متن و حاشیه مراسم یادبود شهدای مدافع حرم در ساری

از امضای طومار گلایه‌آمیز مشتاقان اعزام تا حرکت دیدن دوباره امه‌وهب

تاریخ انتشارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۱۹۳۸۳۷
13 ستاره از شمال ایران در اردیبهشت آسمانی شدند اما این پایان راه نبود چون طومار گلایه‌آمیزی از شاگردان طوسی و بلباسی امضا شد که ما همجنان آماده‌ایم.
۰
plusresetminus
از امضای طومار گلایه‌آمیز مشتاقان اعزام تا حرکت دیدن دوباره امه‌وهب
به گزارش  بلاغ، مراسم یادبود شهدای حرم شهرستان ساری با حضور پرشور مردم مرکز استان و دیگر شهرهای اطراف برگزار شد.

استقبال مردم در مراسم یادبود شهدا، نشان از دلداگی آنها به فرهنگ شهادت و نیز علاقه‌مندی آنها به حرم اهل‌بیت(ع) دارد؛ مهمانان ویژه این مراسم، جانبازان و رزمندگان حاضر در میدان نبرد سوریه بودند که مورد تفقد مردم قرار گرفتند.

استقبال از مراسم به حدی بود که برگزارکنندگان مراسم اقدام به انسداد خیابان جام‌جم منتهی به محل برگزاری کردند.

این مراسم با چاووشی‌خوانی همان نغمه‌ای که زوار برای آمدن از کربلای معلا و مکه مکرمه سر می‌دهند این نوا با صدای خوش « اول به مدینه ...» توسط یکی از مداحان آغاز شد.
مادر شهید محمود رادمهر یکی از 13 ستاره‌ خان‌طومان که این روزها روحیه با صلابتش قامت دشمنان را خم می‎کند، زینب‌وار به تشریح عملکرد شهدا پرداخت.

صحبت‌های حماسی مادر شهید رادمهر روحیه جمع حاضر را دو چندان کرد؛ مادر این شهید در صبحت‌هایش به پاسخی که یک مسلمان به فریاد دیگر مظلوم باید بدهد اشاره کرد و یادآور شد: شهادت فرزندم در راستای وظیفه دینی و اسلامی بود.

وی با اعلام اینکه دفاع فرزندان ما در سوریه و عراق، همان دفاع از ایران است، تاکید کرد: خانواده‌های شهدا، زینب‌وار فرزندان‌شان را برای یاری دین اسلام تربیت می‌کنند.

این مادر شهید با اشاره به اینکه «شهدا، عباسان ما در سوریه و عراق هستند» بیان کرد: ما سری را که در راه دفاع از اسلام دادیم، پس نمی‎گیریم او مانند امه وهب یکی از شیرزنان حادثه کربلا درباره نیامدن پیکر محمودش اینگونه گفت که «ما سری را که برای دفاع از اسلام دادیم پس نمی‌گیریم...»

از نکات برجسته صحبت‌های این مادر شهید، توصیه به مسئولان اجرایی کشور است که خطاب به آنها گفت: از استکبار نهراسند، خون شهدا در این سرزمین جوشش ایجاد می‎کند و وظیفه شما تبعیت از منویات رهبر انقلاب است.

 صحبت‌های حماسی و محکم این مادر شهید خطابه‌ای به برخی سازش‌کاران که ما تنها زیر بیرق حضرت مهدی(عج) زندگی می‏‌کنیم...

حضور حجت‌الاسلام کاظمی از مدافعان حرم که به نمایندگی از فرمانده ایرانی مستقر در سوریه در این مراسم، از دیگر نقاط برجسته این مراسم معنوی بود.

وی به رشادت‌های انجام شده شهدا در سوریه، عراق و دل‎نگرانی آنان اشاره کرد و گفت: تنها دغدغه شهدا حفظ اسلام ناب‌محمدی است.

 کاظمی با اعلام اینکه شهدا قبل از اعزام، خودشان به این موضوع واقف بودند که آسمانی می‎شوند، ادامه داد: شهادت، شجاعت و رشادت آنها وصف‌ناشدنی است.


این مدافع حرم با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان اجرایی کشور در پذیرش سران کشورهایی که دست‌شان به خون مردم در سوریه و عراق آلوده است، تأکید کرد: این اقدام شما، دل مادران شهدا را به درد می‌آورد و کم‌لطفی در حق شهدای مدافع‌حرم و خانواده‌های آنها غیرقابل پذیرش است و افراد باید به این موضوع پاسخ دهند.

این مدافع حرم با گرامیداشت یاد‌ و‌ خاطره شهید رادمهر گفت: این شهید علاقه بسیار زیادی به رهبر انقلاب داشت.

کاظمی اضافه کرد: با توجه به شهادت ۱۳ تن از رزمندگان مازندرانی به تازگی در سوریه تصمیم بر این شد که در حال حاضر انتقال نیرو از مازندران به مناطق عملیاتی سوریه و عراق متوقف شود که این موضوع مورد گلایه بسیاری از رزمندگان و علاقه‌مندان قرار گرفت و حتی طوماری در این زمینه تهیه شد و قرار است این طومار گلایه‌آمیز در اختیار سردار سلیمانی و دیگر مسئولان تصمیم گیرنده قرار گیرد.

دل‌گویه سیداحمد اسدی فرزند شهید سیدجواد اسدی از دیگر بخش‌ها بسیار اثرگذار این برنامه معنوی بود.

 وی در نامه‌ای به پدر خود این‌گونه نوشت:
«پدر عزیز قامت تو تکیه‌گاهی بود مرا.
نمی‌دانم دلتنگی‌هایم را با که بگویم، دستانم را به آغوش گرم و لبخند زیبای چه کسی غیر از بابا جواد باز کنم؛ تو خیلی زود منو مادرم را تنها گذاشتی، اما من ناراحت نیستم. چون تو برای دفاع از خاک مسلمانان شهید شدی.

تو تعزیه‌خوان حضرت علی‌اکبر و علی‌اصغر شش‌ماهه بودی. هیچ‌کس صدای گرم و زیبای تو را ندارد. امسال چه کسی به جای تو تعزیه‌خوانی کند. تو قهرمان هستی که همیشه در تاریخ و یاد مردم زنده می‌مانی و من به شهادت افتخار می‌کنم.

با تشکر از کسانی که در این مدت کنارمان بودند.
سرباز کوچک رهبر و امام زمان(عج)، سید احمد اسدی.
برای ظهور امام‌زمان و سلامتی رهبرمان و شادی روح شهدا و بابا جوادم صلوات.»

و چه زیبا فرهنگ شهادت از دوران دفاع‌مقدس به دوران دفاع از حرم منتقل شد، که مادر شهید رادمهر حاضر شد دو فرزندش همزمان برای مبارزه با کفر و نفاق به سوریه اعزام شوند و حتی زمانی که پیکر فرزندش به خانه برنگشت، در این باره گلایه‌ و شکوه‌ای نکند.

در محافل شهدای ساری علاوه برای رشادتی که شهدا انجام دادند، از صلابتی که خانواده‌های شهدا داشتند، به نیکی یاد می‎شد. مادر شهید رادمهر، پدر شهید کمالی و فرزند شهید اسدی نشان دادند که پشتوانه‌های انقلاب اسلامی بسیار قوی و کارآمد است و فرهنگ دفاع‌ مقدس به خوبی منتقل شد که مادری حاضر است همزمان دو فرزندش را برای مبارزه با دشمن راهی میدان نبرد کند و هراسی از این بابت به خود راه ندهد.

حجت‌الاسلام جوشقانی استاد حوزه و دانشگاه نیز که به‌عنوان سخنران این مراسم حضور داشت، از برنامه‌ریزی نظام سلطه برای افزایش قدرت در منطقه اشاره کرد و گفت: تنها مانع قدرت آمریکا در منطقه ایران اسلامی است.

وی با اعلام اینکه کشورهای استکباری به این نتیجه رسیدند که ایران قلب خاورمیانه است و به دلیل روحیه استکبارستیزی مردم این کشور تسلیم آمریکا نمی‎شود، در ادامه به ضرورت حضور نیروهای دفاعی در سوریه و عراق اشاره کرد و یادآور شد: اگر ما در سوریه و عراق حاضر نباشیم، مجبور خواهیم بود در مرز یک‌هزار و ۴۰۰ کیلومتری با ایادی استکبار بجنگیم.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به شقاوت و بی‌رحمی نیروهای داعشی و تکفیری اشاره و بیان کرد: آنها دختر 6 ساله را سر بریدند و در یک تابه جلوی چشمان مادرش سرخ کردند.

جوشقانی خطاب به سازمان‌های به اصطلاح حقوق‌بشر گفت: چرا شما در قبال این‌گونه اقدامات سکوت کرده‌اید و لب به اعتراض نمی‌گشائید؟

وی در پایان گفت: صبر و استقامت خانواده‌های شهدا در زمان شنیدن خبر شهادت فرزندان‌شان ستودنی و اقدام زینبی آنها قابل‌ ستایش است.
منبع : کارمند شمال
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴