تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۷۱۲۸۵
امام خمینی با نگاه ملکوتی و بصیرتی پیامبرانه، برای پس از خود فردی را به خبرگان رهبری پیشنهاد کرد که او بتواند کشتی انقلاب را در متلاطم‌ترین شرائط با درایتی مثال‌زدنی به ساحل نجات برساند و چه مبارک پیشنهادی.
۰
plusresetminus
صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت
به گزارش بلاغ؛ همه دغدغه و نگرانی خواص انقلاب پس از برکناری قائم مقام رهبری بدلیل ساده‌لوحی و فریب خوردنش توسط جریان‌های انحرافی، این بود که در صورت ارتحال امام خمینی(ره) به سر ایران و انقلاب چه خواهد آمد. تصور کشور پس از امام، برای عموم مردم ایران، امری آزاردهنده و تصوری ناراحت‌کننده بود، اما برای همه آنانی که به این موضوع می‌اندیشیدند، بسیار گران می‌آمد.
خبر ارتحال امام ضمن آنکه دنیایی از غم و اندوه را بر جامعه ایرانی آوار ساخت، نگرانی جانشینی امام نیز مسئله مهمی بود که برای جامعه بسیار نگران‌کننده بود. کسی که بتواند بمانند امام خمینی(ره) کشور انقلاب‌زده ایران را در میان انواع توطئه‌های ریز و درشت حفظ کند و وحدت ملی ایرانیان بر محور ولایت فقیه را صیانت نماید.

جریانی که خود را پیرو امام می‌دانست و موضوع "کاریزما" بودن امام را مطرح می‌کرد، مشکلی را بر مشکلات پس از امام می‌افزود و سعی داشت رهبری را شورایی کند. دشمنان انقلاب هم که خواب‌های آشفته برای ایران پس از امام می‌دیده و آرزو داشتند تا وحدت جامعه از هم گسسته و از واژه "لبنانیزه"کردن ایران سخن می‌گفتند، از جنگ قدرت و نزاع‌های گسترده در این زمینه سخن بمیان می‌آوردند.

از مهم‌ترین کارآمدی و اقدام قابل تحسین مجلس خبرگان رهبری، که بر تارک این مجلس تا قیامت خواهد درخشید، انتخاب شایسته و شایسته‌ترین انتخاب در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای انتخاب رهبری پس از ارتحال جانسوز خمینی کبیر(ره) بود. هدایت قلوب و افکار خواص و عموم به سوی گزینه‌ای که تحت عنایات ویژه خداوند و نصرت امام زمان(عج) توانست به بهترین نحو انقلاب را در میان دنیایی ازامواج فتن ، با سربلندی و افتخار و با شکست همه توطئه‌های دشمنان به ساحل نجات رهبری کندد، همه دشمنان را دچار حیرت کرد و آنان را در رسیدن به نیات پلیدشان در راه‌اندازی جنگ داخلی در ایران مایوس و ناامید ساخت.

اقدام الهی خبرگان رهبری در انتخاب مقام معظم رهبری، این قصیده مل‌الشعرای بهار را برای مردم‌مان تداعی کرد که: صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت.

نتیجه انتخاب فاخر و خجسته خبرگان رهبری را جهانیان می‌توانند طی 35 سال اخیر به رأی‌العین ببینند که دارای چه برکات آسمانی برای ایرانیان، مسلمانان و آزادگان جهان بوده است.
محمدعلی شیخ 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما