تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴
کد مطلب : ۴۷۰۰۵۳
او برای همه مسلمانانه اهل سنت استان سیستان و بلوچستان مظهر دوستی، منطق و عقلانیت بود و توانسته بود با ایجاد وحدت بین شیعه و سنی، خشم دشمنان را برانگیزاند.
۰
plusresetminus
آیت‌اللهی که اهل سنت سیستان و بلوچستان بغایت دوستش داشتند
به گزارش بلاغ؛ خبر شهادت حضرت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، اگر برای همه به‌خصوص هموطنان سیستانی بویژه اهل سنت این استان، سیمایی از دوستی، منطق قوی، عقلانیت آرام‌بخش و وحدت بین شیعه و سنی را به ذهن متبادر می‌کند، برای ما مازندرانی‌هاف خصوصیات بارزتر و فزونتر از این عالم ربانی را تداعی می‌نماید و آنهم تواضع، مردمی بودن و مهربانی و لینت کلام و خونسردی و تحمل بالای این خطیب تواناست.

کسی از نزدیکان این عالم شهید به یاد ندارد که آیت‌الله شهید سلیمانی هیچ دعوت برای سخنرانی را اجابت نککرده باشد. سراسر استان مازندران و حتی روستاهای پرشمار این استان به هر مناسبتی به‌خصوص در یادواره شهداء اگر او را برای سخنرانی دعوت می‌کردند، او بدون درنگ می‌پذیرفت و با سخنان پرمحتوای خود، شرکت‌کنندگان را به وجد می‌آورد.

کمتر کسی از پای منبر او از خود خستگی نشان می‌داد و مستمعین با تمام وجود به سخنان او، که مالامال از آیات، روایات و حکایات ارزشمند و درس‌آموز بود، بهره کافی می‌بردند و با رضایت از منبر و سخنان او یاد می‌کردند.
ذهن خلاق و حافظه قوی آیت‌الله شهید سلیمانی موجب حیرت آنانی می‌شد که پس از سالها با اولین مراجعه به او، آیت‌الله نام و خاطره آن فرد را به زبان می‌آورد و با آنچنان صمیمیتی برخورد می‌کرد که احساس غریبی را از مراجعه کننده دور می‌ساخت.

نمی‌شد در محضرش از سوم شخص مغایب سخن گفت که آن را غیبت می‌دانست و مانع طرح آن می‌شد. مردم ولایی مازندران به‌خوبی گواهی می‌دهند که هرگاه به پای سخنرانی‌های آیت‌الله شهید سلیمانی می‌نشستند، دنیایی از اخلاص، معنویت و مطالب مفید از او می‌آموختند و از صمیم قلب به او عشق می‌ورزیدند.

خدمات این عالم وارسته در حوزه و دانشگاه، از او چهره‌ای ساخته بود که عموم مردم به‌خصوص نخبگان و دانشجویان بشدت شائق به مصاحبت با او بودند.
ویژگی برجسته او، مردمی بودن و با مردم دمخور بودن و با آنان زندگی کردن و تواضع و فروتنی خالصانه و برای آنها کارکردن بدون هیچ منت و غرور بود. مشکل مردم را مشکل خود می‌دانست و برای رفع آنها مایه می‌گذاشت و از خود هزینه می‌کردف آنچنانکه اعلام شد که در حال حل مشکل یک شهروند سیستانی در بابلسر بود که صحبت او با مسئول مربوطه تلفنی با شلیک گلوله و شهادتش، نیمه تمام ماند.
روحش شاد و راه نورانی‌اش پر رهرو باد
محمد فاطمی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما