تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۲۲۲۷۰۰
با وجود کم تلفات بودن خسارت‌ها در فریدونکنار متاسفانه شیوه مدیریت بحران و بازگشت به وضعیت عادی در سطح شهرستان با دشواری‌های بسیاری همراه شده و با وجود گذشت چند روز از این اتفاق کماکان مردم شهرستان با مشکلات فراوانی روبرو هستند.
۰
plusresetminus
نقش مسئولان فریدونکناری در مدیریت بحران/ همچنان مشکلات به‌ وجود آمده از طوفان پابرجاست
به گزارش بلاغ، روز جمعه 12 شهریور یکی از سخت‌ترین روزهای تابستان مازندران برای مردم و مسئولان استانی و شهرستان‌ها بوده است، وزش باد شدید همراه با بارندگی در مدت کمتر از دو ساعت موجب ایجاد مشکلات بسیار زیادی در سطح استان و شهرستان شده است.

خوشبختانه میزان خسارت‌ها در شهرستان فریدونکنار نسبت به شهرستان‌های دیگر همچون آمل و قائم‌شهر و بابل کمتر بوده و تلفات جانی هم به همراه نداشته است.

بحران، نامشخص و بازگشت به شرایط عادی هم نامشخص
نکته تاسف برانگیز این است که با وجود کم تلفات بودن خسارت‌ها در فریدونکنار، متاسفانه شیوه مدیریت بحران و بازگشت به وضعیت عادی در سطح شهرستان با دشواری‌های بسیاری همراه شده و با وجود گذشت چند روز از این اتفاق، کماکان مردم شهرستان با مشکلات فراوانی روبرو هستند.

مهم‌ترین مشکل در این بخش، عدم اطلاع کافی مسئولان شهرستان از میزان خسارت‌ها در سطح شهرستان است که تمامی مسئولان برآورد آن را به آینده موکول کردند.

خبرنگار ما به میان مردم فریدونکنار رفته است تا از وضعیت آنها و میزان رسیدگی مردم اطلاع لازم را کسب کند.

بحران یک مشکل، پسابحران مشکلی بزرگ‌تر
محمد شجاع، با اشاره به نبود مدیریت در پساطوفان، اظهار کرد: متاسفانه تا به امروز هنوز مشکل آبرسانی در سطح شهرستان حل نشده و مردم مجبور هستند برای رفع آب آشامیدنی خود به خرید آب‌های معدنی و جمع‌آوری آب باران بپردازند، هرچند که از طریق تانکرهای آبرسانی تلاش شد تا کمی از مشکلات مردم حل شود که جای تشکر و قدردانی از این مسئولان را دارد.

وی تصریح کرد: قطعی گسترده برق با وجود گذشت چندین ساعت پس از پایان بارندگی‌ها موضوعی بود که جای سئوال و ابهام را ایجاد کرد و در ادامه با تلاش مستمر پرسنل برق این موضوع تا حدود زیادی برطرف شود.

بحران را قبل از وقوع باید مدیریت کرد
کریم برزگر از اهالی یکی از روستاهای بخش مرکزی فریدونکنار است، گفت: نکته بسیار مهم در این بارندگی عدم برنامه‌ریزی درست برای مواجه شدن با این بارندگی با وجود اطلاع‌رسانی‌های پیشین و سردرگمی مسئولان شهرستان برای حل مشکلات دارد.

وی افزود: این بارندگی موجب شد تا موضوع مدیریت بحران در سطح شهرستان به صورت جدی‌تر مورد پیگیری قرار گیرد و با توجه به بارندگی‌های دیگر که در طول روزهای آینده شکل می‌گیرد، آمادگی بیشتر برای جلوگیری از مشکلات ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ما، هرچند شهرداری و اداره برق در لحظات ابتدایی این طوفان با حضور در صحنه تلاش کردند تا مشکلات را برطرف کنند، اما آنچه مهم به نظر می‌رسد این است که مسئولان باید با توان بیشتر در حل مشکلات مردم در این بارندگی قدم بردارند و با تلاش سریع و مدبرانه خود سعی در کاهش مشکلات مردم داشته باشند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما