محرم و صفر علاوه بر آنکه اسلام را زنده نگه داشته، در 1437 هجری شمسی، توانست کام کاندیداها بویژه در مازندران را برآورد و بهترین بستر تبلیغ را برای این کاندیداها فراهم کند.
۰
plusresetminus
محرم و صفر حسینی در مازندران، اوج تلاش‌های انتخاباتی!/مهربانی حسینی، تبلیغات کاندیداهای مازندران را هم تأمین کرد
به گزارش خبرنگار بلاغ، با وجود آنکه حدود 4 ماه به انتخابات اسفندماه مانده بود، اما کاندیداهای مجلس دهم که خود را از ماهها قبل آماده فتح کرسی پارلمان کرده بودند و از هیچ کوششی برای جلب آراء مردم حوزه انتخابیه خود فروگذار نبوده و نیستند، از تجمعات و محافل دینی محرم و صفر بخوبی استفاده کرده و مهربانی حضرت اباعبدالله(ع) را بویژه در مازندران مغتنم شمرده و دلی از عزا در آوردند.

موسمی بر مدار دین‌داری مردم

پراستقبال‌ترین و مردمی‌ترین مراسم در کشورمان متعلق به محرم و صفر حسینی است و خرد و کلان، پیر و جوان، دارا و ندار، سیاسی و غیرسیاسی و همه و همه بخصوص در مازندران سعی دارند به هر نحو ممکن خود را به مجالس سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) برسانند و از فیوضات و برکات این مراسم‌ها بهره‌مند شوند.

از خصوصیات این مجالس نرم شدن دل‌ها و کسب آمادگی انسان‌ها برای پذیرش حقیقت و اتخاذ تصمیم‌های جدی جهت ایجاد تغییر در سبک زندگی براساس آرمان حسینی است.

مراسم حسینی است که پاک‌ترین و خالصانه‌ترین ارادت‌ورزی و عاشقی عمومی را می‌توان به چشم دید و سخت از آن الهام گرفت. در این مراسم‌هاست که اهداف و آرمان‌های ثارالله بازخوانی و مورد تجدید عهد و میثاق قرار می‌گیرد.

همین اقبال عمومی مردم است که به این مجالس ظرفیت تبلیغی و تاثیرگزاری فوق‌العاده می‌بخشد، بدین معنی که کاندیداها را ترغیب می‌کند تا از این فضای مساعد برای معرفی خود و جلب اعتماد مردم استفاده کنند.

چه تریبونی پرشنونده‌تر از این تریبون

کاندیداها در مازندران که بعضاً فعالیت‌های خود را از ماهها قبل آغاز کرده و در مجالس مختلف مردم از مجلس ختم گرفته تا عروسی‌ها و ختنه‌سورون، شرکت می‌کنند و در صف نانوائی‌ها و بازار حضور دارند تا بیشتر با مردم ارتباط بگیرند و به چشم آنها بیایند، از فرصت محرم و صفر حداکثر استفاده را بعمل آوردند. اگر نمی‌توانستند نظر دست‌اندرکاران این مراسم‌ها را برای چند لحظه صحبت کردن پشت تریبون جلب کنند، حداقل در این مجالس برای چند لحظه هم که شد، شرکت می‌کردند و اغلب هم تحت تاثیر نجابت دست‌اندرکاران این مجالس، موفق می‌شدند چند دقیقه‌ای پشت میکروفون صحبت کنند و مراتب وفاداری خود به آرمان‌های شهداء و اباعبدالله(ع) درجهت خدمت خالصانه به دین و دنیای مردم اعلام بدارند.

حال بماند از اعتراض عده‌ای از مردم که مجالس حسینی را جای تبلیغ فرد یا افراد نمی‌دانستند و این نوع از تبلیغ را ضدتبلیغ ذکر می‌کردند، اما از این نکته مهم نمی‌توان گذشت که وقتی در مجالس سیدالشهداء، کاندیداها با اظهار عمق پیوند خود با آرمان‌های شهدای کربلا، با مردم عهد و پیمان می‌بستند که خدمت خالصانه و بی‌منت به مردم و کشور کنند، مسئولیت آنها چه انتخاب بشوند و یا نشوند، به غایت در حوزه دفاع از ارزش‌های حسینی و خدمت بی‌شائبه به مردم سنگین می‌شود.

ظریفی در یکی از این مجالس پس از حضور و سخنرانی دو کاندیدا، می‌گفت که انشاءالله این مجالس مقدس بتواند نیات این کاندیداها برای حضور در مجلس پرمسئولیت شورای اسلامی را خالص کند و محرم و صفر در تحول این آقایان نیز موثر باشد.

نکته منفی این چنددقیقه در مجالس سیدالشهداء صحبت کردن، کوتاهی و ناقص بودن این صحبت‌ها و عدم پاسخگویی به سئوالات و انتظارات مردم از یک کاندیدا بود که تریبون، یکسویه در اختیار کاندیداها بود و امکان ایجاد ارتباط از سوی کاندیداها با مردم وجود نداشت.

مسئولیت دستگاه‌های نظارتی مازندران

اگر تبلیغات پیش از موعد از نظر قانون، خلاف است و حضور و سخنرانی کاندیداها در مجالس محرم و صفر، که تنها با هدف معرفی و تبلیغ کاندیدا انجام می‌پذیرفت، مصداق تبلیغ و فعالیت پیش از موعد تلقی شود، طبیعی است که وظیفه دستگاه‌های نظارتی در مازندران است که با مستندسازی بتوانند به وظیفه خود عمل کنند، که ناظران این نوع از تبلیغ، کل عزاداران بودند.

حال بماند از انتشار و توزیع قرآن و ادعیه با نام کاندیدا و توزیع گسترده، همچنین نصب بنر به بهانه‌های مختلف در نقاط مختلف شهرها.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴