کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وقتی که قافیه شعر در مازندران جور در نمی‌آید

با یک گل بهار نمی‌شود/ راه‌اندازی صدها واحد تولیدی چاره‌ساز بیکاری در مازندران

21 اسفند 1395 ساعت 0:00

وقتی که خبر از پروژه‌های بزرگ در مازندران نباشد، کارخانه‌ای معرفی می‌شود که معلوم نیست چه زمانی و در کدام دولت به بهره برداری رسید.


به گزارش بلاغ، اگر اعلام کنیم که اوضاع در صنعت مناسب است که رئیس اتاق بازرگانی در ابتدای سال از تعطیلی 803 واحد تولیدی در مازندران خبر داده بود و تکلیف این واحدها مشخص نشد، این روزها در بازار هم گلایه‌های زیادی از گرانی و نارضایتی کاسبان از برگزاری نمایشگاه‌ها به گوش می‌رسد، مسئولان استان برای تغییر فضا دست به سوی رسانه‌ها و تولید خبر دراز کردند، البته خبر تولید کاغذ اسکنانس در مازندران خبری خشنود کننده است و فعالیت 320 نفر در آن هم مایه دلگرمی است، اما این روزها نیاز مردم از متولیان صنعت، معدن و تجارت مازندران رفع نگرانی‌های موجود در حوزه بازار و کسب و کار است، ضمن آنکه معلوم نیست این کارخانه چه زمانی و در کدام دولت به بهره برداری رسید!

انتظار حداقلی مردم در این روزهای کسادی باید از سوی دولتیان دیده شود

این دست خبرها تنها برای افزایش اطلاعات عمومی کاربرد دارد، این در حالی است که نیاز این روزهای مردم آگاهی امیدبخش از وضعیت بازار، اقدامات انجام شده در این حوزه، وضعیت برپائی نمایشگاه‌ها، اقدامات انجام شده نظارتی است، متولیان سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نباید خود را به تنها خبرهایی از نوع خبر تولید اسکناس راضی کنند، چرا که وضعیت بیکاری در مازندران و آن هم بین جوانان تحصیل‌کرده دانشگاهی بسیار نگران‌کننده است.

محمدپور عمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران در زمینه تولید کاغذ اسکناس اظهار داشت: شاید باور برخی این باشد که اسکناس‌های موجود در کشور در خارج تهیه و چاپ می‌شود، اما باید با افتخار گفت کاغذ همه اسکناس‌های ملی، که در سطح کشور در گردش است، به دست توانای ایرانی و در یک واحد مهم تولیدی در استان مازندران تولید می‌شود.

وی گفت : از سا‌ل‌ها پیش مسئولان اقتصادی کشور طی بررسی‌هایی که داشتند به این نتیجه رسیدند که کارخانه تولید کاغذ اسناد بهادار باید در کشور تاسیس شود، چرا که این مساله می‌تواند صرفه‌جویی‌های پرشماری را برای کشور به ارمغان داشته باشد.

از این رو این واحد تولیدی در استان مازندران تاسیس و در دوران فعالیت خود تا این لحظه نشان داد که هیچ چیزی به لحاظ مسائل امنیتی، فنی، صنعتی و تکنولوژی از رقبای خارجی خود کم ندارد و حتی امکان خدمات در برهه فعلی به کشورهای همسایه را هم دارد.

واحدی که اطلاعاتش امروز علنی می‌شود

محمدپور با اشاره به اینکه اجرای طرح تاسیس کارخانه تولید کاغذهای اسکناس توانست خودکفایی صنعتی و قطع وابستگی به خارج را برای صنعت ایران به ارمغان بیاورد، تصریح کرد: بهره‌وری از امکانات و منابع داخلی، صرفه‌جویی ارزی، امنیت تولید اوراق بهادار و اسکناس‌های رایج و ایجاد اشتغال مولد از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران خاطرنشان کرد: هم اکنون 320نفر در این کارخانه اشتغال داشته که این مساله نشان دهنده اهمیت این کارخانه در کنار بسیاری از مسائل اقتصادی که برای کشور در پی داشته در حوزه اشتغال می‌باشد.

یادآور می‌شود واحد تولیدی تکاب در زمینی به مساحت 324هزار مترمربع واقع در شهرستان آمل و در حد فاصل جاده آمل به سمت چمستان واقع شده است.


کد مطلب: 273116

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/273116/یک-گل-بهار-نمی-شود-راه-اندازی-صدها-واحد-تولیدی-چاره-ساز-بیکاری-مازندران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com