تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۳
کد مطلب : ۴۷۱۳۱۳
در این کره خاکی، حضرت امام خامنه‌ای در زنده نگه داشتن نام، یاد و راه امام و دفاع از منظومه فکری ایشان و تلاش برای تحقق آرمان‌های آن عزیز سفر کرده، سرآمد، یگانه و بی همتاست.
۰
plusresetminus
حفظ عزت در گرو صیانت از منظومه فکری امام خمینی (ره) است
به گزارش بلاغ؛ امام خمینی(ره) را به عنوان شخصیتی که توانست نقطه عطف تاریخ معاصر باشد و تمام معادلات ظالمانه جهان را تغییر دهد، باید مورد توجه بویژه نسل جوان باشد که ذیلاً به این شخصیت بی‌نظیر بصورت اجمال پرداخته می‌شود:
۱- امام خمینی مردمی‌ترین رهبر تاریخ چندهزارساله ایران است. در تاریخ ایران سابقه ندارد که رهبری بدرقه‌اش بیشتر از استقبالش بوده باشد. علت این امر را باید در منظومه فکری و عملی امام و تنظیم رابطه‌اش با خداوند و مردم جست‌وجو کنیم. امام خمینی محبوب ملت بود، چون به ملت صادقانه عشق می‌ورزید. رابطه و علاقه قلبی مردم با امام از جنس امت و امام و دو‌طرفه بود. او خود را بنده خدا می‌دانست و فقط از خدا می‌ترسید و قیامش فقط برای خدا بود. امام تفسیر عملی «ایاک نعبد و ایاک نستعین بود».
۲- منظومه انقلابی امام راحل به مثابه اقیانوسی است که نه محصور در مرز‌های جغرافیایی است و نه به زمان خاصی تعلق دارد. منظومه انقلابی امام متعلق به جهان بشری در گستره تاریخ است که هر انسان آزاده‌ای (خواه ایرانی، خواه مسلمان سایر کشور‌ها و خواه مستضعفان غیرمسلمان جهان) از دیروز تا فردا‌های تاریخ در چارچوب اندیشه انقلابی آن یار سفرکرده می‌تواند (و بلکه باید) در آن اقیانوس تا سرمنزل امنیت و آرامش شنا کند. اگر حوصله و وقت برای مطالعه کامل صحیفه نورانی امام خمینی را نداریم توصیه اکید این است که لااقل پیام‌ها و نامه‌های حدود یک سال پایانی عمر پربرکت ایشان (فریاد برائت، منشور روحانیت) و وصیت نامه سیاسی الهی ایشان را بخوانیم و با اصول منظومه انقلابی ایشان آشنا شویم و به این حقیقت تلخ برسیم که متأسفانه کسانی که (اردوگاه اصلاحات) سکه «خط امام» را به نام خود ضرب کرده و پشت عنوان خط امام پنهان شده‌اند نه تنها هیچ سنخیتی با خط امام ندارند، بلکه آشکارا به وارونه نمایی و تحریف امام مشغولند و تیشه به ریشه باور‌های مردم نسبت به امام می‌زنند.
۳- درباره خط مشی و سلوک حکومتی امام خمینی باید به چند نکته توجه شود: اول: ایستادگی در برابر نفوذ قدرت‌های خارجی و سازش نکردن با آنها؛ دوم: اهتمام به تعبد و عمل فردی و ایستادگی در برابر سلطه شیطان نفس و وسوسه‌های شیطانی؛ سوم: اهمیت دادن به توانایی ملت‌ها و اصل دانستن آنها؛ چهارم: اصرار بر وحدت مسلمین و مبارزه با تفرقه افکنی استکبار؛ پنجم: اصرار بر ایجاد روابط سالم و دوستانه با دولت ها، مگر استثنا‌هایی که پشت سر منطق عدم رابطه با هر کدام از آنها، استدلال‌های قوی وجود دارد؛ ششم: اصرار بر شکستن حصار تحجر و التقاط در فهم و عمل اسلامی و التزام به اسلام ناب؛ هفتم: محور دانستن نجات محرومین و تأمین عدالت اجتماعی؛ هشتم: توجه به مبارزه با رژیم اشغالگر قدس و رژیم غاصب صهیونیستی؛ نهم: حفظ وحدت ملی و ایجاد یکپارچگی در میان ملت ایران و اصرار بر مقابله با هر شعار تفرقه افکنانه؛ دهم: حفظ مردمی بودن حکومت و ایجاد و حفظ ارتباط با مردم؛ یازدهم: اصرار بر سازندگی کشور و ارائه یک نمونه عملی به جهان.
٤- در این کره خاکی، حضرت امام خامنه‌ای در زنده نگه داشتن نام، یاد و راه امام و دفاع از منظومه فکری ایشان و تلاش برای تحقق آرمان‌های آن عزیز سفر کرده، سرآمد، یگانه و بی همتاست. ۳۴ سال است که با عشق و علاقه به تبیین اندیشه سیاسی و منظومه فکری و عملی امام راحل مشغول است. ۳۴ سال است که در جنگ روایتگری، با جهاد عظیم تبیین و روشنگری راه تحریف امام را سد کرده است. ۳۴ سال است که نه فقط در مراسم سالگرد ارتحال، بلکه در هر فرصتی و به هر بهانه‌ای از باب «و ذکر فان الذکری تنفع المؤمنین» به معرفی جامع و کامل امام به مردم ایران و همه تشنگان عدالت و آزادی مشغول بوده است. ۳۴ سال است که به تنهایی ابعاد و زوایای پنهان منظومه فکری امام را آشکار می‌سازد. ۳۴ سال است که شخصاً مکتب نشر فضائل و اندیشه سیاسی و الهی امام بوده است. بی تردید امام خامنه‌ای معیار و شاخص «عشق به امام»، «دفاع از امام»، «غواصی در اقیانوس منظومه فکری امام» است. تمرکز حضرت امام خامنه‌ای روی اجرای موبه‌موی راهبرد‌های انقلابی امام خمینی (ره) و ژرف‌اندیشی او در خصوص اندیشه‌های امام (ره) فتح قله‌های به‌ظاهر ناگشودنی را یکی پس از دیگری تا مرز حیرت‌انگیز بودن امکان‌پذیر کرده است.
۵- حقیقت این است که همه دستگاه‌ها، نهاد‌ها و بخش‌های مختلف نظام (تقریباً بی استثنا) در معرفی، دفاع از اندیشه‌ها، حضور در میدان جهاد تبیین و مقابله با خط تحریف و جنگ روایتگری و تلاش برای محقق شدن آرمان‌های امام یا هیچ کاری نکرده و یا دچار کم کاری شده‌اند و بار سنگین این وظیفه حیاتی و مهم بر دوش رهبری بوده است.
۶- بازخوانی کارنامه اصلاح طلبان طی چهار دهه اخیر به خوبی گویای این است که برای ترویج سیاست‌های تجاوزکارانه امریکا علیه موجودیت انقلاب اسلامی از سال ۱۳۷۶ تا امروز در مسیر تحریف امام خمینی عمل و همواره ایمان و امید مردم را تخریب کرده‌اند. حافظه تاریخی ملت ایران هرگز فراموش نمی‌کند که اصلاح طلبان در سال ۱۳۸۸ زیر همه تعهدات و پیمان‌های خود با امام و امت زده و امتحان بسیار بدی دادند. اگرچه مردم ایران پاسخ اصلاح طلبان را داده و از آن‌ها عبور کردند. ولی توطئه‌ها و دسیسه‌ها و فتنه‌گری امریکا (حتی پیچیده‌تر از قبل) کماکان ادامه دارد. راه عبور از همه گردنه‌ها و موانع سر راه بازخوانی و خوانشی نو مبتنی بر فرمایشات ۳۴ سال اخیر امام خامنه‌ای درباره امام خمینی است.
۷- بازخوانی فرمایش حضرت آقا در مراسم سالگرد امام راحل در سال جاری گویای این حقیقت تلخ است که آنچه که در پاییز سال گذشته رخ داد، فتنه نبوده و یک طرح مهندسی شده به‌عنوان مقدمه فتنه ۱۴۰۲ بوده است و فتنه اصلی با تمرکز بر «ایمان و امید مردم» در زمان انتخابات مجلس (در اسفند ماه) در راه است و ما باید خود را برای مقابله با فتنه پیش رو از طریق حضور در میدان جهاد تبیین و دفاع از سیره عملی امام خمینی و مقابله با خط «بن بست نمایی»، «سیاه نمایی»، «فتنه ناکارآمدی» آماده کنیم.
سیدعبدالله متولیان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴