تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۴۷۱۲۷۱
دنیای حتی اسلام ، علماء برجسته و شخصیت‌های متنفذی را به خود دید که در تاریخ کم‌نظیر بودند اما هیچیک‌شان به امتیاز و تاثیرگزاری امام خمینی نرسیدند و همانند او نتوانستند دنیار عصر خود را متحول کنند و این برجستگی ویژه ریشه در خصوصیات جامعی دارد که در شخص آیت‌الله امام خمینی گرد آمده بو.
۰
plusresetminus
چه چیزی امام خمینی را بی‌نظیر ساخت؟
به گزارش بلاغ؛ همه اندیشمندان و حتی مراجع و علمای برجسته دنیای اسلام و شخصیت‌های ممتاز جهان به بی‌نظیر بودن امام خمینی(ره) معترفند و معتقدند کاری را که این عالم ربانی در دنیای معاصر انجام داد، بزرگ‌ترین تحول در عصر حاضر و هزاره سوم را رقم زده است.

معادلات جهان و مناسبات سیاسی دنیا با اقدام‌های این عالم مجاهد بشدت به نفع محرومان و مستضعفان جهان و به زیان مستکبران و اربابان زر و زور و تزویر تغییر کرد و زمینه حاکمیت مستضعفان و آزادگان جهان را فراهم آورد.

مهم‌ترین شاخص در شناخت نسبت به امام خمینی(ره)، اعتقاد قلبی به اسلام ناب، شناخت بصیرانه عصر خود، اعتماد به مردم و جوانان و بانوان، امید به وعده‌های خداوند و گسترانیدن امید در میان مردم، ساده زیستی و پرهیز از رفاه و دنیازدگی است.

امام خمینی(ره) در تهذیب نفس و اعتلای روح و جان در مسیر قرب الهی سالهای سال تلاش کرد و در این مسیر دشوار توانسته بود خود را به مدارج عالیه برساند. بنیانگذار نظام اسلامی همه جهان را برای احیاء و اعتلای اسلام می‌خواست و در این هدف، هیچ چیزی را بر این الویت ترجیح نمی‌داد. معیار امام در انتخاب راه و اتخاذ تصمیم، میزان تاثیر همه امور در تسهیل به نیل اهداف و آرمان‌های اسلام بود و بشدت اعتقاد به هدایت حقیقی مردم داشت و هیچ ریا و عدم اخلاص را نمی‌پذیرفت.
وقتی: "من کان لله، کان الله له"، (هر که برای خدا باشد،خدا هم برای اوست)؛ حقیقتاً سکاندار حریت جهان معاصر، تنها برای خداوند قیام کرد و در تمام مراحل مبارزه طول عمرش از این مسیر مقدس کوچکترین انحراف را برنتافت، آنگاه خداوند نیز بزرگ‌ترین معجزه قرون اخیر، یعنی تغییر ساختار قدرت جهان را به نفع او تغییر داد و او را جاودانه ساخت.

امروز میراث گرانقدر خمینی کبیر، امید را بر کالبد جهان و احرار عالم دمید و کاخ مستکبران را به لرزه در آورد و چیزی به ویران‌سازی این کاخ‌های ظلم بر سر ظالمان و طاغیان جهان باقی نمانده است.
محمد فاطمی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴