تهاجم نظامیان رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها همچنان در سایه انفعال جامعه جهانی ادامه دارد. دلایل تداوم جنایت صهیونیست ها چیست؟
۰
plusresetminus
سکوت مدعیان حقوق بشری در مقابل جنایات رژیم غاصب صهیونیستی زیر سایه جام جهانی فوتبال
به گزارش بلاغ؛ حملات نظامیان رژیم صهیونیستی طی چند ماه اخیر به مناطق مختلف کرانه باختری به‌ویژه جنین و نابلس تشدید شده و طی این حملات ده‌ها فلسطینی شهید و صدها تن دیگر زخمی شده‌اند. در ادامه این حملات، نظامیان صهیونیستی روز گذشته نیز به اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری حمله کردند که در این حمله دو جوان فلسطینی به شهادت رسیدند و سه نفر هم زخمی شدند‌. نظامیان اسرائیلی بامداد جمعه هم با حمله به نابلس یک فلسطینی را زخمی کردند. دلایل مختلفی درباره تداوم جنایت صهیونیست‌ها وجود دارد، به نظر می‌رسد در شرایط کنونی اصلی‌ترین عامل بهره‌گیری از فرصت جام جهانی قطر است. اکنون افکار عمومی جهانی درگیر جام جهانی قطر است.
رژیم صهیونیستی همواره نشان داده که از موضوعاتی که افکار عمومی جهانی را به خود جلب می کند به عنوان فرصتی برای اجرای سیاست‌های خشن خود علیه فلسطینی‌ها بهره می‌گیرد. عامل دیگر خشونت‌های صهیونیست‌ها این است که متوجه تنفر افکار عمومی در منطقه از خود شده اند. در جام جهانی مشخص شد افکار عمومی به ویژه در جهان عرب ضد رژیم صهیونیستی است و این رژیم از این موضوع به شدت عصبانی است.


«اورن حسون» رئیس فدراسیون فوتبال رژیم‌ صهیونیستی درباره تجربه ناخوشایند روزنامه‌نگاران و خبرنگاران رسانه‌های عبری در جام جهانی قطر، گفت: «برای من ثابت شده است که اسرائیلی‌ها در قطر محبوب نیستند». در واقع، صهیونیست‌ها عصبانیت خود را علیه فلسطینی‌ها خالی می‌کنند. عامل دیگر این است که رژیم صهیونیستی به ویژه در دو سال اخیر به این جمع‌بندی رسید که با خیالی آسوده تر می‌تواند سیاست‌های خود درباره فلسطینی‌ها را پیگیری کند. هم قدرت‌های بزرگ در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی سکوت توام با حمایت کردند و هم کشورهای عربی در دو سال اخیر با عادی سازی روابط در قبال این جنایت‌ها یا سکوت کرده اند یا انفعال در پیشرفت و به موضع گیری کلامی اکتفا کردند. در همین زمینه پارلمان عربی تشدید تنش‌ها در کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و درباره انفجار وضعیت و تهدید صلح و امنیت در منطقه هشدار داد. عامل مهم دیگر مربوط به آگاه شدن گروه‌های فلسطینی و رسیدن به این جمع‌بندی است که تنها راه مقابله با جنایت‌های صهیونیست‌ها، مقاومت است. به ویژه در یک سال اخیر، گروه‌های فلسطینی عملیات متعدد مقاومتی علیه صهیونیست‌ها از جمله در درون اراضی اشغالی انجام دادند. رژیم صهیونیستی با تکرار جنایت‌های خود سعی دارد مانع ادامه عملیات‌ مقاومتی شود. مردم شهر نابلس و دیگر شهرهای کرانه باختری، این روزها با رویدادهای جدیدی از خواب برمی‌خیزند و یک گروه فلسطینی جدید موسوم به «عرین الاسود» (بیشه شیرها) با عملیات‌ مسلحانه و تیراندازی به سوی نظامیان صهیونیست، همه را غافلگیر می‌کنند و با صدور بیانیه‌هایی مسئولیت این عملیات‌ مسلحانه علیه ارتش اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست را برعهده می‌گیرند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴