تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۹
کد مطلب : ۴۶۸۶۱۴
او که بدنیا آمد اشک‌ها را جاری کرد و در مواجهه با زندگی سبز یا مرگ سرخ، شهادت را برگزید تا بشریت درس عملی عزت و شرف را از او بیاموزد.
۰
plusresetminus
مولود خون و شرف
به گزارش بلاغ؛ سوم شعبان مصادف با میلاد حسین ابن علی علیهماالسلام بحق به روز پاسدار نامگذاری شد.

از وجوه مشابه این دو مصداق، اشک روز میلاد و خونبارشی روز شهادت است. اشک دو میلاد، شوق قیام برای ترویج و تعمیق خوبیها و ارزشهای انسانی و اسلامی و مبارزه با زشتیها، پلیدیها، رانتها بمنظور تسهیل مسیر الی الله است؛ چراکه حسین ابن علی علیهماالسلام و فرزندان سربلندشان پاسداران قیام کنندگان برای احیای امربمعروف و نهی از منکر هستند.

خداوند متعال مراتب رحمانیت خود و عطیه بزرگی را که به بشریت عنایت فرمود، میلاد سیدالشهدا بود که این چشمه حیات بخش تا قیامت منشأ آزادگی، رهایی از قیود مخل رستگاری برای همه انسانهاست.

این مولود برجسته، که خداوند او و برادر بزرگوارش را آقای جوانان بهشت نامیده، همه وجود خود را صرف شکل دادن جامعه و حکومت اسلامی و برداشتن موانع رشد و تکامل انسان‌ها نمود و در این مسیر مقدس به قطعه قطعه شدن خود و جوانان و اسارت اهلبیت رسول الله(ص)، رضایت داد تا روش الهی او بماند به عنوان الگویی برای همه نسلها.

زندگی را در اطاعت از امام زمان خود بگونه‌ای سپری کرد و کارنامه‌ای از خود بجا گذارد که نمونه آن را امروز می‌توان در میان پاسداران انقلاب اسلامی یافت. در الهام از سبک زندگی سالار شهیدان است که انقلاب اسلامی در مقابل دنیای استکباری و صهیونیستی بیش از 44 سال است که مستاصل و مفلوک شده‌اند. امروز جهانیان با شنیدن نام پاسداران به یاد سیدالشهداء اباعبدالله‌الحسین(ع) می‌افتند. اگر پاسداران انقلاب اسلامی امروز در ابعاد مختلف اعجاز جهانیان را در خلق ابتکارات و رساندن ملت بزرگ ایران به اوج افتخارات خود رسانده‌اند، درس اخلاص و مقاومت را در مکتب سیدالشهداء فرا گرفته‌اند.

دنیای محرومان و مستضعفان دارای یک الگوی برتر و آنهم سالار شهیدان کربلاء است که الهام‌بخش جهانیان به  قیام علیه بدی‌ها و فساد و تبعیض برای جایگزینی ارزش‌های والای انسانی و اسلامی است.

به جرات باید گفت همه توفیقات و اقتدار جمهوری اسلامی در گرو جلب عنایت سیدالشهداء می‌باشد؛ چراکه مولفه اصلی تولید قدرت یعنی شهدای گرانقدر، تحت تاثیر صددرصدی آنان از راه و روش سالار شهیدان کربلاء بوده و برای ملت بزرگ ایران همچنان است.

در خجسته مناسبت ولادت سیدالشهداء، برادر باوفا و دلاور او حضرت ابوالفضل‌العباس و امام سیدالساجدین زین‌العابدین علیهماالسلام و تبریک این مناسبت‌های مقدس، امید است چنین مناسبت‌ها بهانه‌ای باشند برای آشنایی هرچه بهتر و بیشتر محبان و پیروان این ذوات مقدس و کسب معرفت بصیرانه نسبت به این بندگان برجسته خداوند. 

فاطمه شیخ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰