تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۶۹۶۵۷
اینک صداهایی در گوشه و کنار شنیده می‌شود که انگار سطح اختلاف بین اعضای شورای شهر فریدونکنار به حد فزاینده‌ای افزایش پیدا کرده که دامنه آن به فضای مجازی کشیده شده است.
۰
plusresetminus
شفاف‌سازی در فریدونکنار به نفع مردم یا منافع شخصی!؟
به گزارش بلاغ،  حدود بیست ماهی از عمر شورای شهر دوره ششم می‌گذرد و آنچه را که در زمان انتخابات از اعضای شورای شهر فعلی فریدونکنار شنیدیم و الان می‌بینیم بین زمین تا آسمان فاصله است.

اعضای شورای شهر فریدونکنار که نتوانستد بسیاری از وعده‌های داده شده را عملی کنند و شاید وحدت بین اعضاء یکی از ویژگی‌های موفق دوره ششم شورا بوده اما اینک، صداهایی در گوشه و کنار شنیده می‌شود که انگار سطح اختلاف بین اعضای شورای شهر به حد فزاینده‌ای افزایش پیدا کرده که دامنه آن به فضای مجازی کشیده شده است.

اما اصل ماجرا: یکی از اعضای شورای شهر فریدونکنار در صفحه اینستاگرامی خود  پستی مبنی بر تصمیم فردی برای شفاف سازی از احوالات کار شورای شهر منتشر کرده و افکار عمومی را به سمت خود و شورای شهر معطوف می‌کند.

چند سوال در اینجا به وجود می‌آید که لازم است این عضو شورا پاسخگوی آن‌ها باشد:
سوال اول؛ چرا پس از این همه مدت که از عمر عضویت ایشان در شورا گذشته و با توجه به وعده‌های انتخاباتی بابت شفافیت و همچنین مطالبه برخی از رسانه‌های شهری، جهت اینکه: چرا شورا نشستی با رسانه‌ها برگزار نمی‌کند، تصمیم بر شفافیت گرفته و آیا غیر از این است که دچار جوزدگی و افتادن در زمین برخی فتنه انگیزان و بدخواهان فریدونکنار شده است؟.

سوال دوم؛ چرا درحالی که اذعان کرده‌اید که باور دارید تنش آفرینی مانع پیشرفت است اما چه کسانی شما را مجاب  کرده‌اند که وارد این مرحله شوید و آیا با تشخیص‌های یکجانبه می‌خواهيد خود را برای آیندگان قهرمان پیشرفت نکردن فریدونکنار معرفی کنید؟.

سوال آخر؛ باتوجه به اینکه این نوع شفاف‌سازی بیشتر شبیه انتقام‌جویی است و این ذهنیت به وجود می‌آید که منافع شخصی یا  شو‌ انتخاباتی در آن دنبال می‌شود، باید مشخص کنند دقیقاً دنبال چه اهدافی از این کار هستند؟.

سخن پایانی؛
آقای عضو شورا باید این نکته مهم را مدنظر داشته باشد که این نهاد محلی برای خِرَد و تصمیم‌گیری جمعی است و دارای چارچوب‌های مشخص قانونی حتی برای شفافیت و ارائه گزارش می‌باشد که بهترین راه آن نشست با اصحاب رسانه است و اینکه اگر هر فردی از شورا بخواهد خودسرانه تصمیماتی را اجرایی کند در واقع شأنیت این نهاد را زیر سوال برده و گام اول اختلاف افکنی شدید را بر می‌دارد که تا دو سال باقیمانده شورای ششم می‌تواند مشکلاتی بسیاری را به وجود آورد که نتیجه آن چیزی جز ضرر و زیان به مردم و خطه مبارک فریدونکنار نیست.
سمانه سراج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴