تاریخ انتشارجمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
کد مطلب : ۲۰۲۶۱۹
رضا صادقی 36 ساله، از روستای سیرو، که به عنوان فعال نمونه اقتصاد مقاومتی معرفی شده است در یک مرغداری با مساحت حدوداً 200 مترمربع به پرورش 3000 مرغ تخم گذار مشغول و روزانه حدود 300 هزار تومان سود می کند.
۲
plusresetminus
به گزارش بلاغ،کارآفرینی که روزانه 300 هزار تومان سود می کند/ پرورش 3000 مرغ تخم گذار در 200 متر+ تصاویراز زمان تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مساله اقتصاد مقاومتی، همواره بسیج و بسیجیان مخلص، در این مسیر پیش قدم بوده و تاکنون نیز موفقیت های چشم گیری در این زمینه کسب کرده اند.

یکی از این بسیجیان پر کار و تلاش که با توکل به خدا و با هدف تکیه بر توان داخلی و تولید ملی دست به کارآفرینی زده است، رضا صادقی 36 ساله، از روستای سیرو، بخش کهک- قم می باشد.

آقای صادقی که تنها تا سوم دبیرستان درس خوانده است، به قدری در کار خود موفق بوده که به عنوان فعال نمونه اقتصاد مقاومتی معرفی شده است.

او یکی از موفق ترین پرورش دهندگان طیور در استان قم، بخش کهک است که از سال 85 به نگهداری و پرورش 3 هزار مرغ تخم گذار مشغول می باشد.

از این رو خبرنگار ما در زمینه فعالیت های اقتصاد مقاومتی با آقای رضا صادقی گفت و گویی انجام داده است.

از گچ کاری تا پرورش مرغ

فعال نمونه اقتصاد مقاومتی، درباره نحوه ورودش به عرصه پرورش مرغ، می گوید: شغل اصلی من گچ کاری بود، اما به دلیل کمبود کار و زیاد شدن دست در این عرصه، و به خاطر علاقه ای که به پرورش مرغ داشتم به این مسیر سوق پیدا کردم.

از طرفی چون پدرم در کار ساخت مرغ داری بود و من از بچگی و از نزدیک با این فضا آشنایی داشتم و با بررسی هایی که انجام دادم متوجه شدم که می توانم با پرورش مرغ به سود بهتری برسم و زندگی خود را بگذرانم، وارد این کار شدم.

رضا صادقی می افزاید: این طور شد که به پرورش مرغ تخم گذار روی آوردم؛ چرا که پرورش مرغ و ساخت یک مرغداری نیاز به سرمایه گذاری سنگین ندارد، به طوری که حتی هر کسی می تواند در حیاط خانه خود یک مرغداری کوچک داشته باشد.

صادقی ادامه داد: از سویی دیگر براساس بررسی ها و پرس و جوهایی که کرده بودم، متوجه شدم که مرغداری درآمد نسبتا خوبی دارد و حتی می توانم در کنار این کار به مشاغل دیگری هم بپردازم.

روزانه مبلغی حدود 250 تا 300 هزار تومان سود

وی درباره نحوه کار و میزان تولید و سودش توضیح داد و گفت: مرغ هایی را که به مرغداری می آوریم 3 ماهه هستند و حدود 50 تا 60 روز به آن ها رسیدگی می کنیم تا به بار بنشینند که در این مرحله حدود 95 درصد تولید و بار می دهند، به طوری که روزانه 16 عدد کارتن تخم مرغ تولید می شود که 10 عدد آن هزینه خود مرغ ها و مرغداری می شود و مابقی آن سود است، درواقع روزانه مبلغی حدود 250 تا 300 هزار تومان سود می کنم.

صادقی افزود: مساحت مرغداری ما حدودا 200 مترمربع و خارج از روستاست و هیچ مزاحمتی برای کسی ایجاد نمی کند، چون هر روز صبح خودم به تنهایی مرغداری را پاک سازی کرده و کود حاصله از مرغ ها را به خارج از آبادی انتقال می دهم، به طوری که حتی وقتی بهداشت منطقه از این جا بازدید کرد آن را تایید و قدردانی کرد.

فعال نمونه اقتصاد مقاومتی، ادامه داد: مرغداری ما به روش سنتی است، اما به دلیل رسیدگی و فرمولی که استفاده می کنم، تولید آن 3 الی 4 درصد از مرغ داری های بزرگ و حتی مدرن هم بیشتر است.

اقتصاد مقاومتی جانِ تازه ای به کارم داد

صادقی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی جانِ تازه ای به کارم داد، گفت: بنده از سال 85 کارم را با سرمایه خودم که ده میلیون تومان بود شروع کردم، تا اینکه پارسال به علت مریضی ای که آمد، مرغ ها را بار کردم و همین باعث شد تا پولی برای ادامه کار برایم باقی نماند؛ اما بسیج از مسیر اقتصاد مقاومتی به من وام داد و توانستم بار دیگر به کارم ادامه بدهم.

وی افزود: از زمانی که وام را دریافت کردم تاکنون مرغ ها به باروری ننشسته اند و انشاالله حدود 20 روز دیگر به بار و تولید می رسند.

تشکر از مقام معظم رهبری و متولیان اقتصاد مقاومتی

فعال نمونه اقتصاد مقاومتی، خطاب به جوانان گفت: کار مرغداری و پرورش مرغ بسیار خوب و سودده است، به طوری که اگر هر کسی هزارتا هم مرغ داشته باشد، می تواند دو برابر کارگرهای کارخانه درآمد داشته باشد.

صادقی از مشکلاتش گلایه کرده و افزود: از مشکلاتی که در این مسیر سد راهم هستند، یکی اینکه مساحت مرغداری من کم است که اگر بزرگتر بود می توانستم چند تا جوان را در این جا مشغول به کار کنم.

وی ادامه داد: مشکل دیگر اینکه، بخشدار منطقه از کار بنده حمایت می کند، اما با وجود اینکه هیچ زحمتی برای کسی نداریم، شورا جلوی پای ما سنگ اندازی می کند که امیدوارم مسئولین مربوطه به این مسئله رسیدگی کنند.

صادقی در پایان ضمن تشکر از مقام معظم رهبری و متولیان اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: سهم من در کمک به اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر عزیزمان قرار دارد، انتقال دانش و تجربیاتم به همه کسانی است که می خواهند به این عرصه ورود پیدا کنند، اما نمی دانند که از کجا شروع کنند، لذا بنده شخصا حاضرم که به این عزیزان کمک کرده و آموزش بدهم.

منبع : سایت خبری کریمه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴