اول اردیبهشت به بهانه تولد شهید والامقام "ابراهیم هادی"؛

شهید ابراهیم هادی، الگوی بسیاری از جوانان امروز

تاریخ انتشارجمعه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۴۶۹۸۹۸
شهید ابراهیم هادی، جاویدالاثری که همیشه از خدا می خواست گمنام بماند. چرا که گمنامی صفت یاران خداست. خدا هم دعایش را مستجاب کرد. ابراهیم سالهاست که گمنام و غریب در فکه مانده تا خورشیدی باشد برای راهیان نور.
۰
plusresetminus
شهید ابراهیم هادی، الگوی بسیاری از جوانان امروز

به گزارش بلاغ؛ ابراهیم هادی شهید گمنام و حضرت زهرایی است که فرمانده گروه چریکی شهید‌اندرزگو در جنگ تحمیلی بود. شهید ابراهیم هادی در اول اردیبهشت سال 1336 متولد و در عملیات والفجر مقدماتی بعد از پنج روز مقاومت عاشورایی و قهرمانانه و حضرت زهرایی به همراه بچه‌های گردان کمیل و حنظله در کانال‌های فکه سرانجام در 22 بهمن سال 1361، تشنه لب به درجه رفیع شهادت نائل گردید و هنوزم که هنوز است پیکرش گمنام است و شهید میهمان ویژه حضرت زهرا(س) است.
مزار یادبود این قهرمان شهید در قطعه ۲۶ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران می باشد.  

وصیت نامه شهید ابراهیم هادی

بسم رب الشهداء و الصدیقین
اگر چه خود را بیشتر از هر کس محتاج وصیت و پند و اندرز می‌دانم، قبل از آغاز سخن از خداوند منان تمنّا می‌کنم قدرتی به بیان من عطا فرماید که بتوانم از زبان یک شهید‌، دست به قلم ببرم چرا که جملات من اگر لیاقی پیدا شد و مورد عفو رحمت الهی قرار گرفتم و توفیق و سعادت شهادت را پیدا کردم، به عنوان پرافتخارآفرین وصیای شهید خوانده می‌شود.
خدایا تو را گواه می‌گیرم که در طول این مدت از شروع انقلاب تاکنون هر چه کردم برای رضای تو بوده و سعی داشتم همیشه خود را مورد آزمایش و آموزش در مقابل آزمایش‌ها قرار دهم.
امیدوارم این جان ناقابل را در راه اسلام عزیز و پیروزی مستضعفین بر متکبرین بپذیری.
خدایا هر چند از شکستگی‌های متعدد استخوان‌هایم رنج می‌برم،‌ ولی اهمیتی نمی‌دادم؛ به خاطر این‌که من در این مدت چه نشانه‌هایی از لطف و رحمت تو نسبت به آن‌هایی که خالصانه و در این راه گام نهاده‌اند، دیده‌ام.
زندگینامه شهید ابراهیم هادی
خدایا،‌ ای معبودم و معشوقم و همه کس و کارم، نمی‌دانم در برابر عظمت تو چگونه ستایش کنم ولی همین قدر می‌دانم که هر کس تو را شناخت، عاشقت شد و هر کس عاشقت شد، دست از همه چیز شسته و به سوی تو می‌شتابد و این را به خوبی در خود احساس کردم و می‌کنم.
خدایا عشق به انقلاب اسلامی و رهبر کبیر انقلاب چنان در وجودم شعله‌ور است که اگر تکه‌تکه‌ام کنند و یا زیر سخت‌ترین شکنجه‌ها قرار گیرم، او را تنها نخواهم گذاشت.
و به عنوان یک فردی از آحاد ملت مسلمان به تمامی ملت خصوصاً مسئولین امر تذکر می‌دهم که همیشه در جهت اسلام و قرآن بوده باشید و هیچ مسئله و روشی شما را از هدف و جهتی که دارید، منحرف ننماید.
دیگر این که سعی کنید در کارهایتان نیت خود را خالص نموده و اعمالتان را از هر شرک و ریا، حسادت و بغض پاک نمایید تا هم اجر خود را ببرید و هم بتوانید مسئولیت خود را آن‌چنان که خداوند، اسلام و امام می‌خواهند، انجام داده باشید این را هرگز فراموش نکنید تا خود را نسازیم و تغییر ندهیم، جامعه ساخته نمی‌شود.
والسلام و علیکم و رحمه الله و برکاته
ابراهیم هادی‌پور
تجلی عظیمی از زندگی پس از زندگی
خاطرات خانواده، دوستان و همرزمان شهید ابراهیم هادی در کتابی با عنوان «سلام بر ابراهیم» چاپ شده است. دلنوشته‌هایی که بسیاری از خوانندگان این کتاب پس از مطالعه آن نوشته‌اند و از راه‌های مختلف منتشر شده است، حکایت از آن دارد که بسیار تحت تأثیر قرار گرفته و به طور معجزه‌آسایی متحول گردیده‌اند که این امر مصداقی مهم و تجلی عظیمی از مقوله «زندگی پس از زندگی» است.
«زندگی پس از زندگی» برنامه‌ای است متفاوت درباره مرگ و عالم ماوراء که سالهاست از شبکه چهار سیما در ماه مبارک رمضان برای دقایق عرفانی پیش از افطار پخش می‌شود. زندگی پس از زندگی روایت افرادی است که در تجربه‌ای نزدیک به مرگ از کالبد جسم خارج شده و چیزی شبیه عالم برزخ را درک کرده و بازگشته‌اند. 
در این برنامه با سفر به نقاط مختلف ایران و جهان، مخاطبان برنامه مهمان روایت‌های شگفت انگیزِ تجربه‌گران مرگ تقریبی از عالم غیب می‌شوند.
معتقدم برای «زندگی پس از زندگی» حتماً نیاز نیست که روح از بدن خارج گردیده و به سفر برزخ برود و بازگردد؛ بلکه در همین دنیا نیز زندگی پس از زندگی در سطحی اعلا و بی‌نظیر قابل تحقق است و گواه این موضوع نیز صحبت‌ها و دلنوشته‌های بی‌شماری است که حکایت از متحول شدن و تغییرات فوق‌العاده شگفت‌انگیز و بنیادین و صد و هشتاد درجه‌ایِ کسانی دارد که در نتیجه آشنایی، ارتباط قلبی و معنوی یا مطالعه زندگینامه معصومین(ع) و شهدا، تولد و حیاتی دوباره را آغاز و به معنای واقعی کلمه زندگی پس از زندگی را تجربه نموده‌اند. 
پرده‌ای دیگر از زندگی پس از زندگی 
 به مناسبت سالگرد تولد شهید ابراهیم هادی، پرده‌ای دیگر از زندگی پس از زندگیِ شخصیت‌هایی که از طریق آشنایی با شهید ابراهیم هادی و مطالعه کتاب سلام بر ابراهیم دگرگون و متحول گردیده و تولد و زندگی دوباره را تجربه نموده‌اند، نقل می‌نماییم. 
شایان ذکر است که این دلنوشته‌ها متعلق به مسابقه بزرگ شهید ابراهیم هادی است که با محوریت کتاب «سلام بر ابراهیم1» به‌صورت غیرحضوری و کشوری در چهلمین سالگرد حماسه عظیم دفاع مقدس از سوی بنیاد فرهنگی مهدی موعود(ع) اسلامشهر برگزار گردیده است. 
حال بشنویم منتخبی از تجربیاتِ «زندگی پس از زندگی» و «تولد و حیات دوباره» در سالروز تولد پهلوان بی‌مزار و سردار کمیل و ابرقهرمان جنگ تحمیلی، شهید حضرت زهرایی ابراهیم هادی را:
نفس کشیدن برای خدا
این کتاب گرانقدر به من آموخت که باید تمام اعمالم حتی نفس کشیدنم برای خدا ورضایش باشد.
***
بیشتر این حرف شهید‌هادی تو ذهنمه: 
«مشکل همه کارهای ما این است که برای رضای همه کار می‌کنیم جز رضای خدا.» 
سعی و تلاشم رو می‌کنم کارام رو فقط برای رضای خدا انجام بدم.
***
احساس می‌کنم بیش ازگذشته توسط شهدا به خدا نزدیک شده‌ام. خدایا شفاعت شهدا را درآخرت نصیبمان گردان و توفیق ده راهشان را ادامه دهیم ان‌شاءالله.
انقلاب درونی
این یک کتاب نبود، حتی زندگی یک شخص هم نبود؛ بلکه تحول یک انقلاب درونی بود توی وجود من، مثل یک چراغ چشمک‌زن راه درست رو برای من هموار کرد....
از وقتی که ابراهیم رو شناختم فهمیدم انسانیت یعنی چی. فهمیدم چقدر بخشش و گذشت خوبه. ما آدم‌ها اگه یه چیز ساده‌ای رو بخوایم ببخشیم چقدر با خودمون کلنجار می‌ریم و بعدشم شاید منصرف بشیم اما ابراهیم عاشقانه جونشو تقدیم کرد بی‌هیچ منتی و حتی دوست داشت که پیکرش گمنام باشه. از امروز برای من ست کردن لباس و مدهای امروزی جذابیتی نداره، چیزی که واسم اهمیت داره از خودگذشتگی وشجاعت و رفتار و منش خوبه و می‌خام مثل ابراهیم هم دنیا رو داشته باشم هم با کارهام و رفتارام آخرتمو بخرم. ان‌شاءالله که سربلند بیرون بیام.
***
می‌خوام الگوی زندگیم رو شهدایی مثل شهید ابراهیم هادی و شهید سلیمانی قرار بدم و مثل یک شهید زندگی کنم تا شاید عاقبتم ختم به شهادت بشه ان‌شاءالله.
عکس شهید به‌جای سلبریتی‌ها 
با خوندنش کل زندگیم تغییر کرد. انگار یه چیزی تو ذهنم می‌گفت می‌شه از اول شروع کرد، می‌شه کارای خوب کرد، می‌شه جواب بدی رو با خوبی داد. شاید باور نکنید ولی این کتاب به قدری روم تأثیر گذاشت که روی دیوار اتاقم جای عکسای بازیگرا و سلبریتی‌ها از عکسای شهید ابراهیم هادی پر شدن.
می‌خوام الگوی زندگیم رو شهدایی مثل شهید ابراهیم هادی و شهید سلیمانی قرار بدم و مثل یک شهید زندگی کنم تا شاید عاقبتم ختم به شهادت بشه ان‌شاءالله.
دانشگاهی با ستارگان منوّر
زندگی شهید ابراهیم هادی دانشگاهی است که دانش‌آموختگان آن بدون شک ستارگان منوّر دنیا و آخرت‌اند.... کتاب سلام بر ابراهیم بیشترین تأثیر را بر زندگی من گذاشت. هر کدام از ابعاد وجودی داش ابرام برایم الگوی عملی زندگی است. تصمیم گرفتم با توکل بر خدا و توسل به ائمه(ع)، پیرو واقعی برادر شهیدم شهید ابراهیم هادی باشم، در عمل نه در شعار.
***
وقتی زندگینامه ایشون رو خوندم فهمیدم که چرا مقام شهید این‌قدر بالاست ودیدگاهم به زندگی خیلی قشنگ‌ترشد و من هم چون مثل ایشان دوست دارم شهید گمنام باشم انگار با خواندن این کتاب راه ورود به این جمع نورانی برایم باز شد. من فکر می‌کنم روال عادی زندگی‌ام با خواندن این کتاب دگرگون شد و من معنای بنده مخلص خدا بودن را به وضوح فهمیدم. عشق ایشان به اهل‌بیت بی‌نظیر بود و واقعاً من را تحت تاثیر قرار داد.
پاسداری ازخون شهیدان با مراقبت از حجاب و اعمال 
تحت تاثیر رفتار ومنش شهید ابراهیم قرار گرفتم و سعی کردم هرچه بیشتر از گذشته بر رفتار و حجاب و اعمال خود مراقبت داشته باشم تا خون شهیدان که آن همه مظلومانه در راه دفاع از این آب خاک ریخته شد، پایمال نشود.
***
من معلم یکی از مدارس دخترانه هستم. این کتاب در سال گذشته برای کتابخانه مدرسه تهیه شد و می‌دیدم دانش‌آموزان برای به امانت گرفتن این کتاب چگونه از یکدیگر سبقت می‌گیرند. دانش‌آموزان نقل می‌کردند در هنگام خواندن کتاب منقلب شده و به پهنای صورت اشک می‌ریختند و چگونه دیدگاه‌شان نسبت به شهدا تغییر کرده بود. 
***
شهدا زنده‌اند
‌من قبل از اینکه کتاب را بخوانم از عکس روی کتاب با شهید ارتباط گرفتم و ناخودآگاه از ایشان سؤالی پرسیدم.... 
در عالم رویا ایشان را در خواب دیدم که پاسخ سؤالم را می‌دهد.... دقیقاً پاسخ سؤالم بعد از مدتی همون‌طور که ابراهیم در عالم رویا وعده داده بود عملی شد. این بود که معنی شهدا زنده‌اند رو درک کردم.
***
هر داستان از این کتاب درس زندگی بود برای من.... بعد از خواندن کتاب تا روزها به یاد ایشان بودم طوری که انگار حضور دارن، با ایشان صحبت می‌کردم.
***
از وقتی که این کتاب معجزه‌گر را خواندم هر گاه نام این شهید بزرگوار به گوشم می‌خورد حس حضور ایشان را دارم.
***
وقتی کتاب زندگینامه شهید رو می‌خوندم، احساس می‌کردم ایشونو می‌شناسم، انگار همین الان دارند با ما زندگی می‌کنند. اصلاً حس نکردم که او متعلق به شاید دو نسل قبل از ما باشه؛ بس که پیامشون زنده بود برای ما.
***
زندگیِ جاویدان
با خواندن این دلنوشته‌ها و هزاران نمونه دیگر، به این نتیجه می‌رسیم که هم خود شهدا «زندگی پس از زندگی» دارند و هم به اذن خداوند تبارک و تعالی و به حول و قوه الهی به انسان‌های بی‌شماری «زندگی پس از زندگی» عطا می‌نمایند و این آیه از کلام الله مجید برای‌مان متجلی می‌گردد که: «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ» (آل‌عمران، 169)
ان‌شاء‌الله که همگی ما پاسدار خون شهیدان و الگوگیرنده و زندگی‌گیرنده از شهدای والامقام و اعلی‌مرتبه باشیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد امین
سلام بر رفیق شهیدم ابراهیم هادی عزیز دل برادر تا زنده ام لطفت را فراموش نمیکنم شادی روحش صلوات اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل الفرجهم
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴