تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۹
کد مطلب : ۱۲۴۶۰۹
نمایندگان مجلس هدف از جوسازی‌های اخیر بر علیه شورای نگهبان را انحراف افکار عمومی از مسایل اصلی کشور می‌دانند و فرار به جلوی متخلفان می‌دانند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، از ابتدای تاسیس شورای نگهبان تاکنون همیشه این نهاد انقلابی مورد هجمه افراد و جریانات سیاسی بوده است که با آرمان‌ها و مبانی انقلاب اسلامی زاویه داشته‌اند. در مقطع فعلی نیز هرچه به انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اسفند 94 نزدیک می‌شویم به نظر می‌رسد حملات و فشارها بر شورای نگهبان بیشتر خواهد شد .

رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدارهایشان  با اعضای شورای نگهبان در خصوص جوسازی‌های صورت گرفته بر علیه این نهاد انقلابی می‌فرمایند: «نظارت شوراى نگهبان در مسائل انتخابات‌، یکى از مهم‌ترین کارهایی است که انجام مى‌دهد؛ کار بسیار مهمى است، کار بسیار لازمى است. به جوسازى‌هایی که علیه این کار مى‌شود، ابداً نباید اعتناء کرد. البته کار را باید درست انجام داد. به همان اندازه که کار مهم است، به همان اندازه سلامت کار مهم است. یعنى باید معیارها را درست فهمید، و فقط براساس این معیارها قبول کرد یا رد کرد. از این معیارها نباید تخطى شود، کوتاهى هم نباید بشود، غفلت هم نباید بشود.»

در همین ارتباط حجت‌الاسلام محمد سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حملات بر شورای نگهبان موضوع جدیدی نیست گفت: هدف از فشارها بر شورای نگهبان به این دلیل است تا این نهاد از وظایف خود در قبال برخی از افراد مسئله‌دار که قصد دارند در انتخابات آینده شرکت کنند کوتاه بیاید .
وی ادامه داد: از اهداف دیگری که برخی جریان‌های سیاسی از حمله به شورای نگهبان دنبال می‌کنند انتقام گیری از این نهاد انقلابی است تا شاهد یک شورای فرمایشی در عرصه انتخابات باشیم.

سلیمی با اشاره به اینکه شورای نگهبان همیشه به وظایف قانونی و انقلابی خود قاطع و منطقی عمل کرده است اظهار داشت: برخی به دنبال آن هستند تا با فضاسازی‌های تصنعی مسئله فتنه 88 را از ذهن مردم  پاک کنند و به نوعی به دنبال آن هستند تا بدهکاران دیروز در فتنه را به عنوان مدعی و طلبکار امروز به فضای سیاسی کشور تحمیل کنند.

وی خاطر نشان کرد: عده‌ای با آمار‌سازی به بهانه مبارزه با فساد، حمله به شورای نگهبان و... به دنبال آن هستند تا ذهن مردم را از مسائل اساسی کشور از قبیل بیکاری، تورم رفع مشکلات معیشتی و ... دور کنند.

همچنین فاطمه رهبر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: با توجه به سوابق ادوار گذشته انتخابات در نظام اسلامی مشخص شده است که این فشارها و ایجاد فضای غیراخلاقی سیاسی از طرف کسانی که می‌خواهند خود را بر مردم تحمیل کنند.

وی افزود: فشارها و حملات بر شورای نگهبان و رقبای انتخاباتی با هدف انحراف اذهان عمومی از مسایل اصلی کشور است و این شرایط تکراری بوده و راه به جایی نخواهند برد.

رهبر با اشاره به اینکه معمولا هرگاه یک مسئله مهم در کشور اتفاق می‌افتد برخی اقدام به فضاسازی‌های کاذب می‌کنند خاطر نشان کرد: مردم کاملا آگاه و بیدار هستند و با بازی‌های سیاسی این جریانات آگاه هستند و قطعا فریب آنها را نخواهند خورد.

در ادامه حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی  گفت: هدف از حملات و فشارهای اخیر بر شورای نگهبان وادار به عقب‌نشینی کردن از اصول و ارزش‌های انقلاب است ؛ زیرا تاریخ ثابت کرده است که شورای نگهبان همیشه حافظ و نگهبان قانون اساسی و مشروعیت نظام اسلامی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه جریان‌های سیاسی که شورای نگهبان را مورد تخطئه قرار می‌دهند در اصل مبانی اسلام و قانون اساسی به عنوان میثاق ملی را مورد هجمه قرار می‌دهند اظهار داشت :برخی با حمله به شورای نگهبان به دنبال کسب کرسی‌های مجلس خبرگان هستند که البته مردم با چشمان تیزبین خود تحرکات آنها را نگاه می‌کنند و در زمان خود جواب محکمی به آنها خواهند داد.

همچنین ابراهیم کارخانه نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد قابل قبول شورای نگهبان از بدو تاسیس تاکنون گفت: شورای نگهبان از آغاز تاکنون همیشه جریان‌های سیاسی براساس منافع خود مواضع متفاوتی نسبت به این نهاد انقلابی داشته‌اند اما همیشه عملکرد شورای نگهبان مورد تایید حضرت امام و مقام معظم رهبری بوده است.

وی با اشاره به این نکته که وارد کردن ایراد به شورای نگهبان ایراد به قانون اساسی است ابراز داشت: شورای نگهبان در فتنه 88 آماج شدید‌ترین حملات از سوی برخی جریان‌های سیاسی قرار گرفت اما در انتخابات 1392 شاهد بودیم که همان جریان سیاسی عملکرد شورای نگهبان را مورد تایید قرار داد از همین روی گزینشی برخورد کردن با عملکرد این نهاد انقلابی نسخه‌ای منسوخ است که تاریخ مصرفش دیگر به اتمام رسیده است.

کارخانه خاطر نشان کرد: موضع گیری در مقابل شورای نگهبان زیر سوال بردن سلامت نظام اسلامی است و دشمنان مترصد آن هستند تا در آستانه انتخابات فضا را ناامن جلوه دهند تا در مراحل بعدی با مدیریت آن بتوانند نظام را وارد حاشیه و چالش‌های امنیتی کنند که با توجه به حضور همیشگی دلسوزان انقلاب در صحنه نقشه‌هایشان عقیم خواهد ماند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴