد، که چیزی جز فساد و بی‌بندوباری و نابودی جوانان و فضیات و ذبح ارزش‌ها نخواهد بود.

وی با انتقاد از مسئولان اجرایی و قضایی مازندران اظهار داشت: چرا با تخلف آشکار از سوی هنجارشکنان برخورد نمی‌شود؟ مگر مسئولان اجرایی و قضایی مازندران نمی‌بینند که هر روزه عده‌ای از زنان و دختران با پوشش‌های شرم‌آور درصدد عادی‌سازی پوشش‌های محرک شهوانی هستند؟. قطعاً ساکتان در بخشی از جرائم و گناهان این هنجارشکنان سهیمند. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما