تاریخ انتشارجمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵
کد مطلب : ۲۷۲۷۳۵
ولایت‌مداری و دشمن‌ستیزی را باید در تابلوی تمام‌نمای شخصیت سیاسی حضرت زهرا(س) ببینیم و در ارزش‌ها و روش‌های خود بکار ببریم و از عظمت صدیقه طاهره بهره‌برداری کنیم.
۰
plusresetminus
ولایت‌مداری و دشمن‌ستیزی تابلوی تمام‌نمای شخصیت سیاسی حضرت زهرا(س)
به گزارش بلاغ، محور ولایت‌مداری حضرت زهرا (س) گرایش احساسی به حضرت علی (ع) نبود بلکه محور ولایتمداری ایشان دفاع از حاکمیت امامت و حاکمیت ولایت بود.

در بیان ولایت‌مداری پیروان حضرت فاطمه زهرا(س) باید به این نکته اشاره کرد که ایشان از حاکمیت امام زمان(عج) طرفداری کرد.

محور ولایتمداری حضرت صدیقه کبری عشق، عاطفه، گرایش احساسی نسبت حضرت امیرالمومنین نبود بلکه محور ولایتمداری ایشان دفاع از حاکمیت امامت و حاکمیت ولایت بود.

حجت‌الاسلام آقاجانی کارشناس مذهبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: در روش صدیقه طاهره ولایت‌مداری بارزترین خصوصیت بود، که این نوع شخصیت از مهم‌ترین ویژگی ولایت‌پذیری‌ در طول تاریخ است.

وی افزود: اصلی‌ترین محور ولایت‌مداری صدیقه کبری را باید در جامعه مورد توجه قرار داد چرا که جامعه محور همه جنبه های رفتاری و شخصیتی انسان را در برابر ولایت و امامت با رفتارشان نشان میدهند.

آقاجانی تصریح کرد: حضرت زهرا نشان داد که در مقام دفاع از حاکمیت و ولایت تا پای جان باید ایستادگی و مقاومت کند و امروزه نیز ولایت‌مداری دفاع از این حاکمیت است و همگان باید با ولایت‌مداری و ولایت‌ستیزی از امام عصر خود امام عصر خود پیروی کنیم و با مخالفان ولایت و امامت مقابله کنیم.

وی یادآور شد: ولایت‌مداری و ولایت ستیزی را باید در تابلوی تمام نمای شخصیت سیاسی حضرت زهرا (س) ببینیم و در ارزشها و روش‌های خود بکار ببریم و از عظمت صدیقه طاهره بهره‌برداری کنیم.

این کارشناس مذهبی گفت: زیربنای ولایتمداری حضرت زهرا (س) وفاداری و حمایت از همسر نبود و هر کس چنین تفکری داشته باشد بزرگترین خیانت را به حضرت کرد.

سیداحمد حسینی دانشجوی دکترای اندیشه سیاسی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: زندگی حضرت زهرا (س) با توجه به سن اندکشان با فراز و نشیب های زیادی مواجه بود و تمامی زندگی ایشان همراه با پیام های کاربردی است.

وی درباره بهره گیری از درس های مهم در زندگی حضرت زهرا (س)، افزود: شناخت انحراف از جمله مهم ترین درس های زندگی حضرت است چرا که هنگامی که غاصبان از امامت حضرت علی (ع) جلوگیری و مسئله امامت را به خلافت تبدیل می کنند حضرت زهرا (س) این انحراف را شناخت و در برابرش ایستاد.

این کارشناس تصریح کرد: از دیگر درس های زندگی حضرت زهرا (س) ایستادگی در مقابل انحراف بود چراکه هنگام انحراف دشمنان از ولایت در مقابلش جدای از آنکه همسرش بود در برابر این روند انحرافی مقابله کرد.

وی یادآور شد: حضرت زهرا (س) در برابر انحراف هزینه های سنگینی داد همانند ضربات شدید بدنی و نیز شکسته شدن در خانه اش و در نهایت شهادتش بود در حالی که برخی از افراد در برابر انحراف حتی با زبان خود شرم از بیان آن دارند.

این کارشناس سیاسی از دیگر موارد خصوصیات حضرت زهرا را دفاع از ولایت دانست و گفت: اطاعت از ولایت نیز از مهمترین ویژگی حضرت است چرا که پس از شهادت پدر بزرگوارشان و دشمنی غاصبان نسبت به همسرش، ایشان خواست دشمنان را نفرین کند که یکی از اصحاب علی(ع) گفت که چنین کاری نکند اما حضرت زهرا قبول نمی‌کرد و آن صحابه به ایشان گفت این دستور حضرت علی (ع) است که ایشان می پذیرد و این نشان از اطاعت محض از ولایت را نشان می دهد.

به گزارش ما محور ولایت مداری حضرت زهرا (س) دفاع از حاکمیت امامت و حاکمیت ولایت است و آن حضرت به خاطر غصب امامت و ولایت امیرالمومنین ایستادگی کرد چرا که خلافت علی(ع) مورد تجاوز قرار نگرفت.

برای ولایت مداری در عصر حاضر باید از شخصیت حضرت زهرا پیروی و از حاکمیت امام و ولی دفاع کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰