تاریخ انتشارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۲۶۷۶۲۸
قصه پردرد نساجی که به گفته‌ امیر قلعه نوعی جیره خواران مانع از صعود آن به لیگ برتر می‌شوند، اما ای کاش کسی بود که جیره‌خواران را معرفی کند و نساجی با تعصب فوتبال ایران را نجات می‌داد.
۰
plusresetminus
وجود جیره‌خواران فوتبالی در نساجی/ مشکلات جدی نساجی مازندران را یک‌بار و برای همیشه برطرف کنید
به گزارش بلاغ، فوتبال، یکی از ورزش های گروهی است که این روزها در نقاط مختلف دنیا طرفداران زیادی دارد و هر کس که به این ورزش پرتحرک و پرهیجان علاقمند است، انواع و اقسام لیگ‌های داخلی و خارجی را دنبال می کند.

این ورزش مفرح، در مازندران هم طرفداران زیادی دارد ولی به دلایل نامعلوم، چندسالی است که هیچ تیمی از این استان در لیگ برتر جایی ندارد و علی‌رغم اینکه بیش از 60 بازیکن مازندرانی در لیگ برتر توپ می‌زنند، این استان هیچ نماینده‌ای در لیگ برتر ندارد و این نکته جای بسی تأمل دارد.

نساجی مازندران، یکی از تیم‌های قدیمی و ریشه‌دار خطه شمال است که در روزگاری دور، در آسمان فوتبال ایران نامی داشت و با ارائه بازی‌های خوب و مطلوب، تیم های بزرگی همچون استقلال و پیروزی را مغلوب کرد، ولی 23 سال از آن روزهای خوب نساجی می‌گذرد و بعد از آن هرسال به دلایلی مشخص و نامشخص از صعود به لیگ برتر جا مانده است.

این تیم، از ابتدای راه در فصل جدید با مشکلات مالی مواجه بود و بعد از اینکه مهدی پرهام(مالک باشگاه) از ادامه کار با این باشگاه خسته شد و کناره‌گیری کرد، انتخاب سرمایه‌گذار و مالک جدید در کنار مشکلاتی همچون بیکاری و رکود اقتصادی، یکی از دغدغه‌های مسؤولان شهری و استانی شد و جلسات مختلفی برای جذب سرمایه‌گذار جدید برگزارگردید.

تماشاگران پرشور این تیم فوتبال، که در سرما و گرما یار دوازدهم بازیکنان بودند، نمی‌توانستند ببینند که تیم محبوب شان به دلیل ندانم کاری مسؤولانش امسال هم نتواند به لیگ برتر صعود کند و هر روز راهی استانداری، فرمانداری و اداره ورزش می‌شدند تا شاید این ارگان‌های دولتی بتوانند مقداری از بدهی معوقه بازیکنان و باشگاه را پرداخت کنند.

با وجود اینکه کمک‎های مقطعی مالی به تیم تزریق شد، ولی آنقدری نبود که بازیکنان این تیم را اقناع کند و آنها را از بند مشکلات مالی و بعد از آن خانوادگی برهاند.

بازیکنان تیم فوتبال نساجی مازندران، در بدترین شرایط مالی ممکن بازی می‌کردند و تنها با صرف فعل خواستن و غیرتی که داشتند توانستند پاسخ محبت هواداران پرشور خود را بدهند و در نیم فصل اول در جایگاه خوبی قرار گیرند.

در آغاز نیم فصل دوم تعدادی از بازیکنان به دلیل اینکه شرایط مالی همچنان آنها را آزار می‌داد، آواز جدایی سر دادند و این گونه شد که نساجی تعدادی از بازیکنان نسبتاً خوب و مؤثر خود را از دست داد.

بعد از اینکه مسؤولان باشگاه با سرمایه‌گذاران به نتیجه نرسیدند، پرهام دوباره تصمیم به بازگشت گرفت و در گام نخست، با پرداخت 40 درصد از بدهی بازیکنان نور امید را در دل آنان زنده و بعد از آن چند بازیکن جدید را خریداری و به لیست باشگاه اضافه کرد.

محمود فکری، سرمربی ببرهای خسته، که از آغاز فصل هدایت تیم را برعهده داشت دو بازی مانده تا پایان نیم فصل، از ادامه راه استعفا داد تا تراژدی غم انگیز نساجی در تعویض مربیان کامل شود و حسین مسگر ساروی قائم شهری به عنوان سرمربی انتخاب شد، ولی این بازیکن روزگار قدیم فوتبال ایران هم نتوانست رضایت پرهام را جلب کند و با وجود اینکه در مدت کم حضورش به عنوان سرمربی توانست نتایج خوبی را کسب کند، از تیم کنار گذاشته شد و ساکت الهامی سکان نساجی را به دست گرفت.

فعالیت الهامی چند روز بیشتر به طول نکشید و تیمی که توانست با مربی بومی خود تا رتبه چهارم در جدول بالا بیاید، به ناگاه با باخت های پی در پی به مکان هفتم سقوط و تا حدودی امید تماشاگران برای صعود به لیگ برتر را کمرنگ کرد.

بعد از اینکه مربی محبوب پرهام هم نتوانست برای نساجی کاری کند و در بازی آخر با اعتراض شدید تماشاگران مواجه شد، عطای تیم را به لقایش بخشید و استعفا داد و اعتراف کرد که از آمدنش به نساجی پشیمان است و از اول نباید به این تیم می‌آمد.

بعد از استعفای ساکت الهامی، تنها گزینه مناسب برای هدایت تیم فوتبال نساجی حسین مسگرساروی بود که به ظاهر محبوب تماشاگران این تیم هم هست.

به تازگی مصاحبه ای از امیر قلعه نویی(مشاور مالک باشگاه نساجی) منتشر شد که از دخالت عده‌ای در سیاست گذاریهای باشگاه خبر می‌داد.

آفت تیم نساجی قائمشهر جیره خواری است

وی وجود جیره‌خواران در فوتبال قائم شهر و تیم نساجی را به ضرر تیم برشمرد و گفت: تا وقتی فساد از بین نرود و مردم ریشه آن را نخشکانند، نساجی 250 سال دیگر هم صعود نخواهد کرد.

حرفهای امیرقلعه‌نویی جای تأمل دارد چراکه تیم نساجی مازندران بیش از 23 سال است که به دلایل نامعلوم از صعود به لیگ برتر بازمانده است و نه مربیان بومی توانستند تیم را به بالا هدایت کنند و نه مربیان غیربومی و سرشناس کاری از پیش بردند.

عبدالحمید رمضانی مدیرعامل باشگاه نساجی در گفتگو با خبرنگار ما نیز همه چی را خوب و وضعیت را گل و بلبل عنوان کرد و گفت: ما به وظیفه‌ی خود عمل کردیم و هزینه‌های بازیکنان و تیم را پرداخت کردیم و چند بازیکن خوب نیز در نیم فصل جذب کردیم.

وی افزود: اکنون منتظر تلاش‌های بازیکنان و کادرفنی هستیم تا بتوانیم به لیگ برتر صعود کنیم و دل هواداران را شاد کنیم.

در تماس‌های مکرر با مهدی پرهام مالک باشگاه نساجی مازندران موفق به برقراری ارتباط نشدیم و نتوانستیم نظارت پرهام را جویا بشویم، هرچند در فوتبال مازندران کسی مقصر نیست و همیشه مشکلات و معضلات برگردن افرادی با دیوار کوتاه می افتد.

اما حال که مسگرساروی به جمع تیم پیوسته و مشکلات مالی تیم هم تا حدودی مرتفع شده است باید منتظر ماند و دید که آیا نساجی می‌تواند امسال به لیگ برتر صعود کرده و آرزوی 23ساله تماشاگران پرشور و متعصبش را برآورده کند و یا باز هم اسیر دخالت‌ها و تصمیم گیری‌های بدموقع شده و در لیگ دسته یک باقی می‌ماند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰