تاریخ انتشارجمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۴
کد مطلب : ۴۶۸۴۴۴
نظامی که همه چیزش را از اسلام اهلبیتی می‌داند، مهربانی‌اش نیز برگرفته از ذات اسلام در عفو بین نادمان و قاطعیت در برابر دشمنان است.
۱
plusresetminus
آغوش گرم و امنیت‌بخش مام
به گزارش بلاغ؛ صدور فرمان عفو فریب خوردگان اغتشاشات اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب، نمونه‌ای از رفتار نظام اسلامی با نادمان و تائبان است که موارد آن را چه در صدر اسلام و حکومت اسلامی در مدینه النبی (ص) و چه در ابتدای انقلاب تاکنون زیاد داشته‌ایم.
رفتار یک مسلمان به تبعیت از خداوند با فرد معصیت کار، که آزارش موجب قتل و جرح دیگران نشده باشد، بخشندگی و عفو است.

خداوند همواره باب توبه و بازگشت را بسوی مذنبین (گنهکاران) باز نگه داشته و توصیه به توبه و استغفار می‌فرماید و آنچنان بر این امر تاکید می‌دارد که هیچ گناهی را بالاتر از یاس و ناامیدی از رحمت خداوند نمی‌داند. در منابع روایی شیعه آمده که در رحمت خداوند همواره به روی خطاکاران و گنهکاران باز است و هیچ محدودیت و ممنوعیتی در این ارتباط وجود ندارد. مهربانی خداوند و رحمتش به بندگان به آن حدی است که حقوق خود نسبت به خلافکاران پشیمان را می‌بخشد و او را بمانند نوزاد تازه تولدیافته، پاک و پاکیزه می‌فرماید؛ و طبیعی است که از فرد نادم نیز این انتظار می‌رود که در بازگشتش صادق باشد و به جبران گذشته و مافات بپردازد و در این زمینه افراد و تشکل‌های نیکوکاری برای بازگشت تائبان به آغوش جامعه برای آغاز زندگی سالم بوجود آمده که سالهاست این تشکل‌های مردمی منشاء خیر و برکات فراوان در جامعه‌اند.

نظام اسلامی ما نیز در مواجهه با فریب‌خوردگی عده‌ای از مردم بویژه نوجوانان و جوانان که تحت تاثیر دروغ‌گویی‌ها و عملیات روانی رسانه‌های بیگانه و شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و ناخواسته در زمین دشمنان این کشور و ملت بازی کرده و خسارات زیادی به کشور وارد آوردند و با اقدامات خود دشمنان را دلشاد کرده بودند، عفو و بخشش را به فرمان رهبر معظم انقلاب پیشه کرد و به آنانی که کسی را نکشته و اقدامات جنایی انجام نداده باشند، فرصت دیگری داده تا با بازگشت به آغوش جامعه به مام وطن خدمت کنند.

این اقدام پدرانه نظام اسلامی واقعاً در هیچ کشوری نمونه ندارد. در کشورهای مدعی دموکراسی و مردم‌سالار همانند فرانسه، انگلیس، آمریکا، کانادا، آلمان و...، با شدیدترین وجه با معترضان برخورد کرده که نمونه آن را هر روز می‌توان در خشونت پلیس این کشورها با معترضان و اعتراضات آرام کشورشان مشاهده کرد. نقض حقوق بشر در این کشورها بگونه فاجعه‌باری دیده می‌شود و از آنجا که رسانه و ابزارهای تحمیق و فریب رسانه‌ای در اختیارشان است، وقیحانه دیگران را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند.

واقعاً وجدان هر انسان آزاده را باید به این مقایسه محققانه دعوت کرد تا مقایسه‌ای داشته باشد بین جوهوری اسلامی ایران با کشورهای مدعی حقوق بشر که کدام کشور پرمدعا سعه صدر و گذشت و عفو و برخورد دلسوزانه و پدرانه جمهوری اسلامی ایران را با شهروندان خود دارد.
باید بواسطه برخورداری از نظام اسلامی که هدیه خداوند به ملت رشید و شهیدپرور کشورمان است، میلیاردها بار خداوند را شکر کرد و شرط سپاسگذاری از خداوند مهربان، قدرشناسی و صیانت از نظام اسلامی و ولی فقیه به عنوان "نائب امام زمان" است که حمایت بی‌شائبه و ایثارگرانه ملت ایران از این نعمت‌های ویژه خداوند، خلق حماسه‌های حضور بمانند 22بهمن امسال است.
محمدعلی شیخ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما