تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۲
کد مطلب : ۴۷۰۰۲۴
افول و سقوط و نابودی رژیم کودک‌کش و تروریستی و نامشروع صهیونیستی، مقوله‌ای مورد تأکید و اذعان جهانیان است که اخیراً سرعت فوق‌العاده فزاینده‌ای یافته است و حتی در پدیده‌ای بی‌سابقه، خود صهیونیست‌ها بر عملی بودن و نزدیک بودن آن اعتراف کرده‌اند.
۰
plusresetminus
چرایی نابودی رژیم صهیونیستی
به گزارش بلاغ؛ امام خمینی(ره) با اعلام روز قدس و رهبر معظم انقلاب با حمایت و پشتیبانی‌های مکررشان از روز قدس، موضوع حمایت از مبارزات ملت فلسطین و تلاش برای محو رژیم اشغالگر قدس را جهانی نمودند و راهپیمایی‌های همه ساله پرشور و پرجمعیتِ روز قدس در سرتاسر جهان در طول بیش از چهار دهه، حکایت از زنده بودن و هر چه جهانی‌تر شدنِ آرمان‌های آزادی قدس و محو غده سرطانی اسرائیل دارد.

عجله برای فروپاشی و نابودی
رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار اخیرِ مسئولان نظام فرمودند:
«و امّا رژیم صهیونیستی- که او هم دشمن دیگر ما است- در عمر هفتادوپنج‌ساله خودش هرگز گرفتاری‌های هولناکی مثل امروز نداشته. اوّلاً «تزلزل سیاسی»؛ در چهار سال، چهار نخست‌وزیر عوض کردند؛ ائتلاف‌های حزبی هنوز درست شکل نگرفته متلاشی می‌شوند. ائتلاف درست می‌کنند، بعد از مدّت کوتاهی، ائتلاف متلاشی می‌شود. حزب‌هایی که از قبل تشکیل شده‌اند یا دارند تشکیل می‌شوند، به تدریج دچار انحلال می‌شوند، منحل می‌شوند؛ یعنی آن‌قدر ضعیف می‌شوند که مثل انحلال است. دوقطبی شدیدی در سرتاسر رژیم جعلی وجود دارد؛ [اگر] الان ملاحظه کنید- بحث فلسطینی‌ها جدا است- بین خودشان دو قطبی است؛ این تظاهراتِ صدهزار نفری و دویست‌هزار نفری و بیشتر در تل‌آویو و در شهرهای مختلف دیگر، نشانه‌ این است. حالا چهارتا موشک هم ممکن است به یک جایی بزند، [ولی] اینها جبران نمی‌کند آن قضیّه را. به معنای واقعی کلمه دچار ضعف و تزلزل سیاسی است. اعلام شده که به زودی تعداد کسانی که از اسرائیل دارند خارج می‌شوند، یهودی‌هایی که خارج می‌شوند، به دو میلیون [نفر] می‌رسد. این را اعلان کردند؛ یعنی گفته‌اند در آینده‌ نزدیکی، حدود دو میلیون از [مناطق اشغالیِ] رژیم صهیونیستی خارج می‌شوند. مقامات خودشان به طور مرتّب و پی‌درپی هشدار می‌دهند که فروپاشی نزدیک است؛ رئیس‌جمهورشان می‌گوید، نخست‌وزیر سابقشان می‌گوید، رئیس‌امنیّت 
[ملّی]شان می‌گوید، وزیر دفاع‌شان [می‌گوید]؛ همه آنها می‌گویند که فروپاشی ما نزدیک است؛ ما به هشتادسالگی نمی‌رسیم. 
ما گفتیم «بیست‌وپنج‌سال دیگر را نمی‌بینید»، خودشان عجله کردند، زودتر می‌خواهند [از بین بروند]!
قدرت گروه‌های فلسطینی در مقایسه با گذشته نمی‌شود گفت چند برابر، [بلکه] شاید ده‌ها برابر شده. یک گزارشی به ما رسید که فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی، در یک ۲۴ ساعت، ۲۷ عملیّات انجام دادند؛ در همه جای فلسطین؛ در قدس، در سرزمین‌های کرانه‌ غربی، در سرزمین‌های ۴۸، در همه جا فعّالیّت می‌کنند. آن فلسطین اسلو- که یادتان هست که یاسر عرفات و دیگران در قرارداد اسلو چه افتضاحی برای فلسطین درست کردند- رسیده به عرین‌الاُسود، فلسطینِ «اُسود»، [یعنی] شیرها! این‌قدر تفاوت پیدا کرده. حرکت فلسطینی‌ها این‌[جوری] است. خب، متقابلاً اینها که ضعیف شدند، جبهه‌ مقاومت بحمدالله رو به قدرت است که نمونه‌اش هم همین [گروه‌های] فلسطینی‌ است که عرض کردم.»۱۵/۰۱/1402

سه عنصر اصلی فروپاشی رژیم صهیونیستی
حسین شیخ‌الاسلام، مشاور وزیر امورخارجه سابق معتقد است: «ایدئولوژی و مکتب اسرائیل سست شده است. خطراتی که این رژیم را تهدید می‌کنند زیاد شده‌اند و مهاجرت معکوس روی می‌دهد. رهبری آنها نیز به‌مرور ضعیف شده است. به‌این‌ترتیب سه عنصر اصلی نظام اسرائیل (مکتب، مشارکت مردمی و کیفیت رهبری) منفی است و اسرائیل ناگزیر به‌سمت نابودی پیش می‌رود. این رژیم در داخل به‌وسیله خودش در حال نابودی است و روزبه‌روز ضعیف‌تر می‌شود.»(پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای، 03/12/1395) 

اعترافِ شانزده مؤسسه و نهاد اطلاعاتی آمریکا
محمدرضا مرادی، کارشناس بین‌الملل در این زمینه معتقد است: «اساس شکل‌گیری رژیم صهیونیستی بر تشویق یهودیان به مهاجرت از سراسر جهان به فلسطین بود. با وجود آنکه صهیونیست‌ها موفق شدند جمعیت زیادی را در رژیم جعلی خود گرد هم بیاورند، اما امروزه این رژیم با پدیده‌ای به نام «مهاجرت معکوس» مواجه شده است....
شانزده مؤسسه و نهاد اطلاعاتی آمریکا در پژوهشی که انجام داده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که اسرائیل تا سال ۲۰۲۵ فرو می‌پاشد. پژوهش نهادهای امنیتی آمریکا در ادامه، به ‌دلیل این فروپاشی می‌پردازد و اعلام می‌کند که یهودیان به‌میزان بسیار بالایی در حال بازگشت از فلسطین به کشورهایی که از آنجا آمده‌اند هستند. همچنین براساس تجزیه‌وتحلیل آینده‌پژوهان سازمان جاسوسی مرکزی آمریکا (سیا) که به نمایندگان سنای منتخب در امور اطلاعات و کمیته منتخب دائم مجلس نمایندگان در امور اطلاعات ارائه شده است، اسرائیل تا سال ۲۰۲۹ بیشتر دوام و بقا نخواهد یافت. وخامت اوضاع اقتصادی، تهدیدهای امنیتی و کاهش احساس تعلق به دین یهود، مهم‌ترین دلایل مهاجرت معکوس در اسرائیل است....
از کنار هم قرار دادن تمامی چالش‌ها و شکاف‌های موجود در مورد اسرائیل می‌توان نتیجه گرفت که پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب در مورد نابودی اسرائیل تا ۲۵ سال دیگر با واقعیت‌های موجود در مورد رژیم صهیونیستی کاملاً همخوانی دارد و چه‌بسا عمر این رژیم زودتر از این موعد نیز به سر آید.»(پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای، 05/07/1394)

اعترافِ سیاستمداران و ‌اندیشمندان 
رژیم صهیونیستی
مجید صفاتاج، کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا و فلسطین و نویسنده دانشنامه‌ هشت جلدی فلسطین، دلایل و مؤیدات زوال رژیم صهیونیستی را چنین می‌داند:
«در اواخر دهه‌ هفتاد میلادی، ناخوم گولدمن یکی از مؤسسان کنفرانس جهانی صهیونیسم و از بزرگ‌ترین حامیان برپایی «وطن ملی یهود» در فلسطین و رئیس ‌وقت صندوق یهود در کتاب خود تحت عنوان «اسرائیل به کجا می‌رود» نوشت: «این جزیره‌ی یهودی در اقیانوس عربی اطراف خود از بین خواهد رفت و شانس آن خیلی کم خواهد بود.»
به‌رغم اینکه همه‌ سیاستمداران و‌اندیشمندان رژیم صهیونیستی به یک نوع جمع‌بندی درباره‌ نابودی اسرائیل دست یافته‌اند، اما برای تأیید دیدگاه‌ها و نظرات‌شان به دلایل متنوعی استناد می‌ورزند؛ مهم‌ترین موضوعاتی که نخبگان و سیاستمداران و نظریه‌پردازان صهیونیست در مورد آنها به اظهار نظر پرداخته‌اند عبارتند از...
سقوط اخلاقی، احساس ناامنی، اعتراف به شکست، فساد مالی، عدم اطمینان به آینده، ناکامی در کنترل صهیونیسم‌ستیزی، انحطاط ارزش‌ها درمیان اسرائیلی‌ها»

بازدارندگی مقاومت فلسطین
پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه عالی دفاع ملی به نقل ازشورای راهبردی روابط خارجی در مقاله‌ای با عنوان «پیامدهای ارتقاء قدرت بازدارندگی مقاومت فلسطین برای رژیم صهیونیستی» در ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ می‌نویسد: 
«راهبرد بازدارندگی مقاومت فلسطین، چالش‌های مهمی را پیش‌روی رژیم صهیونیستی قرار داده است. انتفاضه فلسطین که به‌عنوان یکی از وجوه مقاومت در مقابل جنایات اشغالگران صهیونیستی برای نخستین‌بار در پاییز سال ۱۹۸۷ با سنگ شروع شد، امروز با موشک‌های نقطه‌زن دنبال می‌شود.
اسحاق رابین، نخست‌وزیر وقت رژیم‌صهیونیستی همزمان با انتفاضه اول گفته بود «آرزو می‌کنم‌، روزی از خواب‌ برخیزم‌ و ببینم‌ تمام‌ غزه‌ در دریا فرو رفته‌ و از شر این‌ منطقه‌ رهایی‌ یافته‌ام.‌ «اسحاق رابین در سال ۱۹۹۵ از دنیا رفت و آرزویش را با خود به گور برد، اما فلسطین همچنان زنده است و غزه برخلاف آرزوی رابین، امروز به یکی از جبهه‌های مجهز و قدرتمند فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی تبدیل شده است، به‌طوری‌که در نبرد سال گذشته «سیف‌القدس» تنها طی ۱۱ روز بیش از ۴ هزار موشک از باریکه غزه به مناطق تحت اشغال رژیم‌صهیونیستی شلیک شد که درنتیجه آن، یکی از قدرتمندترین ارتش‌های جهان که به سامانه‌های پیشرفته دفاعی و پدافندی مجهز است، زمین‌گیر شد.
مقاومت فلسطین دیگر با سنگ یا امکانات حداقلیِ عملیاتی و سلاح‌های سبک و فرسوده به جنگ با صهیونیست‌ها نمی‌رود، بلکه به تجهیزات بومی و قدرتمندی در حوزه صنایع موشکی، پهپادی و توپخانه مسلح شده است. این تسلیحات، ضمن وارد ساختن خسارات سنگین به زیرساخت‌های نظامی، اقتصادی و صنعتی رژیم اسرائیل، «موازنه قدرت» در اراضی اشغالی را دگرگون کرده است. قابلیت‌های موشکی گروه‌های مقاومت فلسطینی به‌اندازه‌ای است که حماس اعلام کرده به‌اندازه‌ای موشک در اختیار دارد که می‌تواند نبرد با رژیم‌ صهیونیستی را به مدت ۶ ماه پیاپی ادامه دهد.
«زرادخانه‌های موشکی» فلسطین با ده‌ها هزار موشک نقطه‌زن با برد بیش از ۲۵۰ کیلومتر، باعث دستیابی فلسطینی‌ها به سطح قابل توجهی از «قدرت بازدارندگی» از نوع «نامتقارن» و «مستقیم» در اراضی اشغالی شده است و قدرت بازدارندگی فلسطین که از قدس اشغالی تا کرانه باختری را زیر چتر حمایت خود قرار داده است، به یک «تهدید خطرناک و حیاتی» برای رژیم‌صهیونیستی تبدیل کرده است.
با ‌توجه ‌به ‌اینکه بازدارندگی برحسب «قدرت و تسلیحات نظامیِ بازدارنده» تعریف می‌شود، مقاومت فلسطین افزون بر تجهیزات پیشرفته موشکی و... که در اختیار دارد، در سال جاری نیز از موشک پیشرفته و جدید خود که به یاد شهید سلیمانی، «قاسم» نام دارد نیز رونمایی کرده است که قطعاً در نبردهای آینده باعث «غافلگیری» فزاینده صهیونیست‌ها خواهد شد. بخش مهمی از این موشک‌ها در یک باریکه کوچک و محاصره شده در جنوب غربی فلسطین یعنی غزه که به شدت توسط صهیونیست‌ها کنترل می‌شود، مستقر هستند!...
قدرت بازدارندگی و توان رزمی و عملیاتی فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی که مقاومت اسلامی در هفته‌های گذشته ابعاد جدیدی از آن را در عمق تل‌آویو رونمایی کرد، به‌قدری «وحشتناک» است که مقامات امنیتی رژیم‌صهیونیستی به ویژه بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم طی نامه‌ای به نیروهای ارتش دستور داده‌اند از هرگونه تقابل مستقیم با غزه خودداری کنند و به‌جای‌آن به اقدامات تحریمی مثل بستن گذرگاه‌ها اکتفا کنند. این موضوع نشان می‌دهد که مقاومت اسلامی فلسطین، علاوه‌بر بازدارندگی سخت، به «بازدارندگی نرم» نیز دست یافته است که «منع دسترسی» و «ممانعت منطقه‌ای»، دو راهبرد اصلی آن هستند. در چهارچوب راهبرد «منع دسترسی»، فلسطینی‌ها از ورود نیروهای ارتش صهیونیستی به مناطق حساس و مورد نزاع جلوگیری به‌عمل آورده‌اند.»

اسرائیل از چند طرف محاصره است
پس از چندین حمله هوایی صهیونیست‌ها به مواضع محور مقاومت در سوریه و دو حمله وحشيانه به مسجدالاقصي که در دومی جهانیان شاهد بخش کوچکی از تصاویر وحشتناکِ يورش کم‌سابقه و جنون‌آمیز صهیونیست‌ها به معتکفان در مسجدالاقصی بودند، گروه‌های مقاومت به پا خاستند و در 17 فروردین 1402، سنگین‌ترین حمله راکتی به اسرائیل بعد از جنگ 33 روزه را رقم زدند.
منابع خبری گزارش دادند که در این حملات، طی ده دقیقه صد راکت به شهرکهای اسرائیلی واقع در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است و پس از آن نیز شلیک راکت به صورت بی‌وقفه ادامه یافته است. صهیونیست‌ها مدعی رهگیری راکتها توسط گنبد آهنین شدند در حالی که تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از این حملات نشان می‌دهد که بخش اعظمی از این راکتها به اهداف اصابت کرده است و این سامانه فقط موفق به رهگیری چند راکت شده است.
کامران پورعباس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰