تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
کد مطلب : ۲۲۳۵۲۲
در آغازین روزهای شروع سال تحصیلی جدید در حوزه‌های علمیه سراسر کشور، 40 نفر از طلاب غیرایرانی در حوزه علمیه محمدیه نکا با امام جمعه شهرستان دیدار کردند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از پیک نکا، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در حوزه‌های علمیه سراسر کشور حوزه علمیه محمدیه نکا میزبان 40 نفر از طلاب عیر ایرانی مشغول به تحصیل در حوزه علمیه جامعةالمصطفی قم بود.

در این حضور آیت‌الله محمدباقر محدی لائینی امام جمعه نکا ضمن میزبانی از این د‌نش پژوهان علوم دینی اسلامی در جمهوری اسلامی، تحصیل علوم دینی را یکی از پسندیده‌ترین اقدامات علمی و مایه رشد و تعالی معنوی و اخلاقی جامعه برشمرد.
 
 
وی در آستانه قرار داشتن در ایام دهه امامت و ولایت این روزها را زمانی تاریخی و بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: عید غدیرخم یکی از بزرگ‌ترین و استراژیک‌ترین عیدهای جهان اسلام به شمار می‌آید که در همه بلاد اسلامی باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

امام جمعه نکا همچنین با بیان نیاز ضروری و راهبردی اسلام به تبلیغ مبانی، معارف و علوم اسلامی در سایر کشورهای جهان خاطرنشان کرد: دانشجویان و طلاب خارجی مشغول به تحصیل در ایران به خصوص طلبه‌های مدرسه علمیه جامعةالمصطفی سفیران اسلام در کشورهای خود به شمار می‌آیند.
 
 
این مسئول اضافه کرد: این طلاب باید به دقت مفاهیم و اصول راستین اسلام را با جان و دل فراگرفته و به پختگی برسانند و با به‌کارگیری بهترین روش‌های تبلیغ و اثرگذارترین راه‌های انتقال پیام، آن‌ها را در کشورهای خود گسترش داده و ترویج کنند.

وی با اشاره به کار جهادی شیخ زکزاکی در نیجریه گفت: شیخ زکزاکی نیز در ابتدا یک جوان جویای حقیقت بود که با نفس قدسی امام راحل و با هدایت مکتب اهل بیت در جمهوری اسلامی رشد یافته و امروز بیش از 20 ملیون شیعه را در نیجریه پرورش داده است.

آیت‌الله محمدی لائینی یکی از مهم‌ترین خطرات برای جهان اسلام را نفوذ تفکر داعشی و تکفیری در منطقه و جهان دانست و با تأکید بر نقشه تفکر وهابی برای جلوگیری از جهانی شدن اسلام ناب، تصریح کرد: طلاب غیر ایرانی باید در زمینه شناساندن اهداف و چهره واقعی تکفیری‌های وهابی به جهانیان تلاش مضاعفی به خرج داده و آن را از اسلام واقعی مد نظر اهل بیت و جمهوری اسلامی در نظر مردم کشورهای خود مجزا سازند.
 
 
وی در پایان با آرزوی پیشرفت و پیروزی هرچه بیشتر و سریع‌تر اسلام ناب محمدی و فراگیری جهانی این مکتب راستین الهی، طلاب را سربازان امام زمان برای سرافرازی مردم جهان توصیف کرد و از آنان خواست تا در این مسیر از کوچک‌ترین تلاشی دریغ نکنند.

در حاشیه این دیدار حجت‌الاسلام علی‌اکبر طوسی مسئول این گروه به خبرنگار ما درمورد این گروه از طلاب گفت: براساس طرحی فرهنگی، سیاحتی و ورزشی تعداد 40 طلبه از حوزه علمیه جامعةالمصطفی قم به منظور آشنایی بیشتر با حوزه‌های علمیه شهرستان‌های دیگر کشور و بازدید از امکانات تفریحی جمهوری اسلامی به سفری چهار روزه اعزام شدند.
 
 
وی افزود: این طلاب از 12 کشور جهان شامل آلمان، آلبانی، افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان، اندونزی، مالی، پاکستان، هند، نیجریه، کلمبیا و تانزانیا بوده که در طول این سفر با حضور در حوزه‌های علمیه شهرهای شهمیرزاد از استان سمنان، ساری، نکا و رستمکلا با فضای این مراکز و طلاب ایرانی سطح کشور آشنا شدند.

این استاد حوزه که 24 سال است مسئولیت طلاب غیر ایرانی در این مدرسه علمیه را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: این طلاب با حضور در بیوت علمای بزرگ دین همچون آیت‌الله محمدی لائینی، آیت‌الله کوهستانی، آیت‌الله لیموندهی و آیت‌الله ایازی با بیت این علما دیدار و از نزدیک با آثار و رشادت‌های آنان برای سربلندی دین اسلام آشنا شدند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما