تاریخ انتشارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۸
کد مطلب : ۲۱۳۳۲۰
اولین دوره مسابقات شطرنج ریتد در شهرستان نکا با نام مدافعان حرم با حضور بیش از 100 شرکت کننده برگزار شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از پیک نکا، مسابقات شطرنج رپید ریتد جام شهدای مدافع حرم برای اولین بار با حضور ورزشکاران و مسئولان این رشته ورزشی از استان‌های مختلف کشور در شهرستان نکا از عصر پنجشنبه 7 مرداد آغاز شد که با برگزاری 9 دور در پایان نفرات برتر آن معرفی می‌شوند.

مسعود اکبری مسئول هیئت شطرنج نکا در گفت‌وگو با خبرنگار ما، در این زمینه اظهار کرد: این مسابقات که اولین دوره برگزاری آن است با ثبت نام 126 نفر و با استقبال چشمگیری از بازیکنان متفکر شهرهای دور و نزدیک کشور مواجه شده است.

وی افزود: این بازیکنان از شهرهایی نظیر مشهد، قوچان، فریمان، گنبد، کلاله، گرگان، بندر ترکمن، شهرستان‌های استان تهران و خود تهران بزرگ، شرهای شمالی نظیر رشت، آستانه اشرفیه و برخی دیگر از شهرستان‌های گیلان و چند شهر از استان سمنان بوده که بالغ بر 80 شرکت کننده از مازندران نیز در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

مسئول هیئت شطرنج نکا با بیان شرکت بیش از 20 بازیکن از شهر نکا در این دوره از رقابت‌ها، خاطرنشان کرد: البته مقارن شدن این مسابقات با جام سرداران استان آذربایجان غربی در شهر ارومیه سبب شد تا بخشی از اساتید برجسته مازندران در آن رقابت شرکت کرده و موفق به حضور در جام شهدای مدافع حرم نکا نشوند.

این مسئول اضافه کرد: عدم اطلاع‌رسانی قوی و عدم برخورداری از کد سیستم جامع از سوی بسیاری از بازیکنان نکایی سبب شد تا برخی از بازیکنان توانمند این شهرستان موفق به شرکت در این دوره نشوند.

وی گفت: باتوجه به زمان دو روزه برگزاری این مسابقات در هتل میلاد نکا، جهت فراهم آوردن مکان مناسب برای اسکان مهمانان و شرکت کنندگان از راه دور، با تعامل مناسبی که با اداره آموزش و پرورش شهرستان صورت گرفت، مکان مناسبی نیز در این زمینه درنظر گرفته شده است.

اکبری تصریح کرد: جایزه این دوره با مبلغی حدود 20 میلیون ریال، برگزاری مسابقات به نام شهدای مدافع حرم، پذیرایی مطلوب از شرکت‌کنندگان مانند ناهار و اسکان رایگان و محور قرار گرفتن بازیکنان برای دریافت جایزه بالاتر، ازجمله مواردی هستند که این دوره را خاص کرده است.
 
 
در همین زمینه مجتبی رضایی مدیر ورزش و جوانان نکا به خبرنگار ما، گفت: برنامه‌های خوبی برای هیئت شطرنج نکا جاگذاری شده است و مسابقات مطلوبی نیز در سطح بالایی برگزار می‌شود که کیفیت مسابقات نیز باحضور بازیکنان برتر افزایش یافته است.

وی افزود: در رشته‌های مختلف ورزشی نیاز به برگزاری چنین مسابقات با این سطح مطلوب وجود دارد تا هم نیروی انسانی خوبی تربیت و رشد داده و هم سرمایه خوب معنوی و مادی در شهر وارد شود.

مدیر ورز و جوانان نکا از برگزاری یک مسابقه معتبر تکواندو طی ماه‌های آینده در نکا خبر داد و خاطرنشان کرد: جهت شرکت در این مسابقات باتوجه به هیئت قدرتمند نکا در رشته تکواندو چندین شهر از استان‌های مختلف کشور اعلام آمادگی نیز کرده‌اند که در زمان مناسب اطلاع‌رسانی می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: پیش‌بینی‌هایی نیز برای برگزاری مسابقات رده‌های سنی فوتبال منطقه‌ای در شهر نکا شده است تا با رایزنی‌های به موقع در فصول مختلف سال برگزار شوند.
 
 
به گزارش پیک نکا، در پایان این مسابقات 6 نفر برتر این دوره شامل نفرات برتر بانوان، پیشکسوتان، رده‌های سنی زیر 14، 12، 10 و 8 سال هرکدام به صورت جداگانه با دریافت جایزه نقدی که در مراسم اختامیه باحضور خانواده‌های مدافع حرم شهرستان و مسئولان شهری و استانی اهدا می‌شود مورد تقدیر قرار می گیرند.

شایان ذکر است ریتد یک شماره بین‌المللی است که درصورت بازی یک فرد با بازیکنانی که از شماره بهتری نسبت به وی برخوردار هستند و موفقیت در کسب تساوی یا برد برابر آن‌ها، یک شماره بین‌المللی به وی اختصاص پیدا می‌کند که با این کد در فدراسیون کشور و جهانی شناخته می‌شوند.
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴