تاریخ انتشارسه شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۲۳۶۳۰۸
نتایج بررسی وضعیت واحدهای تولیدی مازندران تبدیل به راز مگو در استان مازندران شد که عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی رازدار استاندار مازندران در این زمینه شد.
۰
plusresetminus
راز مگوی وضعیت واحدهای تولیدی مازندران/ واقعیت‌های تلخ عملکرد دولت با مهر محرمانگی پنهان می‌مانند
به گزارش بلاغ، جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از جمله جلساتی است که به صورت مرتب در استان مازندران تقریبا پیگیری می‎شود، و در این جلسه مشکلات تولیدکنندگان در حوزه‌های مختلف مطرح و در صورت وجود راهکار تصمیماتی برای رفع آن گرفته می‌شود.

این جلسه از ابتدای سال با گلایه‌مندی از اوضاع نامناسب واحدهای تولیدی از جانب رئیس اتاق بازرگانی مازندران مطرح و با واکنش‌هایی از جانب مسئولان صنعت، معدن تجارت مازندران همچنین استاندار مازندران همراه است.

دغدغه‌ای که نباید آشکار شود
در جلسه‌ای از این جلسات، رئیس اتاق بازرگانی به تعطیلی تعدادی از واحدهای تولیدی در استان اشاره کرد که مطرح کردن این موضوع مورد انتقاد استاندار قرار گرفت و اظهارات مطرح شده توسط عبدالله مهاجر مورد تایید قرار نگرفت و مقرر شد تیمی متشکل از استانداری مازندران، اتاق بازرگانی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی آمار دقیق از تعداد واحدهای فعال تولیدی استان مازندران را احصاء و در جلسه رسمی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح کنند.

قبل از تشکیل دومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان، جلسه‌ای با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی کشور برگزار شد، این جلسه هم با حاشیه‌هایی همراه بود و عبدالله مهاجر در این جلسه ادعاهای مطرح شده در اولین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را مطرح کرد که واکنش مسئولان استانی به این موضوع جدی‌تر بود و مسئولان استانی خواستار پپگیری جدی‌تر برای دریافت آخرین وضعیت واحدهای تولیدی استان شدند.

واقعیت‌هایی که نباید هرگز رونمایی شوند!
پس از موعد مقرر قرار بود در سومین جلسه شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی اقدامات بررسی شده چهار ارگان در ارتباط با وضعیت واحدهای تولیدی مطرح شود، وقتی مهاجر قرار بود این اطلاعات را مطرح کند، استاندار مازندران به وی اعلام کرد که این موضوع بعدا مطرح شود.

با وجود گذشت چندین جلسه از شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، این اطلاعات به راز مگوی مهاجر در حوزه وضعیت واحدهای تولیدی استان مازندران تبدیل شد و مهاجر با وجود پیگیری‌های رسانه‌ای راز دار خوبی است و هیچ اطلاعاتی در این ارتباط در اختیار رسانه‌ها قرار نداد، آیا رئیس اتاق بازرگانی مازندران اطلاعات استخراج شده را در جلسه‌ای از جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اعلام خواهد کرد و یا همچنان اصرار بر حفظ اسرار خواهد داشت؟!.

آمار، اساس برنامه‌ریزی
از فضای سرشماری الکترونیک و حضوری کشور هنوز خارج نشده‌ایم، و همچنان تبلیغات ضرورت حضور همه مردم در این سرشماری برای به‌دست آوردن آمار واقعی کشور در همه زمینه‌ها در جلوی چشم و گوش مردم قرار دارد.

دولتمردان به‌درستی بر حضور مردم و بیان صادقانه واقعیت‌ها به ماموران آمار و سرشماری تاکید داشتند و مردم نیز با آگاهی کامل و تعامل سازنده خود، فصل جدیدی در آمارگیری الکترونیک در سطح جهان را به نمایش گذاردند و بهترین رکورد در این زمینه را از آن خود کردند، اما در این میان جای این سئوال در مازندران باقی است که چرا از ارائه آمار آخرین واضعیت واحدهای تولیدی تعطیل‌شده و در آستانه تعطیل، و واحدهای نیمه فعال و فعال جلوگیری بعمل می‌آید، مگر آن همه حرف‌های زیبا و درست در خصوص نقش آمار صادقانه در برنامه‌ریزی‌های راهگشا در مازندران کارآیی ندارد و برنامه‌ریزان و مردم نباید از آن مطلع شوند؟!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴