تاریخ انتشارشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۶۷۵۲۷
زهرا(س)، چون هرگاه در محراب به نماز می‌ایستاد، اهل آسمان از نور وجود مقدسش فیض می‌بردند. رسول خدا او را می‌بوسید و می‌بویید و می‌فرمود؛ من از فاطمه(س) رایحه بهشت می‌شنوم. 
۰
plusresetminus
احیای زن در پرتو انقلاب اسلامی/ نگاهی به آمارهایی که نمی‌خواهند شما بدانید
به گزارش بلاغ؛ در پی حضور میلیونی زنان و دختران کشورمان پس از اقامه نماز جمعه روز گذشته در اعتراض به توهین نشریه فرانسوی به مرجعیت دینی، توجه به مطلب ذیل خالی از لطف نخواهد بود.
1. بیش از چهار دهه در خدمت تعالی و کرامت زن بودن و به موازات آن مبارزه با فرهنگ تباه غرب در بُعد برهنگی زنان، تاریخچه و کارنامه گرانمایه‌ای است که می‌طلبد در کنار دیگر دستاوردهای جمهوری اسلامی تبیین شود.
  امروز ایران عزیز می‌تواند با افتخار روزی را در تقویم خود به نام «روز زن» ثبت کند. مناسبت آن هم سالروز میلاد بانویی باشد که علو ّ مقامش مورد غبطه انبیا و اولیا است. آن که گوی سبقت را از مریم مقدس ستانده و از او و همه بانوان پیشی گرفته است که اگر مریم عَذرا سرور زنان روزگار خود بود، فاطمه علیهاالسلام سرور زنان جهان از بدو آفرینش تا قیام قیامت است. بانویی که اگر پا به عرصه هستی نمی‌گذاشت، هیچ زنی سزاوار همسری امام متقین نبود. 
  او که محبتش ایمان و بغضش کفر است. خداوند با رضای او خوشنود می‌شود و با غضبش به خشم می‌آید. میوه معرفتش بر شاخسار بلندِ حقیقت و همسنگِ درک شب قدر است. حَورای انسیه و پاره تن رسول اکرم(ص) خوانده شد. زهرا نام گرفت، چون هرگاه در محراب به نماز می‌ایستاد، اهل آسمان از نور وجود مقدسش فیض می‌بردند. رسول خدا او را می‌بوسید و می‌بویید و می‌فرمود؛ من از فاطمه(س) رایحه بهشت می‌شنوم. 
  باری دریای کرامات و فضایل زهرای اطهر، را کناره‌ای نیست... تا آن روز که فرزند مریم پاک، عیسی مسیح نماز خود را در کنار کعبه به فرزند برومند او، مهدی موعود ارواحنا فداه اقتدا کند و در رکابش علیه کفر و تباهی شمشیر زند. 
  اینچنین انسان برگزیده‌ای الگوی زنان ماست. شما هم الگوی خود را بیاورید!
 
  ۲. مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم به مناسبت ۱۹ دی در وصف اغتشاشات اخیر فرمودند: «دشمنان اینچنین وانمود می‌کردند که اغتشاشگران مخالف ضعف‌های کشورند. اینچنین نیست بلکه هدفشان از ببن بردن نقاط قوت کشور بود.» این سخن، واقعیتی دقیق و نکته‌ای کلیدی است که دست دشمن را رو می‌کند و پرده از هدف شوم وی برمی‌دارد. 
  دشمن در طول این ۴۳ سال، جنگ رسانه‌ای تمام عیار و بی‌وقفه‌ای را علیه ایران به پا کرده و در تبلیغات خود، پیوسته نظام اسلامی را ناتوان از اداره کشور معرفی نموده و بارها سقوط قطعی آن را در آینده‌ای نه چندان دور پیش‌بینی کرده است. جمهوری اسلامی اما نه تنها در این مدت، کشور را به خوبی اداره نموده که قدرت سیاسی خود را در منطقه نیز توسعه داده و همواره نقش خویش را به عنوان کشوری مؤثر و نافذ در تصمیمات سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی ایفا کرده است. 
 
  ۳. مشهور است که اولین بار اصطلاح دروغ بزرگ(Big lie) ) را هیتلر مطرح ساخت. این نظریه معتقد است که دروغ در پروپاگاندا باید آنچنان بزرگ باشد که هیچ کس تصور نکند، موضوعی چنین اصولی و پراهمیت، کذب محض است‌، زیرا کسی شهامت بافتن دروغی به این بزرگی را ندارد! در نتیجه مردم آن را باور خواهند کرد. به بیان دیگر‌، دشمن در پروپاگاندای سیاه‌، بدیهیات و مسائل مورد قبول جامعه را به چالش کشیده و مورد انکار قرار می‌دهد. 
 
  ۴. اصلی‌ترین موضوع اغتشاشات اخیر، مسئله حقوق زنان بود که با تبلیغات دروغ شبکه‌های ماهواره‌ای، حمایت آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی، تلاش گروهک‌های تروریست و منفور ملت و البته پادویی غرب شیفتگان داخلی و روزنامه‌های زنجیره‌ای و کاسه لیس غرب‌، این تصور در لایه‌هایی از جامعه ایجاد شد که جمهوری اسلامی در احقاق حقوق زنان ناتوان و ناکارآمد است بلکه موجودیت این نظام خود مانع رسیدن زنان به حقوق مشروع و انسانیشان می‌باشد! 
  این تبلیغات البته هیچ گاه وارد جزئیات نشد و از فهرست حقوق زنان سخنی نگفت بلکه بی‌حجابی و برهنگی را به عنوان اساسی‌ترین حق یک زن برشمرد. تذکر مقام معظم رهبری در این قسمت قابل توجه است که دشمن برای مقابله با نقاط قوت ما وارد میدان شده بود. زیرا جمهوری اسلامی در بُعد خدمت به زنان در مقایسه با اروپا و آمریکا بسیار موفق‌تر عمل کرده است و غرب وحشی از اینکه ایران اسلامی با شعار حجاب، زنان خود را از حیث شخصیت، کرامت، امنیت روحی و روانی، تحصیل، تخصص، بهداشت، امید به زندگی و... در سطح بسیار بالایی رسانیده‌، دچار عصبانیت و آشفتگی شده و چاره‌ای جز انکار بدیهیات و تبلیغات سیاه ندارد.

در بحبوحه اغتشاشات، خانم گیلدا مورگرت فعال ضد امپریالیست و ضد جنگ، نمونه‌ای از آمار مقایسه‌ای بین زنان ایران و آمریکا منتشر ساخت که حقیقت را از زیر لایه‌های ستبر دروغ‌های رسانه‌ای آشکار می‌کرد. اما متأسفانه همان زمان کمتر مورد استناد واقع شد. در این آمار، آمریکا(که کم کم باید از آن به عنوان ابرقدرت سابق یاد کرد) در همه زمینه‌ها از جمهوری اسلامی عقب‌تر و ناکام‌تر می‌باشد. آنچه خانم مورگرت منتشر ساخته چنین است:
- زنان متخصص: در ایران ۹۸ درصد- در آمریکا ۸۵ درصد
- مرگ و میر مادران در هر صد هزار تولد زنده: در ایران ۷ نفر- در آمریکا ۲۳ نفر
- زندانیان زن: در ایران ۳ درصد- در آمریکا ۱۰ درصد
- پزشکان زن: در ایران ۴۰ درصد- در آمریکا ۳۴ درصد. 
  این مشتی از خروار است و به بیان قاطع می‌توان گفت، غرب هیچ گاه خدمتی به زن و ارزش‌های انسانی او ارائه نکرده است. بلکه پس از انقلاب صنعتی به جهت تأمين نیروی کار ارزان‌، سیاست‌گزاران غرب‌، زنان را از پستوی فراموشی به عرصه کار و تلاش آوردند و در حقیقت هم آنان را استثمار کردند و هم وسیله حظّ و بهره مردان بیگانه قرار دادند و با این انحراف از مسیر فطرت، جنایتی بزرگ در حق زنان مرتکب شدند. زنان در غرب هیچ گاه کرامتی نداشته‌اند نه در گذشته و نه در حال.
  رشد ۵۰ درصدی خودکشی زنان در آمریکا، قتل توسط شوهر، تجاوز، خشونت، ناامنی در معابر و حتی در خانه آمارهای وحشتناکی هستند که وضعیت شکننده زنان در اروپا و آمریکا را نشان می‌دهند. در آمریکا ۴۷ درصد خانوارها را زنان سرپرستی می‌کنند. در فرانسه ۴۹ درصد و در لوگزامبورگ ۵۹ درصد. این آمار در ایران ۱۲ درصد
است.   در زمینه خشونت جنسی در آمریکا از هر ۵ زن یک نفر در معرض تجاوز قرار می‌گیرد و بر اساس این آمار از هر ۴ دختر زیر ۱۸ سال یک نفر مورد تعرض واقع می‌شود. نزدیک به ۳۰ درصد از تجاوزات جنسی بین سنین ۱۱ تا ۱۷ سالگی بوده است!
 
  ۵. اما سلطنت طلبان و فریب خوردگانی که با تبلیغات شبکه بهایی منو تو و امثال آن، دوران پیش از انقلاب را رؤيایی و زیبا می‌دانند، خوب است مصاحبه پهلوی دوم با اوریانا فالاچی خبرنگار ایتالیایی را در تحقیر و اهانت به مقام زن بخوانند. وی خطاب به این خبرنگار چنین می‌گوید: «در زندگی یک مرد، زن به حساب نمی‌آید مگر وقتی که زیبا و دلربا باشد و خصوصیات زنانه خود را حفظ کرده باشد... شما زنان هرگز یک میکل آنژ یا یک باخ نداشته‌اید یا حتی یک آشپز بزرگ...»!!
پیشرفت زنان در دوره انقلاب اسلامی هرگز قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست:
 افزایش امید به زندگی در زنان از ۵۷ سال به ۷۷ سال. افزایش پزشکان متخصص زن از ۱۵ درصد به ۴۰ درصد، رشد پزشکان فوق تخصص زن از ۹ درصد به ۳۰ درصد و افزایش پزشکان متخصص زن در حوزه زنان از ۱۶ درصد به ۹۸ درصد. نیز کاهش 90 درصدی مرگ و میر مادران هنگام زایمان.

در زمینه رشته‌های ورزشی زنان از ۷ رشته به ۳۸ رشته رشد داشته‌ایم و از ۹ مربی فعال پیش از انقلاب به ۳۵ هزار نفر و از ۷ نفر داور فعال به ۱۶ هزار نفر شاهد افزایش بوده‌ایم. ورزشگاه‌های اختصاصی زنان نیز از یک ورزشگاه قبل از انقلاب به ۳۰ ورزشگاه افزایش داشته است و این همه قطره‌ای از خدمات انقلاب اسلامی به کرامت و جایگاه متعالی زنان است.
سید ابوالحسن موسوی طباطبایی
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲