دبیر کانون کارفرمایان مازندران گفت: بانک‌ها برای کمک به تولید دوره تنفس 20 ماهه برای تولید کنندگان در نظر بگیرند و برای بازپرداخت تسهیلات نیز دوره زمانی پنج ساله در نظر بگیرند.
۰
plusresetminus
دری که با لولای ستاد تسهیل برای تولید در مازندران نمی‌چرخد/ ارائه راهکار برای رفع موانع تولید در مازندران
به گزارش بلاغ، از ابتدای سال جاری فشارهای تشکل‌های بخش خصوصی استان مازندران در ارتباط با تعطیلی واحدهای تولیدی این استان کار را به جایی رساند که ستاد تسهیل در استان مازندران جدی گرفته شود.

در ستاد تسهیل، مسئولان استانی تعدادی از واحدهای تولیدی استان را، که با کمبود نقدینگی مواجه هستند، انتخاب می‌کنند و با ارائه تسهیلات و یا استمهال تسهیلات، سعی می‌کنند تا مشکل‌شان را برای ادامه فعالیت تولیدی حل کنند.

ستاد تسهیلات چه می‌کند؟

در ستاد تسهیل چه اتفاقی می‌افتد؛ در ستاد تسهیل واحدهای که دارای مشکل نقدینگی هستند و به بانک‌ها بدهی دارند، وثیقه‌ی جدیدی نزد بانک قرار داده و تسهیلات دیگری با بهره‌ای جدید دریافت می‎کنند و این درحالی است که تولیدکننده به دلیل عدم توان برای پرداخت بدهی قبلی به بانک دچار مشکل شده است.

در همین ارتباط دبیر کانون کارفرمایان استان مازندران معتقد است، ستاد تسهیل گشایشی در رفع مشکلات تولیدی استان ایجاد نکرد.

لزوم همکاری بیشتر بانک‌ها با تولیدکننده‌های واقعی

امیرخاکزادیان خاطرنشان کرد: برای حمایت از واحدهای تولیدی استان مازندران راهکاری را تعریف کردیم، که تنها در صورت اجرای این راهکار اقتصادی، امکان رفع مشکلات تولید در استان مازندران و حتی کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: برای کمک به واحدهای تولیدی استان مازندران ابتداء باید تولید کنندگان واقعی از افرادی که به اسم تولید کننده وارد این عرصه شدند، به خوبی مشخص شود.

دبیر کانون کارفرمایان مازندران ادامه داد: تولید کنندگان حاضر هستند اصل تسهیلات را پرداخت کنند و مشکلی در این ارتباط ندارند، ولی کمک که بانک‌ها قرار است به تولید کنندگان داشته باشند، از دریافت سودهای اضافی که به تولید کننده تحمیل شده دست بردارند.

وثیقه، مانعی برای تعامل بانک‌ها با تولیدکننده‌ها

وی با بیان اینکه بسیاری از تولیدکنندگان به دلیل بدهی‌هایی که حاصل از سود بالای بانکی در حال پرداخت هستند دچار مشکل شدند، افزود:بانک‌ها وثیقه اضافی تولید کنندگان را عودت دهند و برای همراهی با تولید کنندگان، طرح تولیدی را به عنوان وثیقه از تولید کننده بپذیرند.

خاکزادیان با اعلام اینکه بانک‌ها برای کمک به تولید دوره تنفس 20 ماهه برای تولید کنندگان در نظر بگیرند و برای بازپرداخت تسهیلات نیز دوره زمانی پنج ساله در نظر بگیرند، اظهار کرد: یکی از راهکاری حمایت از تولید جلوگیری از واردات کالاهای که تولید مشابه در داخل وجود دارد است که این موضوع باید به صورت جدی مدنظر قرار گیرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
کاهش ۷۵ درصدی تصادفات فوتی در صحنه
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
آمادگی ۱۰۰ پایگاه کمیته امداد برای جذب حامی
پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
چاره‌ای جز مردمی‌کردن تولید و اقتصاد نداریم