حماسه 9 دی ماه سال 88 در برابر فتته‌گران را می‌توان یکی از شاخص‌های نفوذناپذیری ملت در مقابل نفوذهای سیاسی و فرهنگی دشمنان قسم خورده نظام اسلامی دانست.
۰
plusresetminus
حماسه 9 دی برگرفته از نهضت عاشورا و ولایت‌پذیری مردم انقلابی است/ وحدت و انسجام رمز اقتدار نظام اسلامی
به گزارش بلاغ، انتخابات سال 88 با وجود شرکت 85 درصدی واجدین شرایط رای دهی بعد از گذشت 31 سال از انقلاب اسلامی ایران به برگ زرینی در تاریخ میهن اسلامی تبدیل شده بود که با عدم تمکین دو کاندیدا انتخابات به نتایج آرا و بی بصیرتی برخی خواص شیرینی حضور چشم گیر مردم به حاشیه رفت و حوادث و واکنش‌های بی شرمانه سران این غائله کام مردم را تلخ کرد.

روند این واکنش‌ها و اعلام تجمع‌ها که مرکز اصلی آن در تهران و برخی از شهرهای بزرگ بود تا جایی پیش رفت که برخی از افراد به اصطلاح معترض به شمارش آرا در نماز جمعه به صورت مختلط و با لباس‌های نا متعارف به نماز ایستادند و حتی در ماه رمضان و در روز قدس شعار «نه غزه لبنان جانم فدای ایران» را سر دادند و این پایان کار نبود تا اینکه دوباره تاریخ تکرار شد و یزیدیان زمان بار دیگر در روز عاشورا به خیمه‌های ابا عبدالله الحسین(ع) یورش بردند و با به آتش کشیدن و صوت وکف زدن در این روز که حتی دیگر ادیان الهی هم به عزاداری می‌پردازند برخی خواص مردد بیدار و مردم ولایت مدار و عزادار هوشیار شدند تا اینکه حماسه عظیمی همچون 9 دی در تاریخ انقلاب اسلامی به مرثه ظهور رسید.

9دی، روز صیانت از مردمسالاری دینی

بی شک 9 دی روزی است که مردم با حضور میلیونی خود که همچون حضور چشم گیرشان در پای صندوق‌های رای بود به سران فتنه و مستکبران عالم فهماندند که شعار‌ها و رنگ‌های آرمانی بر روی نیزه هاشان بصیرت حضور در جبهه حق را از آنها صلب نمی کند و همین امر باعث شد که 9 دی روز تجدید بیعت با ولایت و رهبری نام گیرد.

حماسه حضور مردم در نهم دی ماه سال 88 بعد از گذشت 31 سال از انقلاب اسلامی ایران باعث شد تا دهه دوم محرم الحرام سال 1431 هجری به فجری دیگر برای میهن اسلامی از جانب خداوند مبدل گردد و حماسه عاشورا و درس‌های مکتب امام حسین (ع) در قلب‌های «مردم خدا جوی» همچنان در جریان باشد.

حماسه 9 دی روز سبقت گرفتن مردم از مسئولان و نخبگان بود

عضو هیأت علمی دانشکده فنی ملاصدرای رامسر در گفتگویی اظهار کرد: حماسه 9 دی روز سبقت گرفتن مردم از مسئولان و نخبگان بود و این حماسه تبلور اراده و همت مردم فهیم و انقلابی و شهید پرور انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: نهم دی ماه نشان دهنده بصیرت مداری و پرهیز از غفلت و نمایش تفکر انقلابی مردم بود که ثابت کرد هر کسی با اصول انقلاب اسلامی مخالفت کند چهره او بر ملا می‌شود و در 9 دی دیدیم که با حضور مردم چهره واقعی مدعیان و فتنه گران ظاهر شد.

دکتر سید یوسف هاشمی در ادامه بیان کرد: یکی از رمزهای موفقیت‌های انقلاب اسلامی و رمز پیروزی و پایداری آن، وحدت و انسجام مردم است که در روز 9 دی بار دیگر این وحدت و یگانگی به نمایش گذاشته شد.

وی تصریح کرد: روز 9 دی ماه روز مرگ منافقین و فتنه گران بود چرا که آنها به خیال خود خوشحال بودند تا با برنامه ریزی که انجام دادند افکار و اهداف استکبار جهانی را پیاده کنند که با حضور مردم انقلابی و رهبری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب تمام خیالات و برنامه‌های آنها محو شد و چهره بدخواهان نیز برای همه مشخص شد.

وی یادآور شد: مردم با حضور حماسی خود در 9 دی به خواص نشان دادند که بیدار باشید و نکند پست، مقام و دنیا طلبی شما را از مسیر اصلی انقلاب، خون پاک شهیدان جدا کند.

حماسه 9 دی بستر رشد بیداری اسلامی در منطقه را هموار ساخت

عضو هیأت علمی دانشکده فنی ملاصدرای رامسر با اشاره به نفوذ دشمن در لایه‌های فرهنگی و سیاسی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: مسئولان و نخبگان باید مواضب باشند و بدانند که هر وقت کوچکترین انحرافی در میان آنها بر سر آرمان‌های انقلاب اسلامی پیش بیاید مردم انقلابی همانند حماسه نه دی به میدان می‌آیند و در راه تحقق دین و اهداف انقلاب چهره انحرافی هر کسی را بر ملا می‌کنند.

این چهره فرهنگی و سیاسی رامسر اظهار کرد: فتنه 88 به روشنی بر آمده از اراده دشمنان پنهان و آشکار در مصاف با انقلاب و نظام و ملت اسلامی بود که با رجوع به دیدگاه‌های عناصر صهیونیست همچون مایکل لدین، جین شارپ و جورج سوروس جملگی حکایتگر یک واقعیت بزرگ و غیر قابل کتمان است که فتنه 88 نه پدیده‌ای اتفاقی بلکه حاصل اتاق‌های فکر کانون‌های صهیونیستی بوده است.

وی اضافه کرد: انتخابات با هر نتیجه‌ای رقم می‌خورد به بهانه‌ای دیگر باز هم سناریوی آتش در تهران عملیاتی می‌شد، اما حماسه 9 دی بستر رشد بیداری اسلامی در منطقه را هموار ساخت و با تبعیت از فرمان الهی مقام معظم رهبری شکستی مفتضحانه نصیب دشمنان داخلی و خارجی شد و به مردم جهان و سرمدارانکفر نشان داد که هر حرکتی علیه نظام دینی و ولایت فقیه انجام شود مردم انقلابی و با بصیرت جواب دندان شکنی خواهند داد که در تاریخ همیشه ثبت می‌شود.

وی تصریح کرد: از طرفی می‌توان گفت ریشه اصلی شکل گیری فتنه بعد از نتخابات دهم ریاست جمهوری به برخورد منافقانه طیفی از فعالان سیاسی حاضر در عرصه رقابت‌ها باز می‌گردد که به رغم عدم باور به مکتب امام خمینی (ره)، صرقاً برای جذب آرای مردم به عرصه پیوsته بودند و به همین دلیل پس از ناکامی در جذب آرای اجتماعی، با تغییر میدان بازی تلاش کردند تا شکست در صندوق‌های رای را در کف خیابان جبران کنند.

شعارهای روز قدس سال 88 نماد بارز هجوم خیابانی بر علیه گفتمان انقلاب اسلامی بود

هاشمی اظهار کرد: افراد شاخص در فتنه در جریان آشوب‌ها نه تنها ساختار سیاسی کشور و نیروها و نهادهای موثر در تثبیت گفتمان امام را آماج هجوم خیابانی خود قرار دادند بلکه نمادها و شاخصه‌های اصلی این گفتمان یعنی فرهنگ عاشورا، شعارهای بنیادین انقلاب در حمایت از مقاومت فلسطین و مظلومین و مستضعفان جهان را نیز مورد هدف قرار داند.

وی ادامه داد: شعارهای روز قدس سال 88 نماد بارز هجوم خیابانی بر علیه گفتمان انقلاب اسلامی بود و از همین رو است که که پس از طرح شعار نه غزه لبنان در خیابان‌های تهران کنگره آمریکا با تصویب بودجه ۵۵ میلیون دلاری عملاً به حمایت از فتنه گران برخاسته و وباما را موظف می‌کند با هزینه کردن آن در جنگ نرم علیه ایران، پس از سه ماه گزارش آن را به کنگره ارائه دهد.

وی با بیان اینکه همه این نقشه‌ها در حماسه نه دی ماه شکست خورد خاطر نشان کرد: حماسه 9 دی ماه به برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل شده است و باید هر ساله آن را گرامی بداریم همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید در سالگرد این حماسه، حرف اصلی ملت ایران یعنی حرکت در سایه دین و تحقق وعده‌های الهای تبیین شود.

عضو هیأت علمی دانشکده ملاصدرای رامسر عناصر حماسه ماندگار 9 دی را بر شمرد و بیان کرد: یکی از عناصر شکل گیری حماسه نه دی ماه حضور گسترده مردم بود که این حرکت در هر زمانی با شجاعت، بصیرت و متناسب با ایمان مردم همراه بود تمام مشکلات و بزرگترین موانع در مقابل اراده مردم از بین رفت.

وی افزود: از دیگر عناصر شکل گیری حماسه 9 دی ماه می‌توان به ایمان دینی مردم، دلبستگی مردم به نظام و انقلاب اسلامی، بیداری و هوشیاری مردم، پایبندی به دین نام برد که نقش بسزایی در حرکت خودجوش مردمی در 9 دی ماه داشته است.

وی تصریح کرد: باید گفت در این حماسه نیز بار دیگر حماسه عاشورا نیز به کمک انقلاب و نظام اسلامی آمد و همانطور که در ابتدای انقلاب محرم به کمک این مردم آمد بار دیگر خون بر شمشیر پیروز شد و حماسه بزرگ 9 دی رقم خورد.

دکتر سید یوسف هاشمی در پایان گفت: سال 88 سال ملت ایران و سال پیروزی آنان بود که آزمون‌های مهمی در آن رقم خورد و ملت انقلابی ایران از آن سربلند بیرون آمدند و عبرتهای زیادی نیز داشت که دشمن شناسی، وقت شناسی و حشور حماسی همگام با ولایت از جمله این عبرت‌ها بود.

حماسه 9 دی ماه برگرفته از نهضت عاشورا و ولایت پذیری مردم انقلابی ما است

کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران و فعال سیاسی، اجتماعی و مدرس دانشگاه‌های رامسر در گفتگویی در این زمینه اظهار کرد: سالگرد حماسه شور انگیز و مردمی 9 دی با شعار«عاشقان ولایت» نشان از قدرت کشورمان در معرض دید جهانیان است.

وی افزود: پرداختن به موضع گیری‌های حکیمانه رهبری در جریان فتنه نیز اهمیت بالایی دارد زیرا همیشه و هر کجا سخنان و بیانات رهبر معظم انقلاب باید نصب العین همه مردم انقلابی باشد.

نظام الدین پیامی در ادامه بیان کرد: حماسه عظیم و فراموش نشدنی 9 دی درحالی شکل گرفت که ایادی غرب در راس آن استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و انگلیس تلاش می‌کردند تا فضای کشور را به آشوب بکشانند و به خیال خام خود مردم را نسبت به انقلاب ناامید سازند.

وی تصریح کرد: دشمنان داخلی و خارجی انقلاب اسلامی که به بهانه انتخابات و با دروغی همانند تقلب می‌خواستند عرصه را بر انقلابیون و نظام تنگ کنند از این نکته غافل بودند که ملتی که با حسین بن علی(ع) و قیام خونین عاشورا عهد بسته است ظلم وستم را تحمل نمی‌کند و با همان روح عاشورایی به خروش می‌آید و حماسه هایی عظیم خلق می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: پیام اصلی مردم در 9 دی، پایبندی همیشگی به ارزشهای دینی به ویژه عاشورای حسینی، مقابله با سلطه استکبار و میثاق با ولایت بود که با حضوری بسیار چشمگیر در آن روز تاریخی خلق شد و به نوعی یوم الله دیگری را رقم زد.

دانشجوی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی دانشگاه علوم و تحقیات تهران با اشاره به ظلم هایی که سران فنه در آن سال به نظام و مردم روا داشتند یادآور شد: متاسفانه در آن صحنه حساس برخی خواص نتوانستند از امتحان الهی و دینی خود سربلند بیرون بیایند و باعث شد که مدت زیادی این قائله ادامه داشته باشد و مردم و نظام اسلامی ضرر ببیند.

وی اظهار کرد: بصیرت و آگاهی مردم پس از اینکه فتنه گران ماهیت اصلی خود را در ظهر عاشورا نشان دادند به خروش آمد و حماسه‌ای را خلق کرد که باید تا ابد درس عبرتی برای استکبار جهانی و برخی دشمنان داخلی باشد.

پیامی در پایان گفت: حماسه 9 دی ماه برگرفته از نهضت عاشورا و ولایت پذیری است و در این راستا باید بگویم که جوانان انقلابی وظیفه خطیری را بر دوش دارند و می‌بایست این میراث گرانبها و با ارزش نظام اسلامی را به جان و دل حفظ کنند.


روز تجدید میثاق با شهداء

بی شک حماسه حضور مردم در جهت بیعت همیشگی خود با ولایت و نفی همه حرکت‌های باطل سران فتنه در نهم دی سال 1388 موجب دمیده شدن روح تازه‌ای از افتخارات و اقتدار نظام مقدس اسلامی شد و بسیاری از دوستداران و مسلمین جهان نیز با این حماسه بار دیگر امید به دل آنها بازگشت و می‌توان این طور گفت که بسیاری از آنان با نمایش چنین حرکت بی نطیری جرقه‌های بیداری اسلامی و ایستادن در برابر ظلم و ستم در آنها روشن گشت.

امروز آنچه که اهمیت دارد عبرت گرفتن از حوادث سال 88 و حماسه حضور مردم در نهم دی ماه همان سال به منظور تجدید بیعت با ولایت فقیه و رهبر خود است.

حقیقتاً حماسه 9 دی ماه سال 88 در برابر فتته گران را می‌توان یکی از شاخص‌های نفوذ ناپذیری ملت در مقابل نفوذهای سیاسی و فرهنگی دشمنان قسم خورده نظام اسلامی دانست.

شاخص‌های ولایت پذیری، ایستادگی در برابر ظلم، بصیرت، حضور همیشه در صحنه‌های حساس انقلاب اسلامی، تاکید بر راه راستین حق و قانون مداری در حماسه حضور مردم خدا جوی در نهم دی ماه سال 88 به نمایش گذاشته شد و بی شک باید گفت که امروز نیز این شاخص‌ها از مهمترین مواردی است که می‌توان آن را سپر دفاعی خود در برابر نفوذ‌های سیاسی و فرهنگی دشمن معرفی کنیم و این موراد را الگویی برای ادامه راه خود در مسیر پر فراز نشیب آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دهیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷