کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شایسته‌ترین فرزند انقلاب، اصلی‌ترین هدف دشمنان

25 اسفند 1401 ساعت 0:00

دشمن در شناخت ظرفیت انقلاب و کشور ما از ما جلوتر است و می‌داند باید ابتداء به چه عوامل اقتدارآفرین‌مان حمله کند؛ بدین جهت است که شایسته‌ترین فرزند انقلاب را برای نابودی برگزید تا براساس آن، انقلاب نیز از بین برود؛ بدین جهت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برگزی و چه انتخاب هوشمندانه‌ای!.


به گزارش بلاغ؛ ایران اسلامی همواره از سوی دشمنان و معاندان مورد هجمه‌های گوناگون قرار داشته است؛ از تحریم‌های اقتصادی و سیاسی تا نقض امنیت و اقدامات تروریستی علیه شخصیت‌ها و افراد همه و همه  توطئه‌هایی است که دشمن برای زمین زدن کیان این نظام و انقلاب به کار بسته است. اما همواره یک نیروی مقتدر در کشور با وجود همه ناملایمات از ارکان این انقلاب و ملت دفاع کرد و اجازه آسیب بدان را نداده‌اند؛ نیرویی که به فرموده امام راحل اگر نبود کشور هم نبود...

امنیتی که دغدغه بود
باید اذعان داشت که تأمین امنیت در جامعه و در برابر بحران و آسیب‌های داخلی و خارجی همواره یکی از دغدغه‌های مردم و مسئولین جامعه بوده و هست. 
اصل 150 قانون اساسی حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را به سپاه پاسداران واگذار کرده است؛ تأمین امنیت کشور یکی از کارهای ویژه سپاه به حساب می‌آید که با راهکارهایی در جهت توانمند‌سازی دفاعی و امنیتی کشور شامل حفظ وحدت و پرهیز از تفرقه در سطح ملی و بین‌المللی، شناسایی تهدید و دشمن در ابعاد نظامی، سیاسی،اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و عکس‌العمل‌های لازم در مقابل این تهدیدات و بالا بردن آمادگی نظامی جهت بازدارندگی و خنثی‌‌سازی حملات و توطئه‌های دشمنان و همچنین اعتقاد و الزام عملی به ولایت فقیه به خوبی آن را در این ۴۴ سال از انقلاب تاکنون پیش برده است. حفظ امنیت و دفاع در برابر تهدیدات داخلی و خارجی تنها بخشی از فعالیت‌هاای سپاه پاسداران در این سالها بوده است.

از جنگ تحمیلی تا باز‌سازی
نقش سپاه در جنگ تحمیلی و دفع تجاوز و بعد از آن در باز‌سازی کشور از آسیب‌ها و خرابی‌های بعد از جنگ، نقش سپاه در فناوری‌های نظامی و توانمندی‌های دفاعی، باز‌سازی و سازندگی، محرومیت زدایی، در مدیریت بحران‌ها و در بلایای طبیعی و غیر طبیعی و در یک دهه گذشته نقش فعال این نهاد در خنثی ‌سازی تهاجمات فرهنگی از خدمات مورد تامل سپاه پاسداران در کشور بوده است.
فعالیت‌های فرهنگی و خنثی ‌سازی تهاجم فرهنگی و مقابله با جنگ نرم دشمن توسط سپاه هم یکی از مهم‌ترین ماموریت‌هایی است که به ویژه در سال‌های اخیر توسط این نهاد، کشور را از آسیب‌های بسیاری در امان نگه داشته است.

از فرهنگ تا علم و فناوری
سپاه در عرصه علمی و فناوری هم خدمات بیشماری در ارتقای جایگاه علمی و تولیدات علمی و پزشکی داشته از تولید نانو داروها تا ساخت واکسن و ربات‌های پزشکی همه و همه توسط این نهاد در کشور پیش برده شده تا امروز دانشگاه بقیه‌الله در عرصه علمی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد و کشور به همراه با دیگر نهادهای علمی و دانشگاه‌های کشور همگام و گاهی پیشروی از نهادهای علمی دنیا قدم بردارد.
سپاه همواره صف اول خدمت رسانی و محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار و روستاها و نقاط محروم کشور از روستاهای کپرنشین تا صعب‌العبور کوهستانی بوده و هست تا جایی‌که سپاه ارمغان آور عمران و آبادانی در کشور بوده و هرجا نامی از افتتاح یک جاده کاربردی یا یک مکان فرهنگی و خدمت رسان در میان است بی‌شک نام سپاه می‌درخشد.

میدان‌دار امداد و نجات در بحران‌ها
پاسداران سبز پوش کشورمان در عرصه کمک‌رسانی و امداد در مواقع بحران همواره در میدان عمل بوده و برخلاف ادعای سلبریتی‌های مدعی که تنها از داخل منزل و از راه دور ادعای همدردی دارند سپاهیان مخلص کشور در میدان عمل در سرما و گرما در حال خدمت رسانی هستند و این مهم در زلزله اخیر خوی و در سیل و زلزله و دیگر بحران‌های گذشته هم مشهود بوده و هست.
 اما امنیت یکی از مهم‌ترین مواردی است که از ابتدای پیروزی انقلاب دغدغه هم مردم و هم مسئولین بوده است آن هم در برابر هم دشمن خارجی و هم تهدیدات داخلی؛ باید اذعان داشت که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، احزاب و گروه‌های سیاسی و نظامی مخالف نظام همچون حزب توده، سازمان مجاهدین خلق، چریک‌های فدائی خلق، سازمان پیکار، حزب دموکرات کردستان و دیگر گروهک‌هایی که از گوشه گوشه این مرز و بوم مدعی استقلال بودند فعالیت‌های گسترده‌ای آغاز کردند و گاهی این فعالیت‌ها از ترور و ارعاب شخصیت‌ها و مردم عادی فراتر می‌رفت و ناامنی و آشوب بزرگی در کشور حاکم کرده بود.
 به منظور مقابله با اقدامات نظامی گروه‌های سیاسی، مدعیان مسائل قومی، تجزیه‌طلبان و بالاخره آشوب‌گرانی که همچون قارچ از گوشه و کنار سربر می‌آوردند، انقلاب و نظام ناچار از تدارک تمهیداتی بود. این مسئله، همچون ضرورتی حیاتی و اجتناب ناپذیر از آغاز رودرروی دولتمردان قرار داشت و حتی دولت موقت نیز نسبت به ضعف دستگاه‌های انتظامی موجود و ضرورت تاسیس و سازماندهی نیرویی تازه و قابل اعتماد وقوف داشت.

فرمان تأسیس سپاه
همین دلائل سبب شد تا به فرمان امام در دوم اسفندماه سال ۵۷، معاون نخست‌وزیر اعلام کند که به تصمیم هیئت دولت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل می‌شود. سازمانی امنیتی و فرامرزی که تاکنون نقش‌آفرینی‌های بی‌شماری در حفظ امنیت داخلی و منطقه‌ای داشته است.
سپاه از زمان تشکیل و حضور گسترده خود در حوزه‌های مختلف به ویژه نظامی، توطئه‌های بیشماری را در چهار گوشه کشور خنثی کرده و هم امنیت را تامین و هم کشور را به لحاظ تولیدات و اختراعات نظامی و امنیتی تامین کرده است چنان‌که پهپادهای سپاه امروز در عرصه جهانی همپا و شاید هم فراتر از آنها در حال خودنمایی در عرصه نظامی و بین‌المللی است.

نقش سپاه در حل بحران‌های قومیتی
سپاه نقش موثری در ساماندهی امنیت داخلی و حل و فصل بحرانهای قومیتی داشته و دارد. چنانچه پراکندگی‌های قومی، نژادی، زبانی، فرهنگی و مذهبی مختلفی در ایران زمین از زمانهای دور تاکنون وجود داشته و همچنان نیز وجود دارد و همین امر بهانه مناسبی برای سوءاستفاده دشمنان ایجاد کرده است. احزاب و گروهک‌های ضد انقلاب و وابسته بیگانگان در ابتدای انقلاب و تشکیل نظام نوپای جمهوری اسلامی که هنوز از نظر نظامی و امنیتی دچار مشکلات اساسی بود سوءاستفاده کرد تا با همراهی و پشتیبانی دشمنان برخی قومیت‌ها را برای تجزیه کشور تحریک کند.
غائله ضد انقلاب کردستان یکی از این آشوب‌های سازماندهی شده توسط دشمن بود تا از شرایط اقلیمی، تاریخی، سیاسی، قومی، فرهنگی و زبانی مردم کردی که در زمان رژیم طاغوتی پهلوی نادیده گرفته میشد آن هم زمانی که اتقلاب نوپا بود، در جهت آشوب بهره بگیرد.
حزب دموکرات کردستان، کومه‌له، سازمان چریک‌های فدایی خلق و مجاهدین خلق و منافقین در روزهای ابتدایی انقلاب دست به دست دادند تا با ادعای استقلال، کشور را تجزیه کنند. این غائله که با یورش به پادگان‌های نظامی و کشتار نظامیان و مردم توسط این گروهک‌ها بغرنج شده بود؛ با فرمان امام و حضور سپاه و نیروهای مسلح برای دفاع از امنیت داخلی ختم به خیر شد.
غائله خوزستان و آذربایجان و سیستان و بلوچستان هم از دیگر آشوب‌هایی است که به فاصله کمی از پیروزی انقلاب و برای ضربه به آن به تحریک دشمنان انقلاب و با کمک گروهک‌های ضد انقلابی شروع شد اما به کمک سپاه در نطفه خفه و امنیت داخلی برقرار شد.

نابودی داعش
شناسایی دشمنان و جاسوسان و خنثی ‌سازی توطئه‌های آنها از دیگر راهکارها برای تامین امنیت داخلی بود که توسط سپاه سازماندهی شد و هم اکنون هم در حال انجام است.
نابودی گروهک داعش در سوریه و عراق هم یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سپاه در عرصه امنیت منطقه‌ای به شمار می‌رود.
 سپاه پاسداران به فرماندهی شهید قاسم سلیمانی و بهره‌گیری از تاکتیک‌هاو سلاح‌های بومی،داعش را که مجهز به پیشرفته‌ترین ادوات نظامی و سلاح‌های جنگی روز بودند و برای مخابره وحشت از به روزترین تجهیزات استفاده می‌کردند، نابود کرد. تجهیزات و فناوری‌هایی که کشورهای غربی و معاند و مستکبران سازنده داعش در اختیارشان گذاشته بود.
باید تاکید کرد سپاه امروز سازمانی نظامی، اجتماعی و سیاسی، فرهنگی و علمی است و بزرگ‌ترین دشمن تروریست‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به شمار می‌رود.
 


کد مطلب: 468737

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/note/468737/شایسته-ترین-فرزند-انقلاب-اصلی-ترین-هدف-دشمنان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com