تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۹
کد مطلب : ۴۶۸۱۶۲
سی‌ان‌ان اعلام کرده که آمریکا در تازه‌ترین بحران خود با کمبود جدی معلم آن هم تقریبا در سراسر ایالت‌های این کشور رو‌به‌رو شده تا آنجا که حتی کاهش کیفیت شاخصه‌های جذب هم نتوانسته این کمبود را جبران کند.
۰
plusresetminus
بحران معلم در آمریکا!

به گزارش بلاغ؛ سال گذشته آمریکا با کمبود جدی مواد غذایی در قفسه‌های فروشگاه خود مواجه شد تا آنجا که مردم این کشور برای خرید برخی از مایحتاج خود مثل شیرخشک هم به چالش رو‌به‌رو شدند. کمبود کالاهای مصرفی اتفاقی است که هر از گاهی در آمریکا رخ می‌دهد. گرانی بنزین و سایر سوخت‌ها هم از جمله سایر گرانی‌هایی بود که سال گذشته صدای آمریکایی‌ها را درآورد. حتی با آغاز سال 2023 هم نگرانی‌ها از کمبود کالاهای مصرفی از بین نرفته و همچنان سایه تورم و یا اصلا کمبود آنها موجب نگرانی آمریکایی‌ها شده است. حالا اما کمبود یکی از کالاهای خدماتی مهم هم در آمریکا زمزمه می‌شود. «معلم‌» به‌اندازه کافی در آمریکا برای حضور در مدارس این کشور وجود ندارد!

«سی‌ان‌ان» در تازه‌ترین گزارش تلویزیونی خود این طور گزارش می‌دهد که فصل جاری و ماه ژانویه در تقویم آموزشی این کشور، اواسط سال تحصیلی به حساب می‌آید، اما با این حال «لالا بیونس» دانش‌آموز کلاس دهم، برای حضور در روز اول مدرسه‌اش در مدرسه جدید آماده می‌شود. سی‌ان‌ان در گزارش خود تاکید می‌کند: «بیونس کلاس‌های پاییزی را در مدرسه‌ای در مدیسون، ویسکانسین آغاز کرد. اما در ۱۳ژانویه، کمبود معلم در این مدرسه او را مجبور کرد تا کلاس‌های بیش از ۶۰ دانش‌آموز کلاس نهم و دهم، از جمله بیونس را تعطیل کند. او پس از آن مجبور شد مدرسه‌اش را تغییر دهد». «کالیم کایر» مدیر این مدرسه به سی‌ان‌ان می‌گوید: «از زمان افتتاح این دبیرستان در پاییز گذشته، این مدرسه پنج معلمش را از دست داده است و با وجود تلاش‌ها برای پر کردن خلأ این معلمان، همچنان این مشکل باقی مانده است».

این مشکل تنها در ویسکانسین نیست. آنچه در «مدیسون» اتفاق افتاده، بدترین شرایط کمبود معلم در سطح کشور است که ابعاد آن بسیار نگران‌کننده و از کنترل هم خارج شده است. داده‌های وزارت آموزش تصریح می‌کند که ۴۷ ایالت آمریکا از کمبود معلم در سال تحصیلی جاری شکایت کرده‌اند، ضمن اینکه مسئله کمبود معلم در مناطق شهری و روستایی حادتر هم هست.

شورای ملی کیفیت معلم در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان می‌گوید که برای جذب معلم حتی سطح استانداردها را نیز کاهش داده تا افراد بیشتری جذب شوند. به گفته این شورا در دو سال اخیر، ۲۳ ایالت شرایط اعطای صلاحیت به معلمان را آسان کرده‌اند اما ظاهرا این مشکل همچنان پابرجاست.

«لیندا دارلینگ‌هاموند»، رئیس ‌مؤسسه سیاست یادگیری در آمریکا در این خصوص تاکید می‌کند که درآمد پایین معلمان جدی‌ترین دلیل برای روی‌گردانی داوطلبان از این حرفه است. او تاکید می‌کند: «تلاش‌های ایالتی برای لغو الزامات صلاحیت معلم تنها کمبود معلم را تشدید می‌کند. زمانی که دولت‌ها به جای افزایش حقوق و بهبود شرایط کار، به این کمبود نیرو با کاهش استاندارد‌ها پاسخ می‌دهند، کاری که انجام می‌دهند ایجاد یک چرخه معیوب است. آنها افرادی را وارد می‌کنند که آمادگی کافی ندارند. تعداد کسانی که کارشان را ترک می‌کنند دو تا سه برابر کسانی است که بدون آمادگی به این کار وارد می‌شوند!»
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴