یکی از شاخصه‌های مهم در ارزیابی پیشرفت و توسعه یک کشور پویایی اقتصاد روستایی آن کشور است.
۰
plusresetminus
برنامه‌های توسعه‌‌محور در روستاها یک اصل مهم در توسعه پایدار کشور/ برپایی نمایشگاه توانمندی‌های روستایی سوادکوه در تهران
به گزارش بلاغ، در حوزه کلان، یکی از شاخصه‌های مهم در ارزیابی پیشرفت و توسعه یک کشور، پویایی اقتصاد روستایی آن کشور است،  هر چقدر اقتصاد روستا پویا و شکوفا باشد، فرایند توسعه و پیشرفت کشور مناسب‌تر خواهد بود؛ بنابراین دولت‌ها باید برنامه‌های توسعه‌ محور در روستاها را یک اصل مهم در توسعه پایدار کشور بدانند .

شهرستان سوادکوه نیز در همه حوزه‌ها دارای ثروت‌ها و ظرفیت های نهفته بسیاری است که لازم است با کمک دولت و مسئولان و همت مردم، این ثروت‌ها را به فعل تبدیل کرده و موجبات رونق شهرستان در تولید و اشتغال فراهم شود.


بوم‌گردی روستایی، برای دیدار از مناطق طبیعی و دست‌نخورده و معرفی توانمندی‌های حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی و کشاورزی روستاها بخشی از ظرفیت‌های مناطق روستایی سوادکوه است که باید از آن‌ها برای توسعه، تولید و اشتغال استفاده کرد.

*برپایی نمایشگاه توانمندی‌های روستایی سوادکوه در تهران

عین‌اله طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار سوادکوه آنلاین، به برپایی نمایشگاه توانمندی‌های روستایی کشور اشاره و اظهار کرد: نمایشگاه توانمندی‌های روستایی کشور در راستای سیاست‌های مورد‌ نظر رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی است و با توجه به نامگذاری امسال و تأکید بر اقدام و عمل، حضور شهرستان سوادکوه در این نمایشگاه الزامی است.

وی با اشاره به اولویت‌های اقتصادی دولت خاطرنشان کرد: توجه به فعالیت‌ بنگاه‌های کوچک، توانمندی‌های اشتغال خانگی و توسعه کشاورزی و دامداری بخشی از اولویت‌های اقتصادی دولت است.

معاون فرماندار سوادکوه افزود: بنگاه‌های کوچک نسبت به شرکت‌ها و کارخانجات بزرگ از آسیب‌پذیری کمتری برخودارند.

طالبی تصریح کرد: معرفی توانمندی‌های روستایی، تجاری‌سازی بنگاه‌های کوچک و توجه به بازار فروش محصولات روستایی باید در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اهداف برپایی نمایشگاه توانمندی‌های روستایی سوادکوه در تهران گفت: معرفی سوادکوه و نمایش توانمندی‌های روستایی این شهرستان از اهداف حضور شهرستان در نمایشگاه توانمندی‌های روستایی است.

معاون فرماندار سوادکوه در پایان به زمان برگزاری نمایشگاه اشاره و اظهار کرد: نمایشگاه توانمندی‌های روستایی سوادکوه در هتل استقلال تهران از اواسط دی‌ماه آغاز می‌شود و فروش صنایع دستی و محصولات کشاورزی و دامداری و برنامه‌ریزی برای بازار‎یابی هم اجرایی می‌شود.

انتظار می‌رود مسئولان استانی و شهرستانی در جای‌جای شهرستان سوادکوه با ایجاد بستر‌های لازم برای فعالیت‌ بنگاه‌های کوچک، توانمندی‌های اشتغال خانگی و توسعه کشاورزی و دامداری، که به همراه خود اشتغال‌زایی مضاعف را نیز به همراه دارد، سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی را به اجرا درآورند تا شاهد کمک به اقتصاد و رفاه مردم این شهرستان باشیم.
منبع : سوادکوه آنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰